Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Właściciel marki Yanosik notuje wzrost monetyzacji z użytkowników aplikacji

Adam Tychmanowicz, Prezes Zarządu Neptis S.A.
Adam Tychmanowicz, Prezes Zarządu Neptis S.A.
Udostępnij

Spółka technologiczna Neptis S.A., notowana na rynku NewConnect, w pierwszym półroczu 2024 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży netto na poziomie 28 mln zł, które w stosunku do wyniku z ub. r. uległy zwiększeniu o ponad 4 proc. W analizowanym okresie zysk netto Spółki wyniósł 614 tys. zł. Ponadto na koniec czerwca br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik wyniosła 33 mln. Poznańska Spółka planuje zadebiutować na rynku głównym GPW do końca tego roku.

W drugim kwartale 2024 roku YAN (NEPTIS) wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 16,2 mln zł netto, które r/r wzrosły o ponad 6 proc. W ujęciu narastającym od początku br. przychody spółki wzrosły o ponad 4 proc. do 28 mln zł w porównaniu z 26,9 mln zł rok wcześniej. Zysk netto za drugi kwartał br. wyniósł ponad 508 tys. zł, natomiast zysk Spółki w okresie od stycznia do końca czerwca 2024 r. ponad 614 tys. zł.

- Sukcesywnie rozwijamy biznes Neptis i budujemy ekosystem usług, czego dowodem są zauważalne wzrosty w wielu obszarach. Tylko w ramach projektu „Postaw kawę”, wprowadzonego w aplikacji Yanosik, przychody r/r wzrosły narastająco sześciokrotnie, a kwartalnie pięciokrotnie. Widzimy więc tendencję wzrostową, dzięki której monetyzacja użytkownika z usług oferowanych w naszej aplikacji wzrosła w ujęciu narastającym od początku 2024 r. o ok. 150 proc. Cieszy nas również pięciokrotny wzrost przychodów z projektu Autoplac.pl. Zamykamy więc pierwsze półrocze tego roku z sukcesami, ale również świadomi, że przed nami ciężka praca żeby utrzymać te wyniki na zadowalającym poziomie - mówi Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis S.A.

Neptis S.A., właściciel marki Yanosik, chce wspierać kierowców we wszystkich obszarach związanych z motoryzacją, budując cały ekosystem usług. Wprowadzenie dodatkowych rozwiązań pokazuje, że Spółka z sukcesem buduje bardzo zaangażowaną społeczność, przy jednoczesnej monetyzacji produktów. Rozwój tego obszaru działalności Neptis S.A., aktualnie jest dla tej spółki technologicznej najważniejszy długoterminowo, dlatego inwestuje zarówno w analizę i wykorzystanie danych, jak i w bezpieczeństwo oraz anonimowość swoich klientów.

Yanosik, to nie tylko bezpłatna aplikacja na urządzenia mobilne, to również dedykowane płatne urządzenia, sprzedawane z wykupionym abonamentem, który zapewnia dostęp do internetu mobilnego. W sierpniu 2023 r. miała miejsce premiera urządzenia Yanosik RS, którego przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2024 r. wyniosły ponad 3,8 mln zł netto. Najskuteczniejszy komunikator dla kierowców stanowi nowoczesny system wzajemnej wymiany informacji, informatora o zdarzeniach drogowych, a także przyjaciela kierowcy, którego zadaniem jest wsparcie zmotoryzowanych w każdej potrzebie. W ostatnich tygodniach Spółka informowała również o zwiększeniu się liczby płacących abonament do urządzeń Yanosik. Na koniec czerwca br. liczba aktywnych posiadaczy urządzeń wynosiła 125 tys. czyli o 18 proc. więcej niż przed rokiem.

Neptis jest także twórcą i operatorem motoryzacyjnego serwisu ogłoszeniowego Autoplac.pl, który umożliwia darmową publikację ogłoszeń bez limitów czasowych. Ogłoszenia zawierają zweryfikowane informacje o numerze VIN pojazdu, wynikach przeglądów technicznych oraz przebiegu. Serwis jest także dostępny w formie aplikacji mobilnej dla użytkowników platformy Android oraz IOS, a także bezpośrednio z poziomu aplikacji Yanosik.

Podróżujący z aplikacją mogą skorzystać z unikatowej oferty ubezpieczeń YU!”. To pierwsza, powszechna oferta bazująca na najnowocześniejszym rozwiązaniu, które uzależnia cenę ubezpieczenia od stylu jazdy. Celem jest docenienie kierowców, którzy jeżdżą bezpiecznie. Właśnie do nich, za pośrednictwem aplikacji mobilnej Yanosik, trafia oferta najtańszego ubezpieczenia OC. Rozwiązanie zostało stworzone przez zespół Neptis wspólnie z towarzystwem ubezpieczeniowym Ergo Hestia.

Do końca 2024 roku Neptis S.A. planuje przejść z rynku NewConnect, na którym jest obecna od 2014 roku, na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus