Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Silk Road Games nowym największym akcjonariuszem Big Cheese Studio

Udostępnij

W wyniku ogłoszonej przez PLW (PLAYWAY) przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) Silk Road Games, globalny dystrybutor gier na licencjonowanym rynku chińskim, objął 41,44 proc. akcji w spółce Big Cheese Studio. W porozumieniu z innymi akcjonariuszami, posiada łącznie ok. 50 proc. akcji BCS co pozwala na skuteczne zarządzenie i wyznaczanie strategicznych celów dla łódzkiej spółki. Cena za jedną akcję wyniosła 14,15 zł. Strategia Silk Road Games zakłada wzmocnienie pozycji na rynku gamedev poprzez rozbudowanie Grupy Kapitałowej, rozwój kompetencji w obszarach wydawniczych oraz produkcji nowych tytułów, quality assurance, lokalizacji, marketingu, a następnie ich dystrybucji na rynku globalnym.

–  Big Cheese Studio to jakościowe studio, które za sprawą sprzedażowego hitu – Cooking Simulator –przebojem weszło do świadomości graczy i inwestorów. Dzięki transakcji zakupu pakietu ponad 40 proc. akcji spółki staliśmy się jej największym akcjonariuszem. To przemyślana, strategiczna decyzja, która z pewnością zaowocuje nowymi produkcjami i łączeniem nowych obszarów biznesowych – mówi Łukasz Robert Włodarczyk, współzałożyciel Silk Road Games.

Po rozliczeniu transakcji ABB PlayWay nie będzie posiadał żadnych akcji Big Cheese Studio.

- Przejęcie kontroli w Big Cheese Studio to nie jedyna nowość. Także w ostatnich dniach odkupiliśmy od PlayWay-a pakiet ok. 25 proc. akcji Silk Road Games, które posiadał. Dzięki temu odzyskaliśmy pełną kontrolę w spółce, której jesteśmy założycielami. Mamy jasno sprecyzowane plany rozwoju. Stawiamy na doświadczenie i wysoką jakość produkcji, dlatego z czasem do naszej Grupy będą dołączały nowe podmioty, które będą w stanie spełnić nasze oczekiwania. – dodaje Wojciech Dutkiewicz, współzałożyciel Silk Road Games.

Po nabyciu akcji w Big Cheese Studio Silk Road Games planuje wzmocnienie działań produkcyjnych przy drugiej części gry Cooking Simulator. W planach spółki jest także pozyskanie do Rady Nadzorczej ekspertów rynku kapitałowego oraz branży gamedev.

W ramach całej Grupy Silk Road Games zapowiada dalszy dynamiczny rozwój na rynku chińskim oraz mocniejszą działalność na rynku globalnym.  

- Mamy mocne kompetencje i kontakty na rynku chińskim, dlatego dalej będziemy przygotowywać partnerów z branży gier do wejścia na tamtejszy rynek. To unikalna, bezcenna wiedza. Nie chcemy jednak zamykać się na Chiny. Interesuje nas dotarcie z naszymi grami na rynek światowy. Jesteśmy przekonani, że najlepsze dopiero przed nami – dodaje Wojciech Dutkiewicz.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus