Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Proacta zawiera współpracę z Medidesk dotyczącą sprzedaży oraz promocji swoich rozwiązań

Paweł Ciesielka, prezes zarządu Proacta S.A.
Paweł Ciesielka, prezes zarządu Proacta S.A.
Udostępnij

Notowana na NewConnect spółka bioinformatyczna PAC (PROACTA) wkracza w kolejny etap komercjalizacji rozwiązań dla sektora medycznego. Po uruchomieniu autorskiej platformy „Dbam o siebie Smart LAB”, skierowanej do klientów indywidualnych (B2C), Proacta zawarła umowę ramową z firmą Medidesk, z której rozwiązań korzysta prawie 700 placówek medycznych. Strategiczna współpraca obejmie wsparcie w sprzedaży oraz promocji produktów i usług Proacta do klientów B2B.

W ramach podpisanej umowy o strategicznej współpracy Medidesk Sp. z o.o. dołączy do swojej oferty dwa kluczowe produkty stworzone przez Proacta. W pierwszej kolejności wprowadzone zostaną rozwiązania platformy „Dbam o siebie Smart LAB”, a w kolejnym etapie „Portalu Pacjenta”. Dodatkowo, zgodnie z ustaleniami, usługi świadczone przez Proacta w zakresie sztucznej inteligencji, generatywnej inteligencji oraz zaawansowanych algorytmów dla sektora medycznego będą oferowane bezpośrednio klientom Medidesk. Umowa jest zawarta na czas nieokreślony. W oparciu o umowę ramową uzgadniane są szczegółowe warunki współpracy.

- Dzięki doświadczeniu i unikalnym kompetencjom w obszarze analizy danych medycznych oraz tworzeniu algorytmów predykcyjnych wypracowaliśmy szereg rozwiązań skierowanych do pacjentów oraz lekarzy. Obecnie koncentrujemy się na rozwoju platformy  „Dbam o siebie Smart LAB” w modelu B2B, następnie zamierzamy zaoferować usługi oparte o „Portal Pacjenta”. Liczymy, że nasze możliwości w połączeniu z potencjałem sprzedażowym i marketingowym Medidesk stworzą synergię, która przyniesie obydwu stronom szereg wymiernych korzyści – mówi Paweł Ciesielka, prezes zarządu Proacta S.A.

Z początkiem lipca Proacta uruchomiła platformę „Dbam o siebie Smart LAB”, która wspiera pacjentów w analizie wyników badań laboratoryjnych krwi i pomaga zatroszczyć się o swoje zdrowie. W początkowym etapie komercjalizacji platforma została udostępniona klientom indywidualnym (pacjentom), którzy dzięki spersonalizowanym raportom zdrowotnym mogą zidentyfikować potencjalne ryzyka oraz otrzymać wytyczne w dalszym postępowaniu.

- Nasze rozwiązanie jest już szeroko dostępne dla użytkowników indywidualnych. Z kolei nawiązana współpraca jest częścią kolejnego etapu komercjalizacji platformy do placówek prywatnej opieki zdrowotnej. Medidesk jest spółką z ugruntowaną pozycją w branży medycznej świadczącą usługi dla prawie 700 placówek medycznych, które łącznie obsługują miliony zgłoszeń pacjentów. Stanowi to dla nas dużą wartość do dalszego skalowania biznesu – dodaje Maciej Grzywacki wiceprezes Proacta S.A.

Proacta rozwija również „Portal Pacjenta”, który służy do monitorowania stanu zdrowia, zarządzania danymi medycznymi i wspierania procesu leczenia. Kolejnym autorskim rozwiązaniem jest „Digital Breast Cancer Unit” - innowacyjna platforma wykorzystująca zaawansowane technologie do optymalizacji procesu leczenia raka piersi.

Proacta przeprowadza obecnie ofertę publiczną akcji z zachowaniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. W ramach emisji akcji serii N Proacta S.A. planuje pozyskać do 2,02 mln zł na dalszy rozwój i promocję produktów własnych. Dnia 10 lipca zakończył się etap zapisów z jednostkowych praw poboru. Termin przyjmowania zapisów na akcje serii N nieobjęte w wykonaniu prawa poboru, w tzw. Transzy Zarządu, został wyznaczony od 23 lipca do 6 sierpnia 2024 r. Cena emisyjna akcji wynosi 0,50 zł. Zapisy w tej transzy składać można za pośrednictwem Firmy Inwestycyjnej - Domu Maklerskiego INC. Szczegółowe informacje na temat oferty dostępne są na stronie Emitenta i Domu Maklerskiego.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus