Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wybrane dane finansowe IMS za pierwszy kwartał 2024 r. wraz z komentarzem spółki

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE (TYS. PLN) 1Q2024 1Q2023 dynamika
Przychody netto ze sprzedaży 14 032 13 360 5%
EBIT 2 441 2 286 7%
EBITDA (Wynik na działalności operacyjnej + amortyzacja) 3 796 4 035 -6%
Zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej 2 131 1 577 35%
Zysk na akcję przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej (gr na akcję) 6,00 5,00 20%
       
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej 6 697 6 104 10%
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -1 848 -1 839  
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej -9 110 -3 815  
Przepływy pieniężne netto razem -4 261 451  
  31.03.2024 31.12.2023  
Wartości niematerialne 21 971 20 576 7%
Rzeczowe aktywa trwałe 9 790 8 833 11%
Należności krótkoterminowe 11 510 17 828 -35%
Środki pieniężne i ich ekwiwalenty 3 555 7 816 -55%
Kapitał własny 46 167 44 379 4%
Zobowiązania długoterminowe 13 611 14 052 -3%
Zobowiązania krótkoterminowe 19 910 30 138 -34%

 

Grupa IMS osiągnęła w I kwartale 2024 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 14 mln zł, tj. o 5% większe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Znaczący wzrost odnotowany został na poziomie zysku netto, który jest wyższy o 35% w stosunku do I kwartału 2023 r. Tak dobre wyniki osiągnięte zostały pomimo prowadzonych inwestycji związanych z rozwojem projektu Closer Music oraz segmentu usług reklamowych. W kolejnych okresach Grupa IMS spodziewa się istotnego zwiększenia dynamiki przychodów w tych dwóch obszarach.

Struktura przychodów netto ze sprzedaży według kategorii sprzedaży w pierwszym kwartale 2024 r. (w tys. PLN)

Lokalizacje abonamentowe

Grupa IMS jest liderem rynku marketingu sensorycznego w Polsce, coraz skuteczniej również rozwija także swoje usługi w innych krajach. Na koniec marca 2024 roku Grupa dostarczała swoje usługi do 35.264 lokalizacji abonamentowych na terenie Polski i poza granicami (lokalizacja = pojedyncze urządzenie audio, wideo lub aromabox, za które pobierana jest opłata abonamentowa; jeżeli za urządzenie pobierana jest więcej niż jedna opłata abonamentowa, wówczas liczba lokalizacji odpowiada liczbie opłat abonamentowych). Usługi abonamentowe oparte są w większości o długoterminowe, kilkuletnie kontrakty. W pierwszym kwartale 2024 roku przychody abonamentowe stanowiły 66% wszystkich przychodów Grupy.

Zmiana liczby lokalizacji abonamentowych w Grupie Kapitałowej
Wzrost liczby lokalizacji abonamentowych w Grupie Kapitałowej w okresie 2000 – 31.03.2024

Grupa IMS działa w dwóch strategicznych obszarach rynku: na rynku usług wsparcia sprzedaży głównie dla sektora retail (rynku detalicznego) oraz na rynku mediowym jako kanał reklamy. W tym drugim przypadku przychody Grupy są ściśle powiązane z sytuacją i trendami w branży reklamowej. Wraz z włączeniem do Grupy Kapitałowej IMS spółek APR i Audio Marketing, Grupa mocno rozszerzyła swoją działalność w segmencie ekonomicznym usług abonamentowych audio.Poniżej przestawiono różnice pomiędzy segmentami premium (usługi w ramach tego segmentu dostarczane są głównie przez IMS S.A.) oraz segmentem ekonomicznym (usługi w tym segmencie świadczone są przez APR Sp. z o.o., Audio Marketing Sp. z o.o. oraz Mood Factory Sp. z o.o.).

Dywersyfikacja sprzedaży

Grupa IMS posiada zdywersyfikowany portfel odbiorców. W okresie 01.01.2024 r. – 31.03.2024 r. Grupa nie dokonała sprzedaży na rzecz jakiegokolwiek odbiorcy, której wartość przekroczyłaby w ciągu tego okresu 10% ogółu wartości sprzedaży Grupy. Mocno zdywersyfikowany jest także portfel dostawców. W pierwszym kwartale 2024 roku Grupa IMS nie zawierała transakcji z jakimkolwiek dostawcą, z którym wartość zakupów przekroczyłaby 10% ogółu zakupów dokonywanych w tym okresie przez Grupę.

Koszty działalności

Koszty działalności operacyjnej w pierwszym kwartale 2024 r. (w tys. PLN) wraz z danymi porównawczymi

Inwestycje

Nakłady Grupy Kapitałowej IMS na przyjęte do użytkowania aktywa trwałe i wartości niematerialne w pierwszym kwartale 2024 r.
Grupa świadczy swoje usługi na urządzeniach produkowanych przez IMS S.A. i IMS r&d sp. z o.o. (mediaboxy i wideoboxy, lokalizatory, rabatomaty) oraz na urządzeniach zakupywanych od firm zewnętrznych: audioboxy i aromaboxy oraz monitory do usługi Digital Signage. Urządzenia w trakcie eksploatacji oraz w związku ze zmianami technologicznymi muszą podlegać sukcesywnej wymianie. Grupa ponosi w związku z tym nakłady inwestycyjne wynikające nie tylko ze wzrostu liczby lokalizacji, w których świadczone są usługi, ale związane również z wymianą sprzętu.

Poza informacjami opisanymi w niniejszym punkcie oraz w pozostałych częściach raportu, nie występują inne informacje istotne dla oceny sytuacji kadrowej, majątkowej, finansowej, oceny wyniku finansowego oraz możliwości realizacji zobowiązań przez Emitenta i Grupę Emitenta.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus