Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Początek roku w Cherrypick Games: koncentracja na projekcie “Papillon” i wyniki za I kwartał 2024 r.

Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games
Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games
Udostępnij

Warszawa, 16 maja 2024 r. - CHP (CHERRY), notowany na NewConnect producent i wydawca gier, zanotował w I kwartale 2024 roku przychody na poziomie 896 tys. zł, wynik EBITDA wyniósł 539 tys. zł. Spółka koncentruje się na największym projekcie w swojej historii, multiplatformowej grze pod roboczą nazwą “Papillon”.

“Solidne wyniki z zeszłego roku dały nam komfort pracy nad projektem, który nas wszystkich ekscytuje. Pokazywaliśmy już ‘Papillon’ potencjalnym partnerom i jego odbiór jest bardzo pozytywny. Przed nami kolejne spotkania i potencjalna decyzja dot. wyboru wydawcy. Niedługo pokażemy publicznie więcej materiałów z gry” - powiedział prezes Marcin Kwaśnica.

Słabsze niż przed rokiem wyniki (zanotowane przychody były o 34,7% niższe rok do roku, a zysk netto wyniósł 35 tys. zł wobec 913 tys. zł przed rokiem) to w dużej mierze efekt cyklu wydawniczego. Pomimo tego Cherrypick nadal notuje pozytywne, solidne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej - w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku wyniosły one 633 tys. zł. Na koniec marca Spółka dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 591 tys. zł.

W ciągu kwartału, zgodnie z zapowiedziami, Spółka prowadziła też w kwartale prace nad wydaniem wybranych gier ze swojego portfolio na platformie Steam. Natomiast „My Spa Resort”, dostępna wcześniej na platformach mobilnych jedynie w formule free-to-play, została wydana na platformie subskrypcyjnej Google Play Pass. Niższe przychody zanotowała gra “Kingdoms: Merge & Build”, która zgodnie z umową z Apple, jest nadal odpłatnie rozwijana.

Na początku tego roku Zarząd przyjął i przedstawił Radzie Nadzorczej aktualizację strategii rozwoju Spółki, która wyznacza priorytety na lata 2024-2027. Zgodnie z nią spółka rozszerzyła swoją strategię o produkcję gier z segmentu premium, które będą mogły zostać wydane na wiele platform sprzętowych, w tym urządzenia mobilne, komputery PC, oraz konsole (Nintendo Switch, PlayStation, Xbox).

Naszym celem jest wyprodukowanie i wydanie do 2027 roku dwóch multiplatformowych gier premium. ‘Papilllon’ to pierwsza z nich i nie możemy doczekać się już momentu, kiedy będziemy mogli podzielić się z graczami pierwszymi, większymi materiałami z tej produkcji” - podkreślił Marcin Kwaśnica.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus