Po sesji poznaliśmy kluczowe wskaźniki operacyjne zanotowane przez Grupę TXT (TEXT) w I kwartale 2024/25 roku finansowego (kwiecień - czerwiec 2024). Oto najważniejsze informacje z komunikatu:
1. Miesięczne powtarzalne przychody subskrypcyjne (MRR) wyniosły 7,07 mln USD na koniec czerwca 2024, wzrost o 9,3% r/r i 6,2% kw/kw.
2. Wartość otrzymanych płatności wyniosła 22,62 mln USD, wzrost o 12,2% r/r i 4,0% kw/kw.
3. ARPU produktów:
- LiveChat: 170,7 USD (wzrost z 160,1 USD w marcu 2024 i 158,2 USD przed rokiem)
- ChatBot: 146,2 USD (wzrost z 134,5 USD w marcu 2024 i 122,5 USD przed rokiem)
- HelpDesk: 172,0 USD (wzrost z 153,4 USD w marcu 2024 i 126,0 USD przed rokiem)
Rozpoczęte pod koniec 2023 roku kalendarzowego działania optymalizujące strukturę cenową oferty i wykorzystania produktu LiveChat przez klientów, przełożyły się m.in. na poprawę churn przychodowego (net MRR churn), wzrost ARPU produktu LiveChat, przy równoczesnym podwyższeniu wskaźnika odejść klientów (customer churn)
4. Liczba klientów:
- LiveChat: 37,523
- ChatBot: 2,956
- HelpDesk: 1,195
Zarząd podkreśla, że w trakcie kwartału spółka zmieniła wewnętrznie stosowaną definicję klienta i jednorazowo obniżyło raportowaną liczbę klientów o ok. 200 (dwustu). Poprzednio za klienta uważano firmę lub instytucję, która opłaciła dostęp do produktu. Obecnie oprócz tego kryterium, klient musi mieć też aktywny dostęp do aplikacji (co wyklucza z tej liczby np. firmy, które zrezygnowały z produktu jeszcze przed wygaśnięciem rocznego okresu subskrypcji).
Wprowadzono również zmiany w ofercie:
- Nowy plan abonamentowy "Business" dla HelpDesk
- Pakiet funkcjonalności "One AI+" dla LiveChat, odpłatnie dostępny dla nowych klientów
- Rozpoczęto komercjalizację API w ramach Platformy Text (API as a Service) odnotowując z tego tytułu pierwsze przychody.
Warto pamiętać, że grupa generuje większość przychodów w USD, co może mieć wpływ na ostateczne wyniki w PLN.