CHP (CHERRY) notowany na NewConnect producent i wydawca gier, wypracował w pierwszej połowie 2024 roku 1,4 mln zł przychodów ze sprzedaży. Najważniejszą zmianą w tym czasie była aktualizacja strategii. Zgodnie z jej założeniami Cherrypick Games zajmie się produkcją gier z segmentu premium, które będą mogły zostać wydane na wiele platform sprzętowych, nie tylko urządzenia mobilne, ale także komputery PC oraz konsole. Aktualnie spółka koncentruje się na produkcji największego w historii projektu – Angst: A Tale of Survival (nazwa kodowa: Projekt Papillon). Gra ma być unikalnym połączeniem gatunków survival i roguelite.
- W lipcu opublikowaliśmy pierwszy trailer „Angst”, a jeszcze w tym miesiącu opublikujemy gameplay trailer oraz będziemy mieli gotowy vertical slice, który będziemy pokazywali na targach gamescom. To kluczowe elementy w naszej kampanii promocyjnej gry, a także w rozmowach z potencjalnymi wydawcami - mówi Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games. Zgodnie z planami nowa gra Cherrypick może trafić do graczy najpierw w formule early access na Steam już na początku przyszłego roku, a następnie zadebiutować na innych platformach.
Angst: A Tale of Survival to pierwsza produkcja w historii warszawskiego studia, która jest projektowana z myślą o kilku platformach. Ma ją wyróżniać zarówno gameplay – połączenie mechanik gry survivalowej i roguelite, jak i oryginalna oprawa graficzna. Gry multiplatformowe premium są kluczowym elementem zaktualizowanej strategii Spółki zgodnie, z którą Cherrypick Games zamierza produkować gry, na takie platformy jak Steam, Epic Games Store, Nintendo Switch, PlayStation i Xbox.
- Chcemy wykorzystać nasze doświadczenie w produkcji jakościowych i wymagających tytułów oraz znacząco rozszerzyć kanały sprzedaży naszych tytułów. Robimy ruch wyprzedzający, nie chcemy być zależni jedynie od rynku mobile, który po dużej konsolidacji ma coraz większe bariery wejścia, a akwizycja użytkowników jest coraz droższa. W dalszym ciągu jednak będziemy kontynuowali współpracę z dużymi partnerami, jak Apple, z którym wydaliśmy grę “Kingdoms: Merge & Build” w modelu subskrypcyjnym - podsumowuje Marcin Kwaśnica.
W pierwszej połowie 2024 roku przychody Cherrypick Games wyniosły 1,4 mln zł wobec 3,5 mln zł w porównaniu r/r. Spadek ten wynika przede wszystkim z braku nowych premier w raportowanym okresie. Większość przychodów Spółki jest efektem współpracy z firmą Apple. Od stycznia do czerwca br. Cherrypick Games zanotowała 338 tys. zł straty netto wobec 2,3 mln zł zysku w roku ubiegłym.