Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Mimo obostrzeń CNMV XTB zamierza kontynuować działalność na rynku hiszpańskim

Udostępnij

Zarząd XTB poinformował, że zamierza dalej prowadzić działalność na rynku hiszpańskim, mimo zakazu reklamy kontraktów CFD na tamtejszym rynku. 

Zgodnie z kryteriami interpretacyjnymi wydanymi przez CNMV, poza reklamowaniem kontraktów CFD zakaz dotyczy także umieszczania na swojej stronie internetowej informacji promocyjnych dotyczących tego typu produktów oraz wszelkich działań związanych ze sponsorowaniem wydarzeń lub organizacji oraz reklamą marki, jeżeli ich celem lub skutkiem jest bezpośrednia lub pośrednia reklama kontraktów CFD. Oznacza to, że XTB nie może reklamować również określonych produktów innych niż kontrakty CFD, jeśli efekt promocyjny jest podobny. 

"(...) w praktyce podmioty mające w swojej ofercie kontrakty CFD nie mogą reklamować na rynku hiszpańskim swojej działalności w żadnym zakresie" - podkreślono

Zaznaczono, że sama sprzedaż kontraktów CFD jest dozwolona pod warunkiem, że następuje z wyłącznej inicjatywy inwestora.

"W trybie natychmiastowym zostaną wprowadzone ograniczenia marketingu na tym rynku zgodne z wytycznymi (...) oraz zostaną podjęte działania nakierowane na optymalizację strony kosztowej działalności. (...) w średnim i długim terminie negatywny wpływ na liczbę pozyskiwanych na rynku hiszpańskim klientów, a w konsekwencji na poziom przychodów osiąganych na tym rynku, przy czym na dzień publikacji niniejszego raportu bieżącego Zarząd nie jest w stanie w sposób precyzyjny i wiarygodny skwantyfikować tego wpływu" - podano w komunikacie

Dodano, że od ponad dwóch lat XTB nie prowadzi istotnych działań reklamowych związanych z CFD w Hiszpanii, a przychody uzyskane na rynku hiszpańskim wyniosły w 2023 r. ok. 11,3 % skonsolidowanych przychodów całej grupy.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus