Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Neptis stawia na analizę danych i zapowiada dalsze wzrosty w ekosystemie aplikacji Yanosik

Adam Tychmanowicz, Prezes Zarządu Neptis S.A.
Adam Tychmanowicz, Prezes Zarządu Neptis S.A.
Udostępnij

Właściciel aplikacji Yanosik chce wspierać kierowców we wszystkich obszarach związanych z motoryzacją, budując cały ekosystem usług. Wprowadzenie dodatkowych rozwiązań pokazuje, że Spółka z sukcesem buduje bardzo zaangażowaną społeczność, przy jednoczesnej monetyzacji produktów. Segment działalności YAN (NEPTIS) związany z danymi, aktualnie jest dla tej spółki technologicznej najważniejszy długoterminowo, dlatego inwestuje zarówno w analizę i wykorzystanie danych, jak i w bezpieczeństwo oraz anonimowość swoich klientów. Notowana od 10 lat na rynku NewConnect Spółka planuje zadebiutować na rynku głównym GPW do końca 2024 roku.

Polska jest na tyle dużym rynkiem, że Neptis budując wokół niego cały ekosystem swoich usług, związanych z motoryzacją, jest w stanie dobrze funkcjonować, rozwijać się i tworzyć coraz większą wartość. Obecność marki Yanosik nie ogranicza się już tylko do Polski, ale jest też obecna w Europie. Polska jest krajem tranzytowym i bardzo mobilnym, a wraz z użytkownikami za granicę wyjeżdża też Yanosik. System Yanosik w naturalny sposób rozlewa się po całej Europie i jak zauważa Zarząd Neptis, doskonale działa i ma dalszy potencjał do rozwoju.

- Z perspektywy inwestora na pewno warto zwrócić uwagę na to, że dążymy do dalszego wzrostu liczby użytkowników oraz braku spadku, bo jak wiemy liczba kierowców w Polsce jest ograniczona. Średnio odnotowujemy 250 tys. aktywnych użytkowników, którzy podróżują w danym momencie po naszych drogach, ta liczba jednak stale rośnie. Chcemy też, żeby użytkownicy aplikacji i urządzeń Yanosik postrzegali markę,  jako przyjaciela kierowcy. To dla nich tworzymy ekosystem usług wspierających, takich jak możliwość zakupu ubezpieczenia, raportu z historią pojazdu czy e-winiety na autostradę. Dodatkowo oferujemy użytkownikom portal  z bezpłatnymi ogłoszeniami motoryzacyjnymi Autoplac.pl oraz usługę Yanosik Warsztaty, zawierającą bazę serwisów samochodowych wraz z opiniami użytkowników i edukujemy na temat bezpiecznej jazdy. To drugi z aspektów działalności Neptis, wskazujący na atrakcyjność i perspektywiczność prowadzonego przez nas biznesu - mówi Adam Tychmanowicz, Prezes Zarządu Neptis S.A.

Yanosik dysponuje pokaźną ilością danych, które dotyczą m.in. ruchu w miastach, a także zachowań kierowców. Dzięki danym zbieranym w obszarze aplikacji, poznańska Spółka uczy kierowców dobrych nawyków. Ponadto Neptis oferuje zmotoryzowanym różnego rodzaju quizy i testy, aby podwyższać ich kompetencje na drodze, a także w ramach wieloletniej współpracy z Policją, współorganizuje akcje edukacyjne oraz prewencyjne. Ciekawym obszarem rozwijanym przez właściciela marki Yanosik, jest grywalizacja. Użytkownicy aplikacji zbierają punkty za różne aktywności  w jej obszarze, które zachęcają do odkrywania wszystkich jej funkcji, a także uczą bezpieczeństwa na drodze. W zamian zdobywają punkty, wyższą rangę, jak również niejednokrotnie mogą liczyć na specjalne bonusy.

Zespół Neptis, jako pierwszy w Polsce, stworzył taryfę telemetryczną, która koreluje cenę ubezpieczenia ze stylem jazdy. Analizowanych jest ponad 200 parametrów, jednak twórcy wybrali kilka realnie wpływających na szkodowość i ryzyko ubezpieczeniowe. Są to m.in. nawyki kierowcy, czyli dynamika jazdy oraz odwiedzane przez niego lokalizacje. Ubezpieczenie YU!, stworzone przez Neptis wspólnie z Ergo Hestią, bierze pod uwagę przede wszystkim styl jazdy, dlatego właściciel pojazdu płaci tylko za siebie i za swoje ryzyko.

Do końca 2024 roku Neptis S.A. planuje przejść z rynku NewConnect, na którym jest obecna od 2014 roku, na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. - Chcemy popracować nad zwiększeniem rozpoznawalności i świadomości, że Neptis to Yanosik. Planujemy wyjść do nowych inwestorów i pokazać im, co robimy oraz jaki jest w tym potencjał. Rozważamy również opublikowanie strategii, być może już po debiucie na GPW, choć nie zdradzimy w niej szczegółowych planów - podkreśla Adam Tychmanowicz.

Na koniec czerwca br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik wyniosła ponad 32,5 mln. Zwiększyła się również liczba płacących abonament do urządzeń  Yanosik. Na koniec czerwca liczba ich aktywnych posiadaczy wynosiła 125 tys., czyli o 18 proc. więcej niż przed rokiem. Rośnie również zaangażowanie użytkowników, co jest m.in. efektem prowadzonych przez spółkę nowych projektów – Yanosik Warsztaty czy Yanosik Traffic.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus