Notowana na GPW CLD (CLOUD), jeden z największych dostawców danych na świecie, kontynuuje wzrost sprzedaży. Mimo wysokiej bazy w maju tego roku sprzedaż danych do kluczowych klientów w walucie bazowej (USD) wzrosła o 4 r/r. Wzrost organiczny jest fundamentem rozwoju Cloud Technologies, a dodatkowym źródłem wzrostu są międzynarodowe akwizycje, realizowane w przypadku spółek posiadających własną sieć dystrybucji o potencjale globalnym. Przykładem jest przejęcie norweskiej spółki NDR.
- Rośniemy mimo wysokiej bazy, co potwierdza efektywność naszej strategii rozwoju. Warto przypomnieć, że w 2023 wypracowaliśmy najlepsze wyniki sprzedaży danych w naszej historii - przychody wyniosły 44,6 mln PLN, co stanowiło wzrost o 15,8% r/r. Wzrost organiczny jest podstawą naszego rozwoju, jednak zgodnie ze strategią realizujemy też działania inwestycyjne mające na celu zwiększenie sprzedaży danych. Jednym z nich jest zamknięta w lipcu tego roku transakcja przejęcia norweskiej spółki NDR, która ma na celu poszerzenie kanałów dystrybucji naszych danych, co w konsekwencji pozytywnie wpłynie na wzrost dynamiki danych w przyszłości. Spodziewamy się, że pozytywny efekt synergii zaczniemy obserwować począwszy od czwartego kwartału tego roku. Patrząc na pozytywne prognozy dla rynku reklamy oraz nasze inicjatywy na rzecz zwiększania utylizacji danych również na rynku AI widzimy przestrzeń do rozwoju sprzedaży w kolejnych miesiącach - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
Raportowany wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies i jest wyrażony w USD. Natomiast w raportach okresowych, spółka prezentuje dane w PLN, a zatem na dynamiki mają wpływ różnice kursowe. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie.
W 2023 roku Cloud Technologies ponownie poprawiła wyniki sprzedaży danych osiągając w tym zakresie najlepsze poziomy w historii. Mimo bardzo wysokiej bazy (38,5 mln PLN w 2022 r.) roczne przychody ze sprzedaży danych wzrosły o 15,8% r./r. (23,5% w walucie bazowej, czyli USD), do 44,6 mln PLN. Natomiast I kwartał 2024 r. był najlepszym pierwszym kwartałem w historii Grupy Cloud Technologies. Przychody ze sprzedaży danych osiągnęły najwyższy poziom dla I kwartału roku - wyniosły 10,7 mln PLN. W Q1 2024 sprzedaż danych wzrosła o 12% r./r. w walucie bazowej (USD).
Według prognoz eMarketera globalne wydatki na reklamę online będą rosły w tempie dwucyfrowym co najmniej do 2027 r., a udział reklamy online w całkowitych wydatkach na reklamy sięgnie 74%. eMarketer prognozuje także, że reklamy realizowane w modelu programmatic, które opierają się na danych, będą stanowić już ponad 90% reklam online w USA w 2024 r. Z kolei z danych z raportu agencji badawczej Grand View Research wynika, że prognozowana wartość światowego rynku AdTech, na którym działa Cloud Technologies, wzrośnie do 2,4 tryliona USD w 2030 r., co oznacza CAGR na poziomie 13,7% w okresie 2023-2030. Cloud Technologies, która dzięki autorskiej technologii stworzyła chmurę danych z informacjami o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie, ma potencjał, by dalej rosnąć na tym perspektywicznym rynku.