Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

List do akcjonariuszy Grupy Lubawa oraz wybrane wyniki za I kwartał 2024 r.

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE (TYS. PLN) 1Q2024 1Q2023 dynamika
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów 100 906 72 348 39%
Wynik z działalności operacyjnej 16 915 3 440 392%
Wynik przed opodatkowaniem 18 182 2 591 602%
Wynik netto 14 842 2 149 591%
Inne całkowite dochody -515 701  
Łączne całkowite dochody 14 327 2 850 403%
       
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej -28 320 -12 043  
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -3 642 -1 903  
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej -1 270 8 382  
Przepływy pieniężne netto razem -33 232 -5 564  
       
Średnioważona liczba akcji (w szt.) 150 270 000 150 270 000  
Zysk netto na jedną akcję 0,1 0,01 900%
Aktywa trwałe 250 145 250 070 0,03%
Aktywa obrotowe 324 037 310 231 4%
Aktywa razem 574 182 560 301 2%
Zobowiązania długoterminowe 36 993 38 470 -4%
Zobowiązania krótkoterminowe 159 924 158 893 1%
Kapitał własny 377 265 362 938 4%

 

Szanowni Akcjonariusze i Inwestorzy,

W I kwartale 2024 r. spółki z Grupy Lubawa skupione były w znacznej mierze na realizacji istotnych kontraktów pozyskanych w poprzednich okresach oraz optymalizacji kosztów w procesach produkcyjnych.

W okresie sprawozdawczym Grupa LBW (LUBAWA) osiągnęła skonsolidowane przychody w wysokości 100,9 mln zł wobec 72,3 mln zł w okresie porównawczym. Skonsolidowany zysk netto Grupy osiągnął 14,9 mln zł wobec 2,1 mln zł w I kw. 2023 r. W segmencie materiałów reklamowych sprzedaż poza grupę wyniosła 49,0 mln zł, co oznacza wzrost o 2,9 mln zł wobec sprzedaży odnotowanej I kw. 2023 r. i co jest rekordowym wynikiem dla tego segmentu w historii Grupy. Wynik osiągnięty w tym segmencie wyniósł 6,9 mln zł, co oznacza zmniejszenie o 1,1 mln zł w porównaniu z osiągniętym przed rokiem co jest wynikiem silnej presji kosztowej, ale też mniej korzystnego kursu EUR/PLN. Segment tkanin wygenerował przychody na poziomie 29,9 mln zł, wobec 18,0 mln zł w okresie porównawczym, odnotowując wynik w wysokości 7,5 mln zł wobec 5,9 mln zł straty przed rokiem. Poprawa rezultatów segmentu tkanin jest związana z wysokim udziałem sprzedaży wyrobów o wyższej wartości dodanej przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Jednostkowo Lubawa S.A. osiągnęła 20,7 mln zł przychodów wobec 7,0 mln zł w I kw. 2023 r. oraz wynik w wysokości 1,1 mln zł wobec 3,5 mln zł straty przed rokiem.

Skomplikowana sytuacja geopolityczna wpłynęła na zwiększenie zainteresowania zakupami produktów z segmentu sprzętu specjalistycznego, pozyskane w poprzednich okresach zamówienia przyniosły zwiększenie przychodów, a co za tym idzie również poprawę wyników Grupy. Podpisana niedawno przez spółkę zależną Miranda kolejna umowa na dostawę wielozakresowych pokryć maskujących „Berberys” jest dobrym prognostykiem na przyszłość.

Spółki Grupy Lubawa kontynuują działania sprzedażowe, intensyfikują promocję w kraju i za granicą oraz realizują kontrakty i bieżące zamówienia. Dziękujemy Państwu za zainteresowanie działalnością Lubawa S.A. oraz Grupy Kapitałowej i zapraszamy do lektury niniejszego Raportu.

Z poważaniem

Zarząd Lubawa S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus