KBT (KLABATER), notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo przedstawił pierwsze efekty trwającego od marca br. przeglądu opcji strategicznych. Po rozmowach z trzema potencjalnymi publisherami, Spółka podpisała właśnie list intencyjny z globalnym wydawcą Midwest Games z USA na wydanie Crossroads Inn 2. To, obok Heliborne, jedno z najważniejszych autorskich IP Klabatera. Spółka podtrzymuje dalszy plan rozwoju katalogu portingowego o nowe tytuły.
– Przez ostatnie miesiące aktywnie pracowaliśmy nad poszukiwaniem najlepszego partnera do wydania Crossroads Inn 2. Podpisanie listu intencyjnego z Midwest Games to ważny krok dla naszej spółki. To silny wydawca, który rozumie sektor gier indie premium, a także ma doświadczenia w wieloaspektowym rozwoju gier. Doświadczenia Bena Kvalo, założyciela firmy, które zdobył w 2K i Netflix Games to istotne elementy, które przekonały nas, żeby właśnie z nimi realizować nasz projekt – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabatera. – Wspomniany list intencyjny to niejedyny efekt przeglądu opcji strategicznych. Optymalizujemy także koszty operacyjne i koszty ogólnego zarządu. Dzięki tym działaniom nasza firma utrzymuje stabilność finansową i dostosowuje strategie do dynamicznego rynku – dodaje Robert Wesołowski.
W pierwszym kwartale 2024 roku gry konsolowe były najsilniejszą kategorią w przychodach Spółki. Na rynki konsolowe trafiły dwie przygotowane przez studio adaptacje konsolowe gier: Starward Rogue oraz Bio Inc. Redemption. Premiery te zwiększyły widoczność oferty spółki na globalnym rynku gier, a back katalog gier przekracza już 35 tytułów.
- Jesteśmy gotowi do dalszego rozwoju i wprowadzenia nowych tytułów na rynek gier wideo. Mamy duże kompetencje, a wydawcy i producenci gier ufają w nasze umiejętności. To ogromna wartość. Pierwsza część serii Crossroads Inn okazała się komercyjnym sukcesem i wypracowała zysk przekraczający 3,3 mln zł. W sumie grę kupiło ponad 130 tys. osób, liczymy, że także druga część zdobędzie serca graczy – mówi Robert Wesołowski.
Crossroads Inn 2 łączy w sobie elementy strategii ekonomicznej, symulacji życia oraz RPG, oferując graczom szansę na wcielenie się we właściciela średniowiecznej karczmy. Gracze mają za zadanie nie tylko rozbudowę i zarządzanie swoim przybytkiem, ale również dbanie o zadowolenie gości, angażując się w fabularne zadania i kreując legendarny asortyment dań i trunków.
– Warto przypomnieć o naszym drugim silnym IP, które nie powiedziało ostatniego słowa – Heliborne, tytuł z ogromnym potencjałem na komercyjny sukces. Z pewnością niebawem opowiemy więcej o naszych planach związanych z tą grą. Liczymy, że trwający przegląd opcji strategicznych pozwoli nam na znalezienie odpowiedniego partnera – finansowego, strategicznego lub wydawniczego – który wesprze rozwój naszych kluczowych IP. – podkreśla Robert Wesołowski.
Działalność Klabatera opiera się na portingu obiecujących gier oraz tworzeniu własnych tytułów. W cenie zarządu taka strategia umożliwia ciągły rozwój i zdobywanie nowych umiejętności, a także zapewnia stabilność i różnorodność portfolio.