Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Profitroom - cyber_Folks sprzedał, MCI kupił

Udostępnij

cyber_Folks podpisał umowę sprzedaży wszystkich posiadanych akcji (33,34 proc.) w spółce Profitroom. Kwota transakcji opiewa na 97,5 mln zł, a wpływ netto, po uwzględnieniu kosztów transakcyjnych i podatku od zysku, wyniesie ok. 83 mln zł. W efekcie cyber_Folks odnotował blisko 3-krotny zwrot kapitału, który przeznaczył na zakup 33 proc. udziałów spółki. Nabywcą Profitroom-u jest MCI DC Alternatywna Spółka Inwestycyjna. Pozyskane środki wzmacniają pozycję finansową cyber_Folks  zarówno w zakresie dystrybucji zysków do akcjonariuszy, dalszego rozwoju i promocji produktów, jak i potencjału akwizycyjnego Grupy. Transakcja zbiegła się w czasie z korektą indeksów giełdowych, w wyniku których akcje cyber_Folks dołączą do mWIG40.

- Sprzedaż Profitroom-u pozwala nam jeszcze śmielej spoglądać w kierunku nowych akwizycji, rozwoju produktów własnych oraz kontynuacji wypłaty systematycznie rosnącej dywidendy. W Profitroom zainwestowaliśmy w 2020 roku. Po transakcji sprzedaży odnotowaliśmy około 3-krotny zwrot zainwestowanego wówczas kapitału. Chcemy koncentrować się na produktach, które pozwalają na globalny skok, nasz ekosystem to m.in. flagowe produkty _Now i _Stores. Stajemy się liderem w sektorze e-commerce i coraz więcej ludzi kojarzy naszą markę z rozwojem biznesu online

– wyjaśnia Robert Stasik, wiceprezes zarządu cyber_Folks.

Sprzedaż akcji przez CBF (CYBERFLKS) związana jest z realizacją przyjętej strategii Grupy, która koncentruje się na produktach dedykowanych do szerokiego grona klientów SME, bez względu na sektor ich działalności. cyber_Folks pozyskany kapitał zamierza przeznaczyć na dalszy rozwój ekosystemu produktów, w tym szczególności _Now i _Stores. Spółka dąży do pozycji lidera w obszarze dostarczania narzędzi do prowadzenia biznesu online. Największe szanse cyber_Folks upatruje w globalnej sprzedaży _Now, czyli napędzanego przez AI kreatora stron internetowych.

- Już po I kwartale 2024 roku odnotowaliśmy znaczny spadek zadłużenia do poziomu 1,2 względem rocznej EBITDA. Po uwzględnieniu wpływów z transakcji Profitroom-u, zadłużenie netto spadnie mocno poniżej 1, a do końca roku może spaść nawet do zera. Co istotne, wyników Profitroom nie konsolidowaliśmy metodą pełną, dlatego sprzedaż naszych akcji nie wpłynie na przychody i zysk operacyjny Grupy cyber_Folks. Odnotujemy za to skokowy wzrost zysku netto, a także wzrost zasobów gotówki. Sprzedaż Profitroom daje nam możliwości do przeznaczenia większych kwot na prace R&D, czyli zwiększenia innowacyjności naszego biznesu. Będziemy chcieli także zwiększyć nakłady na promocję naszych rozwiązań, zarówno w Polsce, jak i zagranicą

– dodaje Robert Stasik.  

Akcje cyber_Folks dołączą do indeksu mWIG40 już po sesji w dniu 8 lipca br. Do tej pory akcje technologicznej spółki wchodziły w skład indeksu sWIG80.

- Awans do mWIG40 oznacza, że dołączamy do grona 60-ciu wiodących spółek notowanych na polskiej giełdzie. To realizacja kolejnego kamienia milowego w naszej historii. Jego osiągniecie było możliwe dzięki intensywnej i przemyślanej pracy nad wzrostem biznesu. W konsekwencji istotnie wzrosła nasza kapitalizacja i zainteresowanie inwestorów, którym niezmiennie dziękujemy za zaufanie. – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.

cyber_Folks ma za sobą rekordowy kwartał, od stycznia do marca br. spółka odnotowała ponad 24 mln zł zysku netto. To wzrost o ponad 70 proc. w porównaniu z wynikiem uzyskanym w analogicznym okresie ub. roku. W omawianym okresie skonsolidowane przychody netto wyniosły przeszło 144 mln zł (30 proc. wzrost r/r), a skorygowana EBITDA prawie 40 mln zł (26 proc. wzrost r/r).

26 czerwca br. spółka wypłaciła 21,2 mln zł dywidendy, to największa kwota, która została dotychczas przeznaczona przez spółkę na podział zysku. Pozostała część zysku netto została zarezerwowana na skup akcji własnych o wartości 6,8 mln zł. Skup obejmie nie więcej niż 42 500 akcji po cenie nie wyższej niż 160 zł. Zakupione przez spółkę akcje zostaną przeznaczone na realizację istniejącego programu ESOP.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus