Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

cyber_Folks zanotował dwukrotny wzrost zysku netto w 2023 r.

Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks
Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks
Udostępnij

Grupa CBF (CYBERFLKS) po raz kolejny może pochwalić się rekordowymi wynikami. Przychody w 2023 roku wyniosły 480 mln zł, a skorygowana EBITDA 141,3 mln zł. W tym okresie zysk netto wyniósł 87,4 mln zł i był ponad 2-krotnie wyższy niż rok wcześniej. W samym IV kwartale przychody wyniosły 132,5 mln zł, a skorygowana EBITDA 38,4 mln zł. W okresie od października do grudnia ub. roku zysk netto wyniósł 36,8 mln zł. Dynamiczny wzrost biznesu spółki oraz rekordowe wyniki finansowe to zasługa rozbudowanego portfolio produktów i mocnej pozycji na rynkach międzynarodowych w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.

- Po raz kolejny osiągnęliśmy świetne wyniki finansowe. Sam czwarty kwartał ub. roku to okres dynamicznych wzrostów, a także dużych inwestycji w produkty własne, m.in. oparte na technologii AI. Wyniki, które osiągamy są w dużej mierze zasługą rozwoju nowych produktów, a także wzrostu organicznego we wszystkich kategoriach. Cieszymy się, że nasza oferta dociera do setek tysięcy odbiorców, których liczba systematycznie rośnie. – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.

W całym 2023 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 22,4 proc. r/r osiągając 480 mln zł. W tym czasie skorygowana EBITDA wyniosła 141,3 mln zł, co daje wzrost o 36 proc. r/r, a przepływy pieniężne z działalności operacyjnej urosły o 41 proc. r/r – do kwoty 136,9 mln zł. Zysk netto wzrósł ponad 2-krotnie do poziomu 87,4 mln zł. O tyle samo wzrósł zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej osiągając 50,8 mln zł, a w samym IV kwartale wyniósł 21,4 mln zł, co oznacza wzrost o 142 proc. r/r.

- Nasze rozwiązania napędzają cyfryzację biznesu w każdym obszarze. Dziś obecność w Internecie to już nie tylko własna strona internetowa, lecz także sklep, komunikacja przy użyciu mailingu, reklamy, powiadomienia czy pozycjonowanie w wyszukiwarce. Doskonale rozumiemy te wyzwania i potrafimy skutecznie na nie odpowiedzieć. Nasi klienci mogą skoncentrować się na prowadzeniu biznesu, podczas gdy nasze rozwiązania spełniają większość potrzeb technologicznych każdego biznesu internetowego, w tym szczególnie sektora e‑commerce. – dodaje Jakub Dwernicki.

W 2023 roku spółka wprowadziła do oferty nowe usługi, m.in. Billz, czyli intuicyjny program do fakturowania dla małych firm oraz narzędzie _Stores – kreator sklepów internetowych, który sukcesywnie zdobywa popularność na polskim rynku. Rozwiązanie to zyskuje ponad 100 nowych użytkowników miesięcznie. Aby wspierać rozwój autorskich produktów, w minionym roku cyber_Folks przeznaczyło znaczne kwoty na dział R&D. Efektem tych działań jest m.in. autorski kreator domen napędzany przez technologię AI, a także wprowadzone na początku 2024 roku narzędzie _Now.

- _Now to w pełni oparty o AI kreator stron internetowych. To rewolucyjne rozwiązanie w portfolio naszych produktów, ponieważ pozwala w ok. 90 sekund zbudować w pełni funkcjonalną stronę internetową. Strony są relatywnie bogate w funkcjonalności, ale mają bardzo prosty kod, dzięki czemu szybko się ładują. Narzędzie umożliwia również łatwą edycję, z poziomu telefonu komórkowego – dla przedsiębiorców zapewniają funkcjonalności jak własna strona internetowa i wygodę obsługi jak media społecznościowe. – dodaje Jakub Dwernicki.

W planach spółki jest jak najszybszy awans do indeksu mWIG40. Obecnie cyber_Folks jest na pierwszej pozycji listy rezerwowej uprawniającej do awansu do grona 60 największych firm publicznych notowanych na GPW.

- W 2023 roku odnotowaliśmy 137 mln zł rocznych przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, oznacza to wzrost o 41 proc. r/r, co daje nam znaczną elastyczność do dalszych inwestycji w R&D, obsługi zadłużenia oraz wypłaty dywidend. Wyniki, które osiągamy to efekt sprawnego modelu biznesowego opartego na subskrypcjach. Możemy pochwalić się także wysoką konwersją EBITDA na przepływy pieniężne. Skorygowany wynik EBITDA za 2023 roku znacząco przekroczyła nasz cel. Niezmiennie planujemy regularnie dzielić się z naszymi akcjonariuszami zyskiem w postaci dywidendy. – mówi Robert Stasik, wiceprezes zarządu cyber_Folks. – Rynek nam ufa, czego dowodem jest 2. miejsce w rankingu Giełdowej Spółki Roku. Nie zwalniamy tempa, chcemy rosnąć na technologicznej światowej transformacji, a naszą ambicją jest osiągnięcie pozycji jednorożca.  – mówi Robert Stasik, wiceprezes zarządu cyber_Folks.

Z rozwiązań cyber_Folks korzysta już 355 tys. klientów w ponad 100 krajach.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus