Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

BoomBit poprawia wyniki przy niższych przychodach

Udostępnij

BoomBit, międzynarodowy producent i wydawca gier mobilnych podsumowuje wyniki i osiągnięcia w Q1 2024:

  • 60,5 mln PLN przychodów ze sprzedaży (-7% r/r), w tym:
    57,6 mln PLN z gier mobilnych i 2,9 mln PLN z projektów blockchain.
  • 2 mln PLN skonsolidowanego zysku netto i 6,5 mln PLN EBITDA
  • Bogaty plan wydawniczy gier Mid-Core w 2024
  • Zarząd rekomenduje dywidendę 0,35 PLN/akcję 

- W Q1 2024 poprawiliśmy EBITDA i zysk netto zarówno w porównaniu r/r jak i ważniejszym z naszej perspektywy ujęciu kwartalnym. Przychody były natomiast o kilka % niższe, co było z jednej strony związane z brakiem nowych premier, a z drugiej z mniejszymi przychodami Hunt Royale. Cieszy nas poprawa dynamiki w grach Hyper-Casual, które w 2023 mocno cierpiały z powodu zmian na rynku reklamy mobilnej. Motorem napędowym naszych przychodów w przyszłych kwartałach będą gry Mid-Core, zarówno te które są już znane wśród graczy jak i te które przy okazji wyników rocznych ogłosiliśmy w planie wydawniczym na 2024 rok. Od początku drugiego kwartału zaczęliśmy jego intensywną realizację. W kwietniu zadebiutował Bowling Club, a w pierwszej połowie maja swoją premierę miała gra Dawn of Ages, której pierwsze wyniki są bardzo dobre i spodziewamy się, że będzie to jeden z naszych najlepszych tegorocznych tytułów. W przygotowaniu jest obecnie jeszcze kilka innych gier oraz Dark Forest, czyli największy z dotychczasowych update Hunt Royale – mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A. – Nasze tegoroczne plany, a w szczególności bogaty pipeline wydawniczy gier Mid-Core oraz dalszy rozwój projektów blockchain dają nam solidne podstawy do optymizmu w perspektywie nie tylko bieżącego roku, ale również kolejnych lat - dodaje Marcin Olejarz.

Grupa BBT (BOOMBIT) miała w Q1 2024 roku 60,5 mln PLN przychodów, czyli o 7% mniej od 65,4 mln PLN w analogicznym kwartale 2023 roku. Przychody z gier mobilnych wyniosły 57,6 mln PLN pozostając na tym samym poziomie kw./kw. Tytuły Mid-Core zarobiły 30,8 mln PLN (-9% kw.kw.), a wśród najpopularniejszych gier były Hunt Royale (10,2 mln PLN) i Darts Club (9,9 mln PLN). W kwietniu tego roku zadebiutowała gra Bowling Club, a na początku maja swoją premierę miała gra Dawn of Ages. W ocenie Zarządu jest to jeden z najważniejszych tegorocznych tytułów w bogatym pipelinie wydawniczym gier Mid-Core i Casual na 2024 rok. Wśród innych tytułów planowanych do wydania w tym roku są m.in.  Loot Heroes, Train King Tycoon, a także Clash of Destiny, czyli nowa gra twórcy Hunt Royale. Grupa kontynuuje także prace nad kolejnymi tytułami Hyper-Casual. W Q1 2024 nastąpił powrót zainteresowania grami tego typu, a przychody wzrosły łącznie o 13% do 26,8 mln PLN. Najwyższe wyniki osiągnęły Falling Art Ragdoll Simulator (3,9 mln PLN) i Ship Ramp Jumping (2,3 mln PLN).

Drugim z segmentów Grupy - projekty blockchain miał w Q1 2024 3,0 mln PLN przychodów m.in. dzięki realizacji przez PlayEmber kolejnych kamieni milowych w ramach swojej współpracy z fundacją NEAR, które przełożyły się na przychód na poziomie 2,3 mln PLN. Ponadto od lutego 2024 r. BoomLand rozpoznaje przychody z grantu otrzymanego od operatora protokołu Immutable. Koszty projektów blockchain wyniosły 5,1 mln PLN, z czego 3,7 mln PLN zostało ujęte w rachunku zysków i strat. Kluczowy wpływ miał wzrost kosztów osobowych spowodowany jednorazową rekalkulacją rezerw na przyszłe świadczenia wypłacane w tokenach w kwocie 1.9 mln PLN. Płatności w tokenach nie mają charakteru kasowego.

W Q1 2024 Grupa miała 6,5 mln PLN EBITDA i 2 mln zysku. Po wyeliminowaniu wpływu zdarzeń o charakterze jednorazowym skonsolidowana skorygowana EBITDA wyniosła 6,8 mln PLN (+0,6 mln PLN kw,/kw.), zaś skorygowany zysk netto ukształtował się na poziomie 2,5 mln PLN (+0,7 mln PLN kw./kw.). W samym segmencie gier mobilnych, wyniki te wyniosły odpowiednio 6,6 mln PLN skorygowanej EBITDA i 3,0 mln PLN skorygowanego zysku netto. Segment blockchain miał 0,2 mln PLN skorygowanej EBITDA  oraz -0,55 mln PLN wyniku netto.

23 maja 2024 r. Zarząd Spółki podjął uchwałę o rekomendowaniu Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu wypłaty dywidendy z części wypracowanego zysku netto za 2023 roku. Łączna wartość planowanej dywidendy wyniesie 4,7 mln PLN to jest 0,35 PLN na jedną akcję. Rekomendacja została pozytywnie zaopiniowana przez Radę Nadzorczą spółki.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus