WYBRANE DANE FINANSOWE (TYS. PLN) | 1Q2024 | 1Q2023 | dynamika |
---|---|---|---|
Przychody netto ze sprzedaży | 14 032 | 13 360 | 5% |
EBIT | 2 441 | 2 286 | 7% |
EBITDA (Wynik na działalności operacyjnej + amortyzacja) | 3 796 | 4 035 | -6% |
Zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej | 2 131 | 1 577 | 35% |
Zysk na akcję przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej (gr na akcję) | 6,00 | 5,00 | 20% |
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | 6 697 | 6 104 | 10% |
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | -1 848 | -1 839 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | -9 110 | -3 815 | |
Przepływy pieniężne netto razem | -4 261 | 451 | |
31.03.2024 | 31.12.2023 | ||
Wartości niematerialne | 21 971 | 20 576 | 7% |
Rzeczowe aktywa trwałe | 9 790 | 8 833 | 11% |
Należności krótkoterminowe | 11 510 | 17 828 | -35% |
Środki pieniężne i ich ekwiwalenty | 3 555 | 7 816 | -55% |
Kapitał własny | 46 167 | 44 379 | 4% |
Zobowiązania długoterminowe | 13 611 | 14 052 | -3% |
Zobowiązania krótkoterminowe | 19 910 | 30 138 | -34% |
Grupa IMS osiągnęła w I kwartale 2024 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 14 mln zł, tj. o 5% większe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Znaczący wzrost odnotowany został na poziomie zysku netto, który jest wyższy o 35% w stosunku do I kwartału 2023 r. Tak dobre wyniki osiągnięte zostały pomimo prowadzonych inwestycji związanych z rozwojem projektu Closer Music oraz segmentu usług reklamowych. W kolejnych okresach Grupa IMS spodziewa się istotnego zwiększenia dynamiki przychodów w tych dwóch obszarach.
Lokalizacje abonamentowe
Grupa IMS jest liderem rynku marketingu sensorycznego w Polsce, coraz skuteczniej również rozwija także swoje usługi w innych krajach. Na koniec marca 2024 roku Grupa dostarczała swoje usługi do 35.264 lokalizacji abonamentowych na terenie Polski i poza granicami (lokalizacja = pojedyncze urządzenie audio, wideo lub aromabox, za które pobierana jest opłata abonamentowa; jeżeli za urządzenie pobierana jest więcej niż jedna opłata abonamentowa, wówczas liczba lokalizacji odpowiada liczbie opłat abonamentowych). Usługi abonamentowe oparte są w większości o długoterminowe, kilkuletnie kontrakty. W pierwszym kwartale 2024 roku przychody abonamentowe stanowiły 66% wszystkich przychodów Grupy.
Grupa IMS działa w dwóch strategicznych obszarach rynku: na rynku usług wsparcia sprzedaży głównie dla sektora retail (rynku detalicznego) oraz na rynku mediowym jako kanał reklamy. W tym drugim przypadku przychody Grupy są ściśle powiązane z sytuacją i trendami w branży reklamowej. Wraz z włączeniem do Grupy Kapitałowej IMS spółek APR i Audio Marketing, Grupa mocno rozszerzyła swoją działalność w segmencie ekonomicznym usług abonamentowych audio.Poniżej przestawiono różnice pomiędzy segmentami premium (usługi w ramach tego segmentu dostarczane są głównie przez IMS S.A.) oraz segmentem ekonomicznym (usługi w tym segmencie świadczone są przez APR Sp. z o.o., Audio Marketing Sp. z o.o. oraz Mood Factory Sp. z o.o.).
Dywersyfikacja sprzedaży
Grupa IMS posiada zdywersyfikowany portfel odbiorców. W okresie 01.01.2024 r. – 31.03.2024 r. Grupa nie dokonała sprzedaży na rzecz jakiegokolwiek odbiorcy, której wartość przekroczyłaby w ciągu tego okresu 10% ogółu wartości sprzedaży Grupy. Mocno zdywersyfikowany jest także portfel dostawców. W pierwszym kwartale 2024 roku Grupa IMS nie zawierała transakcji z jakimkolwiek dostawcą, z którym wartość zakupów przekroczyłaby 10% ogółu zakupów dokonywanych w tym okresie przez Grupę.
Koszty działalności
Inwestycje
Grupa świadczy swoje usługi na urządzeniach produkowanych przez IMS S.A. i IMS r&d sp. z o.o. (mediaboxy i wideoboxy, lokalizatory, rabatomaty) oraz na urządzeniach zakupywanych od firm zewnętrznych: audioboxy i aromaboxy oraz monitory do usługi Digital Signage. Urządzenia w trakcie eksploatacji oraz w związku ze zmianami technologicznymi muszą podlegać sukcesywnej wymianie. Grupa ponosi w związku z tym nakłady inwestycyjne wynikające nie tylko ze wzrostu liczby lokalizacji, w których świadczone są usługi, ale związane również z wymianą sprzętu.Poza informacjami opisanymi w niniejszym punkcie oraz w pozostałych częściach raportu, nie występują inne informacje istotne dla oceny sytuacji kadrowej, majątkowej, finansowej, oceny wyniku finansowego oraz możliwości realizacji zobowiązań przez Emitenta i Grupę Emitenta.