Comarch ponownie zajął pierwsze miejsce w obszarze największych dostawców systemów Enterprise Resource Planning (ERP) według raportu Computerworld TOP 200 na 2023 rok. Spółka regularnie odnotowuje dwucyfrową dynamikę sprzedaży. Od lat wzbogaca swoją ofertę produktową nie tylko o klasyczne programy ERP, ale też szereg aplikacji współpracujących z oprogramowaniem czy rozwiązania AI. Lider zestawienia ma szerokie plany na dalszy rozwój.
„Computerworld TOP 200” to wydawany od ponad 30 lat największy i najbardziej szczegółowy raport o stanie polskiej branży informatycznej. Firmy uwzględnione w publikacji analizowane są pod kątem kilkudziesięciu parametrów. W raporcie czytamy m.in. że największe zapotrzebowanie na rozwiązania IT panuje obecnie w branży handlowej, następnie w bankowości, administracji publicznej oraz przemyśle. Ten fakt nie dziwi – wszystkie te segmenty notują dynamiczne wzrosty, więc zapewnienie odpowiedniego zaplecza informatycznego jest w nich konieczne.
Produkty na miarę potrzeb każdej firmy
CMR (COMARCH) od lat notowany jest w czołówce polskich organizacji IT pod względem uzyskanych przychodów. Spółka może pochwalić się sukcesami zwłaszcza w obszarze ERP, gdzie w ostatnich latach plasowała się na drugim lub pierwszym miejscu wśród największych dostawców systemów do zarządzania przedsiębiorstwem.
W tegorocznej edycji raportu krakowska firma ponownie okazała się najlepsza w obrębie systemów ERP, wyprzedzając Asseco Business Solutions (ASSECOBS) i SAP Polska. Spółka osiągnęła wynik o 18% wyższy niż przed rokiem, jeśli chodzi o przychody ze sprzedaży – ponad 393,1 mln zł.
Rosnące wyniki sektora od lat nie są przypadkiem. Firma dostarcza programy ERP, dostosowując je do specyfiki branży czy wielkości danego podmiotu. W palecie rozwiązań znajdują się zarówno oprogramowania dedykowane małym i średnim przedsiębiorstwom (jak Comarch ERP XT czy Comarch ERP Optima), jak i dużym organizacjom (Comarch ERP XL, Comarch ERP Enterprise).
Co więcej, Comarch Enterprise Solutions regularnie rozwija ofertę produktową, dostarczając firmom wiele rozwiązań z obszaru efektywnego zarządzania procesami biznesowymi. To już nie tylko klasyczne oprogramowania ERP, ale też – zgodnie z ideą ERP 5.0 – szereg aplikacji i modułów zintegrowanych, które zapewniają firmom elastyczność działania i podnoszenie konkurencyjności na rynku.
Zaufanie wskaźnikiem sukcesu
– Ten wynik to efekt wysokiego zaufania Klientów i Partnerów do naszych produktów. Stale wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom, rozwijając aktualną ofertę i poszerzając ją o nowe aplikacje, choćby z obszaru zaawansowanego planowania produkcji, AI czy obsługi punktów sprzedaży w branży handlowej. Obserwujemy trendy i dostosowujemy się do nich
– mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch i dyrektor Sektora Enterprise Solutions.
Comarch ES inwestuje od dawna również w rozwiązania sztucznej inteligencji. Przykładem tego są takie produkty jak Comarch OCR (aplikacja służąca do automatycznego wprowadzania do systemu danych z faktur i innych dokumentów) czy ChatERP – inteligentny asystent użytkownika, który umożliwia mu sprawną komunikację z oprogramowaniem.
– Sztuczna inteligencja w Comarch ERP usprawnia pracę przedsiębiorstw oraz ułatwia obsługę systemu przez użytkowników. Dzięki interaktywnemu interfejsowi w formie czatu i rozumieniu kontekstowemu użytkownik może swobodnie korzystać z możliwości inteligentnego czata, który wspiera go w wykonywaniu rutynowych działań – podkreśla Zbigniew Rymarczyk i dodaje: – Nie stoimy w miejscu, co dobitnie pokazują wyniki raportu Computerworld. Nasze interdyscyplinarne zespoły codziennie pracują nad rozwojem naszej oferty. Mamy ambitne plany, jak w dobie AI i rosnącego zapotrzebowania na technologię dostarczać firmom kolejne produkty podnoszące efektywność rynkową.
Warto podkreślić, że w raporcie TOP 200 Comarch zajął również pierwszą pozycję w kategorii „Najwięksi dostawcy systemów RPA i automatyzacji procesów biznesowych”, „Najwięksi dostawcy rozwiązań i usług IT dla sektora telekomunikacyjnego” oraz drugą w kategorii „Firmy Informatyczne o największych nakładach na R&D”, „Najwięksi dostawcy rozwiązań i usług IT dla sektora handlu” i „Najwięksi dostawcy usług serwisowych” w 2023 roku.