KPL (KINOPOL) opublikowała wstępne wyniki za drugi kwartał 2024. Przychody spółki wyniosły w tym okresie 79,8 mln zł, o 7,7% więcej r/r. Z kolei wynik operacyjny miał wzrosnąć do 21,5 mln zł, natomiast wynik netto sięgnąć 17,6 mln zł. To odpowiednio o 60,5% i 70,7% więcej niż w drugim kwartale 2023 r.
tys. zł | 3 miesiące zakończone 30 czerwca 2024 r. | 3 miesiące zakończone 30 czerwca 2023 r. | dynamika r/r |
---|---|---|---|
Przychody z umów z klientami | 79 786 | 74 052 | 7,7% |
Zysk na działalności operacyjnej | 21 485 | 13 384 | 60,5% |
Zysk netto | 17 592 | 10 305 | 70,7% |
"W okresie 3 i 6 miesięcy 2024 r. największy wzrost w porównaniu do analogicznych miesięcy ubiegłego roku zanotowały segmenty Stopklatka, Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne oraz Zoom TV" - zaznaczono w komunikacie
Od stycznia do czerwca 2024 r. spółka wypracowała 155,3 mln zł przychodów (+7% r/r), 44,4 mln zł EBIT (+46% r/r) oraz zysk netto w wysokości 36,3 mln zł (+53% r/r).
"Zakładamy, że w Q2 2024 kluczowym impulsem dla wzrostu rezultatów mogły być wpływy z reklamy telewizyjnej (podobnie jak to miało miejsce w Q1 2024) (...) Utrzymanie przez spółkę pozytywnych impulsów w obszarze reklamy telewizyjnej w ujęciu r/r także w drugim półroczu 2024 roku wskazuje, według nas, że KPL na tle analizowanych przez nas podmiotów z obszaru TMT będzie wyróżniać się zdecydowanie in plus pod względem dynamiki wzrostu EPS za cały 2024 rok" - czytamy w komentarzu BDM przygotowanym w ramach GPWPA