Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Gamedust podsumowuje pierwszy kwartał 2024 r., "koncentrujemy na tworzeniu wersji VR Gas Station Simulator"

Udostępnij

Spółka GDC (GAMEDUST), specjalizująca się w rozrywce VR, skupia się na produkcji adaptacji bestsellera studia DRAGO entertainment w technologii wirtualnej rzeczywistości.

– Od pierwszego kwartału br. nasze zasoby produkcyjne koncentrujemy na tworzeniu wersji VR gry Gas Station Simulator studia DGE (DRAGOENT), podobnie jak my notowanego na GPW. Rynek tworzenia adaptacji VR istniejących tytułów, które już odniosły sukces komercyjny i są rozpoznawalne wśród graczy, jest dla nas atrakcyjny. To z pewnością mocny filar naszej strategii rozwoju, w którym możemy zyskownie wykorzystać budowane przez lata know-how – wskazuje Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust S.A.

W wynikach spółki Gamedust nie widać jeszcze spodziewanych przychodów i zysków z nowych gier, a jednocześnie wyniki są obciążone niegotówkową amortyzacją wartości firmy, wynikającą z procesu odwrotnego przejęcia w ramach procesu wejścia na NewConnect.

– Jesteśmy jakościowym uczestnikiem szybko rosnącego rynku rozrywki VR, co potwierdza zainteresowanie Meta Platforms adaptacją VR Gas Station Simulator czy zakupienie na czasową wyłączność w zeszłym roku debiutującej naszej własnej gry Yupitergrad 2: The Lost Station przez platformę Pico, należącą do właściciela TikToka. Dzięki zdobytej już renomie branżowej jesteśmy predystynowani do realizacji ambitnych oczekiwań co do przyszłej skali przychodów. Trwająca dekoniunktura na szerokim rynku gamingowym nie jest oczywiście pozytywnym zjawiskiem, ale mamy nie tylko portfolio już wydanych gier, co do których oczekujemy rosnącej narastająco sprzedaży, ale również prowadzimy bieżące projekty i mamy wiele ciekawych kolejnych w zanadrzu – mówi Prezes Flieger.

Gas Station Simulator (GSS) to produkcja studia DRAGO entertainment, w której gracze prowadzą i rozbudowują własną stację benzynową na amerykańskim pustkowiu. Gra miała swoją premierę w połowie września 2021 roku na platformie Steam, a od tego czasu w wersjach non-VR (PC, Xbox, PlayStation i Nintendo) sprzedała się w nakładzie ponad 1 mln kopii. Adaptacja VR zachowuje rdzeń i kluczowe mechaniki rozgrywki pierwowzoru, skupiając się jednocześnie na wysokoimmersyjnych i różnorodnych interakcjach VR, dostosowując styl graficzny do wymagań mobilnych platform VR. Adaptacja VR Gas Station Simulator, nad którą pracuje Gamedust, zostanie przeznaczona na urządzenia Meta Quest 2 i Meta Quest 3.

W pierwszym kwartale br. spółka Gamedust prowadziła również prace nad własnym tytułem o roboczej nazwie Freedom Pilot, który jest duchowym spadkobiercą innej produkcji własnej sprzed lat – zręcznościowej symulacji lotu z ery Gear VR / Oculus Go, która została sprzedana w nakładzie przekraczającym 100 tys. kopii. Freedom Pilot zachowuje rdzeń wcześniej wspomnianej gry, skupiając się na wciągającej, znacznie rozbudowanej, fabule i spójnej narracji, świetnej fizyce lotu i dynamicznej walce, jednocześnie posiadając unikalny styl graficzny. Produkcja odzwierciedla dynamikę wojennego kina akcji, jednocześnie pokazując bezcelowość samej wojny i jej wyniszczający wpływ. Freedom Pilot ma być produkcją skierowaną do szerokiego grona użytkowników dzięki temu, iż umożliwi rozgrywkę zarówno w wersji VR, jak i tradycyjnej non-VR. Etap preprodukcyjny projektu został już zrealizowany, przy czym dalsze prace ze względu na koncentrację na produkcji adaptacji VR gry Gas Station Simulator, zostały czasowo zawieszone. Co jednak istotne, w lutym br. spółka złożyła raport końcowy z realizacji projektu preprodukcyjnego, który został dofinansowany w ramach programu Kreatywna Europa grantem o wartości 104,3 tys. euro. W kwietniu br. spółka otrzymała z EACEA (European Education and Culture Executive Agency) informację o jego pozytywnej weryfikacji. To oznacza, że zrealizowany projekt spełniał wszelkie wymagania techniczne, jakościowe i formalne.

Spółka Gamedust jako wydawca gry Rooms of Realities (pokoje zagadek w środowisku VR), która w ostatnich miesiącach zeszłego roku miała premierę wersji 1.0 na platformie Steam oraz Meta, kontynuowała starania zmierzające do podniesienia potencjału sprzedażowego tytułu m.in. poprzez monitorowanie prac nad kolejnymi aktualizacjami gry planowanymi przez dewelopera – spółkę Blukey, w której Gamedust jest też udziałowcem.

Jednocześnie, działając w charakterze wydawcy gier Best Forklift Operator oraz Sunrise GP, które miały swoje premiery na platformie Nintendo Switch w drugim kwartale 2023 roku, spółka Gamedust kontynuowała starania zmierzające do poszerzenia kanałów dystrybucji dla obu tytułów. W tym celu przeprowadzone zostały procesy certyfikacji Sunrise GP na platformę Xbox (planowana data premiery to  drugi kwartał 2024 roku) oraz przygotowania wersji na platformę Steam. Rozpoczęcie sprzedaży pudełkowych wersji gier Sunrise GP oraz Best Forklift Operator przeznaczonych na Nintendo Switch ma, według zaktualizowanego harmonogramu zagranicznego wydawcy, rozpocząć się na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br.

Spółka Gamedust skupia się obecnie na trzech celach strategicznych: (1) budowaniu marki własnej i zdobyciu pozycji lidera w segmencie gier VR, (2) dywersyfikacji portfolio gier, w tym poprzez wydawanie adaptacji VR już istniejących produkcji, (3) rozwój zespołów deweloperskich. Strategia zakłada też m.in. optymalizację wykorzystania już wydanych gier, aby wydłużyć okres uzyskiwania przychodów i zwiększyć ich wartość. 

Wirtualna rzeczywistość to dynamicznie rosnący sektor branży gier, który przyciąga coraz więcej użytkowników oraz notuje rosnące przychody. Jeszcze w 2019 roku na świecie było „zaledwie” 8 mln gogli VR, podczas gdy w zeszłym roku już 3,5 razy więcej – około 28 mln, a prognozy na przyszły rok wskazują na wzrost o 66%, do 46 mln zestawów. Wraz z rozwojem technologii i wchodzeniem na rynek nowych generacji gogli od coraz szerszego grona firm technologicznych (w tym Meta Quest 3 i ekosystemu VR od Apple) oraz wraz z debiutami kolejnych atrakcyjnych gier VR można spodziewać się efektu kuli śnieżnej na tym rynku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus