Klienci Shopera, wiodącego dostawcy e-commerce w modelu SaaS w Polsce, wygenerowali rekordowo wysoką sprzedaż w drugim kwartale 2024 r. Spółka pochwaliła się kilkukrotnie wyższym od konkurencji wzrostem GMV omnichannel, które wyniosło 3,5 miliarda złotych, rosnąc 61% rok do roku.
7 sierpnia 2024 roku SHO (SHOPER) opublikował wstępne wyniki finansowe za drugi kwartał 2024 r. Spółka osiągnęła rekordowe wzrosty w każdym ze wskaźników. GMV omnichannel (łączna wartość transakcji wygenerowanych przez sklepy działające na platformie Shoper, wraz z uwzględnieniem dodatkowych kanałów, tj. marketplace czy porównywarki cenowe) wyniosło 3,5 mld zł, co oznacza wzrost o 61% względem analogicznego okresu w poprzednim roku.
Imponujący wynik zanotowało również GMV sklepów (czyli łączna wartość sprzedaży wygenerowana przez sklepy internetowe działające na platformie Shoper), które wyniosło 2,6 mld zł, wskazując na 35% wzrost względem drugiego kwartału poprzedniego roku.
– Wzrosty sprzedaży sklepów internetowych działających na platformie Shoper są kilkukrotnie wyższe od konkurencji. To pokazuje, że wprowadzane innowacje realnie wpływają na efektywność sprzedażową zarówno właścicieli sklepów, jak i wzrost przychodów Spółki. – komentuje Piotr Biczysko, CFO Shoper. – Cieszy nas również wysoka rentowność, wyrażona w skorygowanym wyniku EBITDA.
Spółka pochwaliła się wysoką rentownością, EBITDA skorygowana osiągnęła 15,8 mln złotych, co oznacza 32% wzrost względem analogicznego okresu w roku poprzednim.
Shoper stawia na rozwój platformy oraz AI
W maju tego roku Shoper poinformował o otwarciu nowego centrum kompetencyjnego w Poznaniu, które zgromadzi specjalistów ds. sztucznej inteligencji. W czerwcu Spółka ogłosiła aktualizację silnika Shoper o nazwie Storefront. Nowy silnik jest zgodny z najnowszymi światowymi standardami w projektowaniu e-sklepów, a sama technologia zapewnia szybkość i wydajność.
– Liczba właścicieli sklepów na naszej platformie, korzystających z aktualizacji Storefront przekroczyła 500 sklepów i ciągle rośnie. Technologia jest rewolucyjna jeśli chodzi o polski rynek. System powstał we współpracy ze sprzedawcami i już teraz widzimy, że ten model wprowadzania innowacji jest optymalny. Storefront ma realny wpływ na efektywność sprzedażową. – komentuje Paweł Rybak, CCO Shoper.
Plany Shopera na sprzedaż międzynarodową
W czerwcu Shoper ogłosił współpracę z XBS Group, która umożliwi klientom Spółki outsourcing logistyki. To pierwsza tego typu usługa w portfolio Shopera. Dodatkowo spółka pochwaliła się pracami nad wprowadzeniem usługi Shoper Broker, uwzględniającej nowych operatorów logistycznych.
To kolejny krok w stronę rozwoju oferty cross-border. Shoper zapowiedział nowe partnerstwa z wiodącymi firmami międzynarodowymi, odpowiadającymi za logistykę oraz płatności. Czytamy także o planach wdrożenia obsługi walut obcych w ramach Shoper Płatności.
– Dostrzegamy, jak dynamicznie zmienia się rynek i widzimy duży potencjał w rozwoju usług związanych ze sprzedażą zagraniczną. – komentuje Paweł Rybak, CCO Shoper. – Sygnały od naszych klientów, wysokie wskaźniki GMV omnichannel Shopera oraz dane rynkowe wyraźnie pokazują, że sprzedaż wielokanałowa to bardzo silny i istotny segment biznesu – dodaje.