Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Półrocze zyski Brand24 obciążone kosztami przeglądu opcji strategicznych

Udostępnij

Niemal o jedną czwartą wrosły w pierwszym półroczu przychody B24 (BRAND24) w stosunku do tego samego okresu w 2023 r. według szacunkowych danych zarządu. Spółka chce utrzymać to tempo w najbliższych kwartałach.

Globalny dostawca narzędzi i usług do monitorowania mediów odnotował w pierwszym półroczu  bieżącego roku 16,3 mln zł sprzedaży, wobec 13,1 mln zł w analogicznym okresie 2023 r., co daje 25 proc. wzrostu rok do roku.  

Licząc jednak dynamikę w dolarze, który jest główną walutą przychodową dla spółki, wzrost wyniósł 34 proc., ale został zniwelowany umocnieniem złotówki do USD.

Jednocześnie zyski B24 (BRAND24) zostały obciążone kosztami przeprowadzenia procesu przeglądu opcji strategicznych. Spółka informowała o tym już wcześniej. Spowodowało to, że wynik operacyjny wyniósł w pierwszym półroczu - 2,3 mln zł, podczas gdy prze rokiem w tym samym czasie spółka wykazała 2,7 mln zł zysku EBIT. Podobnie wygląda EBITDA, która wyniosła -0,3 mln zł, przy +4 mln zł przed rokiem.

- 25-30-procentowe  tempo wzrostu biznesu to cel bazowy, jaki mamy na najbliższe kwartały. Wprowadziliśmy do oferty dla największych klientów szereg nowych narzędzi AI i chcemy monetyzować pojawiające się funkcje premium. Dlatego testujemy wyższe ceny abonamentów – na razie na nowym klientach. Jeśli zostaną dobrze przyjęte, to stopniowo będziemy stosować je do całego portfolio – wyjaśnia Michał Sadowski, prezes Brand24.

- Patrząc nasze kluczowe wskaźniki, w drugim kwartale osiągnęliśmy MRR na poziomie 650 tys. USD, czyli ok. 2,6 mln zł. W tym samym czasie ARPU wzrosło o 28 proc. do 165 USD (657 zł). Na nowych klientach było jeszcze wyższe osiągając niemal 200 USD na konto. Insights24, gdzie tworzymy zaawansowane analizy dla najbardziej wymagających klientów coraz więcej dodaje do sprzedaży stricte abonamentowej mówi Michał Sadowski.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus