LPP kontynuuje ekspansję w Europie Zachodniej otwierając piąty salon Reserved w Wielkiej Brytanii. Polski producent odzieży zawalczy tym razem o uznanie klientów centrum handlowego Westfield London, zlokalizowanego w zachodniej części brytyjskiej stolicy. Otwarciu towarzyszyć będzie zakrojona na szeroką skalę kampania marketingowa oraz wprowadzona właśnie do sprzedaży kolekcja „Welcome to the Club” inspirowana brytyjskimi tradycjami old-fashioned i stylem sportowym. Wraz z debiutem w nowej lokalizacji spółka zapowiada także wzmocnienie swej obecności na tym rynku poprzez zmiany w obsłudze klientów i ofercie e-commerce.
Po ubiegłorocznych otwarciach kolejnych sklepów w Londynie oraz w Mediolanie LPP konsekwentnie buduje rozpoznawalność swoich marek modowych i wzmacnia obecność na kluczowych rynkach Europy Zachodniej. Tym razem marka Reserved otworzy nowy salon w Westfield London – jednym z największych centrów handlowych brytyjskiej stolicy.
– Po blisko siedmiu latach od naszego debiutu na Oxford Street i otwarciu w 2023 roku kolejnych salonów Reserved w strategicznych lokalizacjach Londynu, przyszedł czas na zdobycie uznania mieszkańców zachodniej części miasta. Uruchomienie piątego już sklepu Reserved w Wielkiej Brytanii to potwierdzenie, że mimo wymagających warunków rynkowych mamy pomysł na dalszy rozwój silnej, globalnej marki modowej. I chociaż nadal branża odzieżowa mierzy się z wieloma wyzwaniami wierzymy, że oferując nowoczesne i stylowe kolekcje dopasowane do oczekiwań Brytyjczyków jesteśmy gotowi zawalczyć o jeszcze większe zainteresowanie klientów na tak konkurencyjnym rynku – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.
Westfield London to jedno z największych centrów handlowych w Europie, które pod swoim dachem gromadzi wiodące firmy odzieżowe. Szeroka oferta marek, od tych luksusowych po sklepy wielkopowierzchniowe, w połączeniu z różnorodnymi propozycjami spędzania wolnego czasu sprawia, że wybór tej lokalizacji na nowy salon Reserved w Wielkiej Brytanii nie był przypadkowy.
– Jesteśmy dumni, że możemy otworzyć kolejny już sklep, tym razem w tętniącym życiem Westfield London. To dla nas szczególny moment, nie tylko jeśli chodzi o budowanie świadomości marki wśród Brytyjczyków. To potwierdzenie ogromnego zaangażowania naszego zespołu, a także wsparcia wyjątkowej społeczności, jaką przez tych siedem lat udało nam się zgromadzić wokół Reserved. Chcemy nadal pielęgnować te relacje i umacniać obecność naszej marki w najbardziej prestiżowych i cieszących się popularnością punktach handlowych kraju – podkreśla Corinne Facey, dyrektor zarządzająca Reserved UK.
Oferta skierowana do klientów odwiedzających nowy salon o powierzchni blisko 1900 m2 obejmować będzie pełny asortyment odzieży damskiej, męskiej i dziecięcej. Debiutowi w kolejnym centrum handlowym w Londynie towarzyszyć będzie także promocja ostatniej kolekcji marki - „Welcome to the Club”.
– Najnowsza kolekcja Reserved to odpowiedź na mocno widoczny trend przenikania do mody inspiracji światem sportu, odwołujący się również do angielskiej, tradycyjnej elegancji. Wierzymy, że zaplanowana przez nas najnowsza kampania promująca tę wyjątkową kolekcję spotka się z dobrym przyjęciem klientów, nie tylko tych poszukujących ciekawych trendów i inspiracji modowych w Westfield London – mówi Agata Sawicka, dyrektor komunikacji marki Reserved.
Tym razem marka postawiła na mocne zaznaczenie swojej obecności w przestrzeni miejskiej zachodniej części Londynu, w tym w Brixton Academy, Hammersmith Academy i Wood Lane. Zdecydowała się m.in. na szerokozasięgową kampanię outdoorową w środkach komunikacji miejskiej - autobusach, metrze. Równolegle postawiła na współpracę z kluczowymi influencerami, stylistami i redaktorami, którzy kształtują i wpływają na brytyjskiego nabywcę. W ten sposób Reserved dąży do wzmocnienia świadomości marki nie tylko wśród miłośników mody, ale także mieszkańców Londynu.
Towarzysząca otwarciu nowego sklepu kampania to nie jedyny element nowego podejścia polskiej spółki odzieżowej do wzmacniania obecności Reserved na rynku brytyjskim. Mając na uwadze przewagę, jaką daje rozwijany przez LPP model sprzedaży wielokanałowej, firma podjęła decyzję o zmianie w zakresie obsługi klientów sklepu internetowego.
– Na skutek Brexitu wiele firm stanęło przed koniecznością ograniczania kosztów, a tym samym wprowadzenia zmian m.in. w zakresie logistyki i realizowania zamówień online w oparciu o asortyment dostępny w lokalnych sklepach. Tak też było w przypadku naszej marki Reserved. W LPP mamy jednak świadomość, że chcąc realizować obecne plany rozwoju i dotarcia z naszą ofertą do coraz szerszej grupy odbiorców musimy reagować na ich oczekiwania. Zmiana modelu dostaw zamówień jest zatem istotnym krokiem w poprawie doświadczeń zakupowych naszych klientów na rynku brytyjskim. Dzięki bezpośrednim dostawom z polskiego magazynu będziemy mogli zapewnić im dostęp do pełnej oferty – podsumowuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.
Pozostająca priorytetem dla polskiej spółki odzieżowej strategia omnichannelowa realizowana jest w oparciu o zarządzaną przez LPP Logistics sieć zaopatrzenia i dystrybucji. Dzięki wsparciu działającego w ramach grupy operatora logistycznego spółka ma możliwość elastycznie reagować na wyzwania wynikające ze zmieniających się potrzeb klientów i planów biznesowych. Szyte na miarę i skalowalne rozwiązania z zakresu e-commerce pozwalają LPP szybko dostarczać zamówienia, zarówno do salonów, jak i bezpośrednio do klientów indywidualnych korzystających z pełnej oferty marek modowych LPP na każdym z 34 rynków online.