21,8 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wygenerowała w pierwszym kwartale br. Grupa CI Games. To znaczący wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ub. roku, kiedy skonsolidowane przychody netto wyniosły 9,8 mln zł. Na tegoroczny wynik wpłynęła sprzedaż gry Lords of the Fallen, której premiera odbyła się w październiku ub. roku oraz produkty z back catalogu. Od stycznia do marca 2024 raportowana EBITDA Grupy wyniosła 11,1 mln zł, natomiast zysk netto 37 tys. zł.
W następstwie programu optymalizacji biznesowej rozpoczętej z początkiem br., CIG (CIGAMES) poinformowało o planowanych zwolnieniach ok. 30 osób w dziale produkcji. Jak podano, restrukturyzacja pomoże zapewnić maksymalną wydajność w realizacji strategicznych priorytetów Grupy w przyszłości. Decyzją Zarządu następne IP – Project Survive – gra z gatunku survive tworzona przez Underdog Studio, otrzyma wydłużony czas na pomyślne ukończenie etapu Vertical Slice – zanim wejdzie do fazy pełnej produkcji.
W pierwszym kwartale br. skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 21,8 mln zł vs. 9,8 mln zł w analogicznym okresie 2023 roku. Wzrost ten wynika głównie ze sprzedaży najnowszego tytułu – Lords of the Fallen, którego premiera miała miejsce w październiku ub. roku. Na wynik wpłynęła też sprzedaż produktów z back catalogu, w tym projekty z portfela United Label oraz serii SGW. W pierwszym kwartale 2024 roku raportowana EBITDA wyniosła 11,1 mln zł, natomiast zysk netto – 37 tys. zł wobec 0,5 mln zł straty w ub. roku.
W styczniu CI Games spłaciła finansowanie bankowe oraz pozyskała nową linię kredytową w PKO BP. Obecnie Zarząd rozważa opcje długoterminowego finansowania rozwoju Spółki, m.in. finansowanie przez wydawcę, finansowanie dłużne lub przeprowadzenie emisji.
W kwietniu 2024 sprzedaż gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2 przekroczyła 2 mln sztuk, co oznacza zakończenie amortyzacji tej gry. Zgodnie z przyjętą strategią Spółka podtrzymuje plany kontynuacji serii Sniper Ghost Warrior.
W kwietniu Lords of the Fallen otrzymała aktualizację do wersji 1.5 – co stanowiło kulminację ponad 30 aktualizacji popremierowych. Zbiegło się to z premierą dodatku Master of Fate, który wprowadził zaawansowany system modyfikatorów gry, umożliwiający graczom dostosowywanie szeregu mechanik, aby – w zależności od ich preferencji – ułatwić lub utrudnić grę. Nowości zostały bardzo dobrze przyjęte przez graczy – w ocenie Zarządu – przełożą się na dalszą poprawę sentymentu do tej marki. Obecnie wewnętrzny zespół CI Games – Hexworks – koncentruje się na produkcji o kodowej nazwie Project 3.
W pierwszym kwartale Spółka zaprezentowała dwa projekty z katalogu United Label: Tails of Iron 2 oraz Beyond Galaxyland. Oba tytuły zostaną wydane w 2024 roku na PC, PS5, PS4, Xbox One, Xbox S/X oraz Nintendo Switch.
W maju CI Games zawarło umowę z Microsoft Corporation na udostępnienie Lords of the Fallen oraz Sniper Ghost Warrior Contracts 2 w tegorocznym programie Game Pass, co – poza aspektem finansowym – ma jeszcze bardziej wzmocnić globalną rozpoznawalność obu marek.
Z początkiem czerwca br. do Grupy dołączy bardzo doświadczony menadżer, który obejmie stanowisko Senior Vice President ds. Developmentu. Jego zadaniem będzie m.in. nadzór nad wszystkimi studiami wewnętrznymi oraz zewnętrznymi z Grupy, które odpowiadają za produkcję, w tym nad firmami pracującymi dla Grupy w formie outsourcingu.
- Naszym celem jest dalsza, nieprzerwana poprawa efektywności w procesach produkcji tworzonych przez nas gier oraz ich jakości. Mamy jednocześnie za sobą największą premierę w historii grupy, co jest ogromnym doświadczeniem i platformą do wzrostu w kolejnych latach w obrębie kilku kluczowych IP – dodaje Marek Tymiński.
CI Games kontynuuje proces przeglądu opcji strategicznych. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 osób.