Notowana na rynku NewConnect spółka ESG (ESHOPPING) szacuje, że w pierwszym kwartale 2024 r. zrealizowała łącznie 9115 zamówień i osiągnęła ponad 981 tys. zł przychodów brutto ze sprzedaży. W samym marcu br. spółka odnotowała niemal 3100 zamówień, które przełożyły się na blisko 312 tys. zł przychodów brutto ze sprzedaży. Pomimo tego, że pierwszy kwartał jest najtrudniejszym okresem dla branży e-commerce, szacowane wyniki uzyskane przez E-Shopping Group są wyższe od oczekiwanych, co stanowi bardzo dobry prognostyk na kolejne okresy rozliczeniowe.
- Minął rok od podjęcia decyzji o zmianie profilu działalności naszej spółki. Z perspektywy czasu widzimy, że była ona słuszna, co znajduje odbicie w dynamicznym rozwoju E-Shopping Group. Po bardzo udanej końcówce 2023 r. weszliśmy z impetem w kolejny rok, odnotowując rosnącą liczbę zamówień oraz przychodów w okresie, który zwyczajowo jest najtrudniejszy dla branży e-commerce. Jestem usatysfakcjonowany wynikami spółki za pierwszy kwartał, które znacznie przewyższają nasze oczekiwania i pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość – mówi Maciej Nowak, Prezes Zarządu w E-Shopping Group.
Wdrożenie elastycznego i efektywnego kosztowo modelu sprzedaży dropshipping, na bazie którego spółka prowadzi 7 sklepów internetowych, zawocowało uzyskaniem przychodów netto za 2023 r. przekraczających 1,6 mln zł. Na koniec grudnia ub.r. koszyk zakupowy E-Shopping Group obejmował już ponad 18 tys. zamówień. Spółka zamierza nadal dywersyfikować biznes, rozwijając działalność opartą na modelu dropshippingowym z marżą na poziomie ok. 30%. Równolegle jej celem jest wprowadzanie na rynek marek własnych, które umożliwiają osiąganie znacznie wyższych marż.
- Na początku 2024 r. z sukcesem uruchomiliśmy pierwszy własny brand – Bentivolio, który zyskał bardzo ciepły przyjęty przez klientów. Wprowadzenie marki własnej było kamieniem milowym w rozwoju E-Shopping Group i ważnym krokiem w zwiększaniu skali biznesu poprzez sukcesywne rozbudowywanie portfela. Widząc skalę zainteresowania naszymi produktami własnymi, chcemy nadal iść tą drogą i pracujemy już nad wprowadzeniem kolejnych brandów. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu zbudujemy silne przewagi konkurencyjne, które pozwolą nam długoterminowo zwiększać wartość E-Shopping Group, odpowiadając na oczekiwania naszych Akcjonariuszy – podsumowuje Dariusz Wais, Przewodniczący Rady Nadzorczej.
Spółka zapowiedziała uruchomienie nowej marki własnej w branży FMCG jeszcze w tym roku oraz dążenie do podwojenia w 2024 r. przychodów względem roku 2023. E-Shopping Group konsekwentnie dąży do realizacji tego celu poprzez równoległe rozwijanie portfela sklepów i budowanie multibrandowego huba w segmencie międzynarodowej sprzedaży internetowej. Oferta spółki jest już dostępna na platformach sprzedażowych w Czechach i Słowacji, a niebawem ma się pojawić także na rynku rumuńskim oraz na Bliskim Wschodzie.