Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Shoper poprawia przychody i zyski

Udostępnij

Klienci Shopera, wiodącego dostawcy e-commerce w modelu SaaS w Polsce, wygenerowali rekordowo wysoką sprzedaż w drugim kwartale 2024 r. Spółka pochwaliła się kilkukrotnie wyższym od konkurencji wzrostem GMV omnichannel, które wyniosło 3,5 miliarda złotych, rosnąc 61% rok do roku.

7 sierpnia 2024 roku SHO (SHOPER) opublikował wstępne wyniki finansowe za drugi kwartał 2024 r. Spółka osiągnęła rekordowe wzrosty w każdym ze wskaźników. GMV omnichannel (łączna wartość transakcji wygenerowanych przez sklepy działające na platformie Shoper, wraz z uwzględnieniem dodatkowych kanałów, tj. marketplace czy porównywarki cenowe) wyniosło 3,5 mld zł, co oznacza wzrost o 61% względem analogicznego okresu w poprzednim roku.

Imponujący wynik zanotowało również GMV sklepów (czyli łączna wartość sprzedaży  wygenerowana przez sklepy internetowe działające na platformie Shoper), które wyniosło 2,6 mld zł, wskazując na 35% wzrost względem drugiego kwartału poprzedniego roku.

– Wzrosty sprzedaży sklepów internetowych działających na platformie Shoper są kilkukrotnie wyższe od konkurencji. To pokazuje, że wprowadzane innowacje realnie wpływają na efektywność sprzedażową zarówno właścicieli sklepów, jak i wzrost przychodów Spółki. – komentuje Piotr Biczysko, CFO Shoper. – Cieszy nas również wysoka rentowność, wyrażona w skorygowanym wyniku EBITDA.

Spółka pochwaliła się wysoką rentownością, EBITDA skorygowana osiągnęła 15,8 mln złotych, co oznacza 32% wzrost względem analogicznego okresu w roku poprzednim.

Shoper stawia na rozwój platformy oraz AI

W maju tego roku Shoper poinformował o otwarciu nowego centrum kompetencyjnego w Poznaniu, które zgromadzi specjalistów ds. sztucznej inteligencji.  W czerwcu Spółka ogłosiła aktualizację silnika Shoper o nazwie Storefront. Nowy silnik jest zgodny z najnowszymi światowymi standardami w projektowaniu e-sklepów, a sama technologia zapewnia szybkość  i wydajność.

– Liczba właścicieli sklepów  na naszej platformie, korzystających z aktualizacji Storefront przekroczyła 500 sklepów i ciągle rośnie. Technologia jest rewolucyjna jeśli chodzi o polski rynek. System powstał we współpracy ze sprzedawcami i już teraz widzimy, że ten model wprowadzania innowacji jest optymalny. Storefront ma realny wpływ na efektywność sprzedażową. – komentuje Paweł Rybak, CCO Shoper.

Plany Shopera  na sprzedaż międzynarodową

W czerwcu Shoper ogłosił współpracę z XBS Group, która umożliwi klientom Spółki outsourcing logistyki. To pierwsza tego typu usługa w portfolio Shopera. Dodatkowo spółka pochwaliła się pracami nad wprowadzeniem usługi Shoper Broker, uwzględniającej nowych operatorów logistycznych.

To kolejny  krok w stronę rozwoju oferty cross-border. Shoper zapowiedział nowe partnerstwa z wiodącymi firmami międzynarodowymi, odpowiadającymi za logistykę oraz płatności. Czytamy także o planach wdrożenia obsługi walut obcych w ramach Shoper Płatności.

– Dostrzegamy, jak dynamicznie zmienia się rynek i widzimy duży potencjał w rozwoju usług związanych ze sprzedażą zagraniczną. – komentuje Paweł Rybak, CCO Shoper. – Sygnały od naszych klientów, wysokie wskaźniki GMV omnichannel Shopera oraz dane rynkowe wyraźnie pokazują, że sprzedaż wielokanałowa to bardzo silny i istotny segment biznesu – dodaje.

 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus