Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Jędrzej Wittchen: Dzięki działaniom prosprzedażowym, zdołaliśmy osiągnąć porównywalny poziom sprzedaży jak w Q12023 r.

Udostępnij

W pierwszym kwartale 2024 roku Grupa WTN (WITTCHEN) osiągnęła 93,1 mln zł przychodów ze sprzedaży. To rezultat o 3% niższy od wypracowanego w bardzo dobrym pierwszym kwartale 2023 roku, gdy obserwowano wciąż mocną krajową konsumpcję, dodatkowo wspieraną popytem ze strony klientów z Ukrainy, przebywających w Polsce. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku, sprzedaż Grupy Wittchen wzrosła o blisko 45%.

Według wstępnych szacunków, w pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaż Grupy Wittchen w segmencie detalicznym zmalała o 1% r/r do 84,1 mln zł, podczas gdy w segmencie B2B wyniosła 8,9 mln zł wobec 11,2 mln zł przed rokiem.

– Wypracowanie ponad 93 mln zł przychodów ze sprzedaży w pierwszym kwartale stanowi silne otwarcie 2024 roku w Grupie Wittchen. Nasza sprzedaż do klientów detalicznych jest na zbliżonym poziomie jak rok wcześniej. Odróżniamy się tym samym od szerokiego rynku, biorąc pod uwagę niskie odczyty GUS dotyczące sprzedaży detalicznej w pierwszych miesiącach tego roku, szczególnie w kategoriach: tekstylia, odzież i obuwie. Ze spokojem patrzymy na sprzedaż hurtową do klientów w segmencie B2B w perspektywie całego roku. Jeden z naszych partnerów zrealizował w pierwszym kwartale ubiegłego roku duże zakupy, co powiększyło wynik tego segmentu. Liczymy na podobne zamówienia w tym roku, tyle że w kolejnych kwartałach – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen SA.

– Dzięki działaniom prosprzedażowym, zdołaliśmy osiągnąć porównywalny poziom sprzedaży jak w pierwszym kwartale 2023 roku, kiedy to sytuacja rynkowa była znacznie bardziej sprzyjająca. Obserwowaliśmy wówczas wciąż mocną konsumpcję krajową oraz dodatkowy popyt ze strony klientów z Ukrainy, w szczególności na walizki i inne akcesoria podróżne – dodaje Jędrzej Wittchen.

Grupa Wittchen konsekwentnie realizuje również plan ekspansji międzynarodowej. Ważnym wydarzeniem minionego kwartału było uruchomienie własnego sklepu internetowego na rynku austriackim, po tym jak w 2023 roku marka rozpoczęła sprzedaż na tym rynku we współpracy z popularnymi marketplace’ami. Austria jest już szóstym zagranicznym rynkiem Europy, gdzie Grupa Wittchen uruchomiła własny e-sklep. W planach jest również otwarcie sklepów stacjonarnych w Wiedniu oraz w Niemczech, co zwiększy rozpoznawalność marki w Europie Zachodniej.

Szacunkowe dane sprzedażowe Grupy Wittchen za pierwszy kwartał 2024 roku

(mln zł)

1Q 2024

1Q 2023

Zmiana 1Q’24 vs. 1Q’23***

1Q 2022

Zmiana 1Q’24 vs. 1Q’22***

Segment detaliczny*

84,1

85,1

(1%)

56,7

48%

Segment B2B**

8,9

11,2

(20%)

7,6

17%

Przychody razem***

93,1

96,3

(3%)

64,3

45%

*Segment detaliczny obejmuje sprzedaż salonów detalicznych, sprzedaż internetową oraz pozostałą sprzedaż detaliczną.

**Segment B2B obejmuje sprzedaż krajową oraz sprzedaż eksportową do firm i klientów korporacyjnych.

*** Pozycja „razem” oraz „zmiana” przeliczona bez zaokrągleń, stąd ewentualne różnice.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus