BoomBit, międzynarodowy producent i wydawca gier mobilnych podsumowuje wyniki i osiągnięcia w Q1 2024:
- 60,5 mln PLN przychodów ze sprzedaży (-7% r/r), w tym:
57,6 mln PLN z gier mobilnych i 2,9 mln PLN z projektów blockchain. - 2 mln PLN skonsolidowanego zysku netto i 6,5 mln PLN EBITDA
- Bogaty plan wydawniczy gier Mid-Core w 2024
- Zarząd rekomenduje dywidendę 0,35 PLN/akcję
- W Q1 2024 poprawiliśmy EBITDA i zysk netto zarówno w porównaniu r/r jak i ważniejszym z naszej perspektywy ujęciu kwartalnym. Przychody były natomiast o kilka % niższe, co było z jednej strony związane z brakiem nowych premier, a z drugiej z mniejszymi przychodami Hunt Royale. Cieszy nas poprawa dynamiki w grach Hyper-Casual, które w 2023 mocno cierpiały z powodu zmian na rynku reklamy mobilnej. Motorem napędowym naszych przychodów w przyszłych kwartałach będą gry Mid-Core, zarówno te które są już znane wśród graczy jak i te które przy okazji wyników rocznych ogłosiliśmy w planie wydawniczym na 2024 rok. Od początku drugiego kwartału zaczęliśmy jego intensywną realizację. W kwietniu zadebiutował Bowling Club, a w pierwszej połowie maja swoją premierę miała gra Dawn of Ages, której pierwsze wyniki są bardzo dobre i spodziewamy się, że będzie to jeden z naszych najlepszych tegorocznych tytułów. W przygotowaniu jest obecnie jeszcze kilka innych gier oraz Dark Forest, czyli największy z dotychczasowych update Hunt Royale – mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A. – Nasze tegoroczne plany, a w szczególności bogaty pipeline wydawniczy gier Mid-Core oraz dalszy rozwój projektów blockchain dają nam solidne podstawy do optymizmu w perspektywie nie tylko bieżącego roku, ale również kolejnych lat - dodaje Marcin Olejarz.
Grupa BBT (BOOMBIT) miała w Q1 2024 roku 60,5 mln PLN przychodów, czyli o 7% mniej od 65,4 mln PLN w analogicznym kwartale 2023 roku. Przychody z gier mobilnych wyniosły 57,6 mln PLN pozostając na tym samym poziomie kw./kw. Tytuły Mid-Core zarobiły 30,8 mln PLN (-9% kw.kw.), a wśród najpopularniejszych gier były Hunt Royale (10,2 mln PLN) i Darts Club (9,9 mln PLN). W kwietniu tego roku zadebiutowała gra Bowling Club, a na początku maja swoją premierę miała gra Dawn of Ages. W ocenie Zarządu jest to jeden z najważniejszych tegorocznych tytułów w bogatym pipelinie wydawniczym gier Mid-Core i Casual na 2024 rok. Wśród innych tytułów planowanych do wydania w tym roku są m.in. Loot Heroes, Train King Tycoon, a także Clash of Destiny, czyli nowa gra twórcy Hunt Royale. Grupa kontynuuje także prace nad kolejnymi tytułami Hyper-Casual. W Q1 2024 nastąpił powrót zainteresowania grami tego typu, a przychody wzrosły łącznie o 13% do 26,8 mln PLN. Najwyższe wyniki osiągnęły Falling Art Ragdoll Simulator (3,9 mln PLN) i Ship Ramp Jumping (2,3 mln PLN).
Drugim z segmentów Grupy - projekty blockchain miał w Q1 2024 3,0 mln PLN przychodów m.in. dzięki realizacji przez PlayEmber kolejnych kamieni milowych w ramach swojej współpracy z fundacją NEAR, które przełożyły się na przychód na poziomie 2,3 mln PLN. Ponadto od lutego 2024 r. BoomLand rozpoznaje przychody z grantu otrzymanego od operatora protokołu Immutable. Koszty projektów blockchain wyniosły 5,1 mln PLN, z czego 3,7 mln PLN zostało ujęte w rachunku zysków i strat. Kluczowy wpływ miał wzrost kosztów osobowych spowodowany jednorazową rekalkulacją rezerw na przyszłe świadczenia wypłacane w tokenach w kwocie 1.9 mln PLN. Płatności w tokenach nie mają charakteru kasowego.
W Q1 2024 Grupa miała 6,5 mln PLN EBITDA i 2 mln zysku. Po wyeliminowaniu wpływu zdarzeń o charakterze jednorazowym skonsolidowana skorygowana EBITDA wyniosła 6,8 mln PLN (+0,6 mln PLN kw,/kw.), zaś skorygowany zysk netto ukształtował się na poziomie 2,5 mln PLN (+0,7 mln PLN kw./kw.). W samym segmencie gier mobilnych, wyniki te wyniosły odpowiednio 6,6 mln PLN skorygowanej EBITDA i 3,0 mln PLN skorygowanego zysku netto. Segment blockchain miał 0,2 mln PLN skorygowanej EBITDA oraz -0,55 mln PLN wyniku netto.
23 maja 2024 r. Zarząd Spółki podjął uchwałę o rekomendowaniu Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu wypłaty dywidendy z części wypracowanego zysku netto za 2023 roku. Łączna wartość planowanej dywidendy wyniesie 4,7 mln PLN to jest 0,35 PLN na jedną akcję. Rekomendacja została pozytywnie zaopiniowana przez Radę Nadzorczą spółki.