Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Shoper: Wyniki pierwszego kwartału stanowią optymistyczny prognostyk na resztę roku

Udostępnij

Shoper, najchętniej wybierany w Polsce dostawca sklepów internetowych w modelu SaaS, opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz dynamicznie rosnącą wartością transakcji osiągniętą przez sprzedających na platformie.

W pierwszym kwartale 2024 roku przychody SHO (SHOPER) wyniosły 44,2 mln zł, co oznacza wzrost o 26%, w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 14,9 mln zł i był wyższy aż o 31% niż rok wcześniej. Wraz z dynamicznym wzrostem przychodów, Spółka poprawiła rentowność skorygowanej wartości EBITDA do poziomu 33,8%.

Sprzedaż sklepów Shopera w pierwszym kwartale tego roku napędzała polski e-commerce. Łączna wartość transakcji uwzględniająca sprzedaż ze sklepów internetowych, platform handlowych i porównywarek cenowych (GMV Omnichannel) osiągnęła rekordowy wzrost 47% i wyniosła 3,1 mld zł. Wartość transakcji w sklepach internetowych (GMV Sklepy) wyniosła 2,5 mld zł, co oznacza 29% więcej, niż w pierwszym kwartale 2023 roku.

Wyniki, które osiągnęliśmy w tym kwartale, są bardziej niż zadowalające i stanowią optymistyczny prognostyk na resztę tego roku. Najbardziej cieszą sukcesy naszych sprzedawców. Klienci Shoper zanotowali imponujące wzrosty we wszystkich wskaźnikach sprzedażowych, takich jak GMV Sklepy oraz GMV Omnichannel, które wyniosło aż 47% wzrost względem poprzedniego roku. – komentuje wyniki Piotr Biczysko, członek zarządu ds. finansowych Shoper  – Tak wysokie wyniki jako spółka zanotowaliśmy ostatni raz w 2021 roku, gdy rynek e-commerce dynamicznie zyskiwał na popularności w wyniku pandemii COVID-19. Liczby minionego kwartału potwierdzają skuteczną realizację naszej strategii, która opiera się na wspieraniu rozwoju naszych klientów i efektywnym zarządzaniu kosztami. – dodaje.

Rozwój sprzedaży wielokanałowej i nowe partnerstwa

Shoper w pierwszym kwartale tego roku skupił się na rozwoju sprzedaży wielokanałowej. Spółka z Grupy Shoper – platforma Apilo, czyli nowoczesny system do zarządzania sprzedażą wielokanałową – wprowadziła szereg funkcjonalności i nowych rozwiązań, które przyczyniły się do rosnącej popularności narzędzia wśród polskich sprzedawców. Do grona klientów Apilo dołączają coraz to większe i zasięgowe marki e-commerce oraz platformy typu marketplace.

– Po przejęciu spółki Apilo w 2021 roku, sukcesywnie inwestujemy w jej rozwój technologiczny. Wyniki sprzedażowe naszych klientów rosną z roku na rok w imponującym tempie - komentuje Paweł Rybak, COO Shoper. – To stanowi potwierdzenie trafności naszej inwestycji oraz przyjętej strategii, koncentrującej się na rozwijaniu oferty usług z zakresu sprzedaży wielokanałowej.

W minionym kwartale, Spółka Shoper, rozwijała również ofertę segmentu “Finanse i płatności” poprzez wprowadzanie wielu integracji oraz funkcjonalności w usłudze Shoper Płatności. Jednym z istotnych zdarzeń dla spółki było ogłoszenie partnerstwa z PayPro. W ramach tej współpracy, w usłudze Shoper Płatności pojawiła się integracja z kolejną usługą płatniczą – Przelewy24.

Nasz świetny początek roku i rekordowo wysokie dynamiki wzrostu we wszystkich kluczowych wskaźnikach finansowych to efekt ciągłej pracy nad atrakcyjnymi rozwiązaniami, które spełniają oczekiwania naszych klientów. W każdym z naszych czterech filarów biznesu poszerzyliśmy ofertę i dodaliśmy nowe funkcjonalności, co przyciąga na platformę Shoper coraz więcej sprzedawców. – podsumowuje Marcin Kuśmierz, CEO Shoper.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus