Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Krzysztof Bajołek, Answear.com: Wciąż mierzyliśmy się z obniżonym popytem konsumenckim

Udostępnij

Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę, produkty sportowo-outdorowe, oraz home&lifestyle w regionie CEE podsumowuje I kw. 2024 r. Pomimo wymagającej sytuacji rynkowej, a także okresu inwestycji w rozwój marki PRM, Spółka utrzymała dodatnie dynamiki wzrostu sprzedaży, a także przeprowadziła inwestycje związane z uruchomieniem dwóch concept store w Warszawie dla marki PRM oraz Answear.

- Za nami trudny kwartał, w którym wciąż mierzyliśmy się z obniżonym popytem konsumenckim w całej Europie. Dodatkowo sytuacja na granicy polsko-ukraińskiej związana z protestami rolników wpłynęła negatywnie na sprzedaż na tym rynku, który do tej pory był jednym z najlepszych. Oprócz tego aprecjacja polskiego złotego względem innych walut regionu CEE oraz euro obniżyła nasze wyniki. Roczne dynamiki osłabiła również wysoka baza sprzed roku – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

W I kw. 2024 r. ANR (ANSWEAR) osiągnął przychody w wysokości 289 mln zł, co oznacza wzrost o 6 proc. rdr. Marża brutto zwiększyła się o 4 proc. rdr. do 112 mln zł. Z kolei EBITDA samego Answear.com (bez PRM) wyniosła 8,3 mln zł, wobec 15,3 mln zł w zeszłym roku.

- Mimo tak niesprzyjającego otoczenia nie zwalniamy tempa, cały czas konsekwentnie zwiększamy skalę naszego biznesu, co wyróżnia nas od konkurencji, która notuje zmniejszoną sprzedaż. My oprócz tego stawiamy ambitne cele, inwestujemy, czego przykładem jest niedawne otwarcie concept store dla marki PRM oraz Answear – dodaje Krzysztof Bajołek.

W minionym kwartale Answear.com realizował działania mające na celu otwarcie pierwszych nowoczesnych salonów sprzedaży w formule concept store Answear (2000 mkw.) i PRM (600 mkw.) w prestiżowej lokalizacji – Fabryce Norblina w Warszawie. Łączą one funkcje handlowe z kulturalnymi oferując klientom najlepsze doznania zakupowe. Ma to dla Spółki istotny aspekt wizerunkowy i marketingowy przy pozyskiwaniu ekskluzywnych marek.

Answear.com rozpoczął nowe kampanie wizerunkowe dla marki PRM oraz Answear.
Dla marki PRM to pierwsza kampania po połączeniu przejętych marek Sneakerstudio i PRM, której zadaniem było zapoznanie klienta z wizją marki i ofertą sklepu.  Z kolei Answear w kampanii podkreśla swoją ofertę z segmentu premium.

Marka PRM w ostatnim czasie pozyskała bardzo dobre marki do swojej oferty m.in. Sporty&Rich, który będzie dostępny tylko w PRM w tej części Europy, czy też marki, które do tej pory nie były dostępne w Polsce m.in. Maison Mihara Yasuhiro, A Bathing Ape czy Neighborhood.

- W minionym kwartale nasza rentowność była obciążona nakładami inwestycyjnymi związanymi z rozwojem marki PRM. Na poziomie zysku operacyjnego PRM kontrybuował stratą EBIT w wysokości 5 mln zł. Widzimy jednak już pierwsze efekty poczynionych inwestycji, w ostatnim czasie udało nam się pozyskać bardzo dobre marki do oferty PRM, także te które do tej pory nie były dostępne w tej części Europy. Wymierne efekty dostrzegamy już w wynikach. PRM w I kw. 2024 r. odnotował przychody w wysokości 25 mln zł, co oznacza wzrost o 4 proc. kdk. Jest to o tyle dobry wynik, ponieważ ze względu na sezonowość ostatni kwartał roku jest najlepszy, z kolei pierwszy jest najsłabszy. W zakresie rentowności PRM, podtrzymujemy plan osiągnięcia break even do końca bieżącego roku – dodaje Wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com.

Answear.com kontynuuje premiumizację swojej oferty. W I kw. 2024 r. 65 proc. oferty Answear.com stanowiły marki premium, z kolei marki z kategorii entry price wyniosły jedynie 9 proc. Ma to bezpośrednie przełożenie na średnią wartość zamówienia, która wyniosła 366 zł, co oznacza wzrost o 31 zł rdr.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus