WYBRANE DANE FINANSOWE (TYS. PLN) | 2023 | 2022 | dynamika |
---|---|---|---|
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów | 2 510 437 | 2 366 956 | 6% |
Zysk/Strata brutto ze sprzedaży | 220 889 | 207 807 | 6% |
Zysk/Strata z działalności operacyjnej | 44 069 | 52 772 | -16% |
Zysk/Strata netto przypadający akcjonariuszom Spółki | 36 768 | 48 966 | -25% |
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | 69 081 | 17 774 | 289% |
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | -15 136 | -5 774 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | -34 386 | -8 675 | |
Zwiększenia ( zmniejszenia ) netto środków pieniężnych | 19 559 | 3 325 | 488% |
Zysk/Strata na jedną akcję zwykłą | 1,88 | 2,44 | -23% |
Aktywa, razem | 687 929 | 648 017 | 6% |
Zobowiązania | 239 722 | 205 338 | 17% |
Zobowiązania długoterminowe | 64 653 | 79 084 | -18% |
Zobowiązania krótkoterminowe | 175 069 | 126 254 | 39% |
Kapitał własny przypadający akcjonariuszom Spółki | 447 876 | 443 101 | 1% |
Kapitał zakładowy | 1 874 | 2 004 | -6% |
Średnioważona liczba akcji | 19 549 055 | 20 037 000 | -2% |
Wartość księgowa na jedną akcję | 22,91 | 22,11 | 4% |
>>> Sprawdź co prognozują analitycy dla ACTION na kolejne lata <<<
Szanowni Akcjonariusze,
Rok 2023 był wymagającym czasem w działalności ACT (ACTION), w którym po pandemicznym boomie przyszły nowe wyzwania. Trwająca wojna w Ukrainie, wysoki poziom inflacji, kosztów pracy oraz szybkie umacnianie się złotego to kluczowe czynniki kształtujące biznes w minionym okresie. Dlatego, patrząc na to, jak zmienia się rynek i jakie wyzwania są przed nami, podjęliśmy decyzję o technologicznym rozwoju organizacji.
Chcemy poprzez automatyzację, robotyzację, wdrożenie nowoczesnego systemu ERP Dynamics 365 i nowoczesnych systemów okołobiznesowych IT, w oparciu o rozwiązania AI, osiągnąć przewagi konkurencyjne, co pozwoli nam dalej skutecznie działać według naszej strategii, której hasło brzmi „Zmieniamy handel w e-commerce”. Już w 2023 roku hasło to było dla nas drogowskazem.
W zeszłym roku do posiadanego od lat portfolio serwisów internetowych w ramach biznesu e-commerce B2C, czyli sklepu sferis.pl oraz krakvet.pl, dołączył sklep bron.pl z ponad 20 - letnią historią w domenie militariów. Natomiast w pierwszym kwartale 2024 r. zakupiliśmy sklep ze sprzętem rehabilitacyjnym pomocedlaseniora.pl.
W segmencie biznesu e-commerce B2B, który realizujemy z naszymi partnerami poprzez platformę e-commerce B2B, zwaną i-serwisem, w 2023 rozszerzyliśmy znacznie ofertę z różnych branż. Obecnie znaleźć na niej można coraz więcej produktów do zaawansowanych rozwiązań i mechanizmów systemowych wspierających ich sprzedaż poprzez i-serwis. Bardzo duży nacisk położyliśmy na prezentację rozwiązań w segmencie enterprise oraz w innych branżach, takich jak OZE czy elektromobilność. Połączyliśmy to z szeroką ofertą szkoleń specjalistycznych realizowaną w ramach programu #Actionszkoli dla klientów B2B Action Business Center.
E-commerce B2B jest w naszej firmie realizowany również poprzez dział eksportu, czyli Action Global, który cały czas utrzymuje swoją mocną pozycję w Europie. Jest to dla GK ACTION S.A. bardzo ważny kierunek rozwoju, gdyż daje możliwość kooperacji z większością sklepów e-commerce we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a to dostarcza nam wiedzy o trendach, wzorcach zachowań klienta, modelach współpracy, a także informacji o technologiach wykorzystywanych przez klientów zagranicznych. Know-how ten pozyskujemy z bieżącej pracy działu eksportu i kontaktu z partnerami z różnych zakątków świata, także podczas obecności na wydarzeniach branżowych. W zeszłym roku Action Global uczestniczył jako wystawca w kilku największych, międzynarodowych targach takich jak IFA docierając do tysięcy nowych, zagranicznych klientów B2B z ofertą ACTION S.A., w tym marek własnych, gdyż na targach pokazywaliśmy ofertę sprzętu komputerowego ACTINA.
W zakresie marek własnych, poza brandem ACITNA, który rozwijamy mocno w Polsce i Europie, kontynuujemy rozwój oferty produktowej Activejet oraz Actis. Dodatkowo, w 2023 rozpoczęliśmy sprzedaż artykułów zoologicznych naszych dwóch nowych marek: Diamentiq i Petitto.
Dzięki systematycznej pracy, koncentracji na własnych celach biznesowych i przy dużym zaangażowaniu całego zespołu ACTION S.A., za które jesteśmy ogromnie wdzięczni, zakończyliśmy 2023 r. z następującymi wynikami. Przychody wyniosły 2 510 437 tys. zł, a zysk netto 36 768 tys. zł. dla GK ACTION S.A.
Dziękuję Państwu za aktywne śledzenie naszego biznesu, za dzielenie się z nami swoimi opiniami i uwagami. Bardzo to cenimy i liczymy na dalsze zaangażowanie, które daje nam ogromne wsparcie i motywuje do działania. W 2024 trzymamy się dalej naszej strategii, a Wy trzymajcie za nas kciuki.
Z wyrazami szacunku,
Piotr Bieliński