Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

E-Shopping Group: Jesteśmy jednym z nielicznych przykładów udanej zmiany profilu działalności spółki, która była notowana

Udostępnij

Rok 2023 był kluczowy dla działalności ESG (ESHOPPING) z uwagi na wdrożoną zmianę profilu działalności. Przyjęta w lutym ubiegłym roku strategia rozwoju spółki na lata 2023 – 2026 opierała się na branży e-commerce oraz inkubowaniu projektów technologiczno-informatycznych. Pierwszy rok działalności w nowej strukturze podkreślił potrzebę intensyfikacji rozwoju w perspektywicznym obszarze e-commerce. Zaowocowało to otwarciem siedmiu dobrze prosperujących e-sklepów, które działają w elastycznym i nisko kosztowym modelu dropshipping. Zdywersyfikowana i efektywnie prowadzona działalność pozwoliła spółce w 2023 roku osiągnąć satysfakcjonujący poziom przychodów netto, przekraczający 1,6 mln zł. Koszyk zakupów na koniec grudnia 2023 liczył ponad 18 tys. zamówień.

- Jak już nie raz podkreślałem, jesteśmy jednym z nielicznych przykładów udanej zmiany profilu działalności spółki, która już wcześniej była notowana na rynku publicznym, z czego jestem niezmiernie dumny. Od momentu rozpoczęcia działalności w e-commerce konsekwentnie zwiększamy nasze aktywa i przychody ze sprzedaży, co potwierdzają wyniki za rok 2023. Udało nam się w tym czasie zwielokrotnić przychody netto w porównaniu do 2022 roku, kiedy to firma działała jeszcze w poprzednim modelu. Początkowy okres działania na nowych warunkach był dla nas bardzo intensywny i wymagał sporego wkładu inwestycyjnego, co w efekcie przełożyło się na odnotowaną stratę. Natomiast to naturalny etap rozwoju każdego młodego biznesu. Wierzymy, że konsekwentna realizacja przyjętej strategii w połączeniu z racjonalnym podejściem do kosztów i utrzymywaniem wysokiego poziomu obsługi klienta, przyniesie dalszy dynamiczny wzrost przychodów, które jeszcze w tym roku zamierzamy przynajmniej podwoić, ale i pozwoli wygenerować zysk, co odczują też nasi Akcjonariusze. – mówi Maciej Nowak, Prezes Zarządu i jeden z Akcjonariuszy E-Shopping Group.  

Zarząd notowanej na NewConnect spółki E-Shopping Group od początku wierzy w powodzenie przyjętej ścieżki rozwoju w obszarze e-commerce. Świadczy o tym chociażby zawarta 18 marca br. umowa inwestycyjna, w ramach której Prezes Zarządu Spółki zobowiązał się dokapitalizować firmę osobiście lub za pośrednictwem podmiotów przez siebie wskazanych, kwotą nie większą niż milion złotych, w terminie dwóch lat od dnia zawarcia ww. umowy. Środki na dotychczasowy rozwój spółki pochodziły z ubiegłorocznych emisji akcji. W 2023 roku spółka zakończyła m.in. emisję serii I, w wyniku której pozyskała 1,2 mln zł. Akcje serii G, H i I zostały w marcu bieżącego roku wprowadzone do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect.

W bieżącym roku Spółka zamierza dalej efektywnie prowadzić działalność w obszarze e-commerce oraz  rozwijać marki własne. Pierwszą marką własną E-Shopping Group był brand ‘Bentivolio’. Dystrybucja produktów optycznych odbywa się dwutorowo – poprzez kanał internetowy oraz sprzedaż bezpośrednią.

- Chcemy na bieżąco dywersyfikować nasz biznes, rozwijając zarówno dropshipping z około 30% marżą, jak i marki własne, które umożliwiają osiąganie dużo wyższych marż. Prace koncepcyjne nad kolejnymi liniami produktów własnych już się rozpoczęły, mam nadzieję że szybko docenią to także nasi klienci. – komentuje Prezes Zarządu E-Shopping Group.

W najbliższych planach firmy jest zwiększenie zatrudnienia w zespole, rozbudowanie kompetencji teamu w zakresie marketingu, zbudowanie własnego zespołu analityków branżowych w celu śledzenia ruchu w witrynach oraz agregowanie zachowań klientów i danych dotyczących sprzedaży, aby jak najlepiej optymalizować decyzje biznesowe i na bieżąco poprawiać wydajność firmy.

Wizja rozwoju Spółki obejmuje również ciągły rozwój multibrandowego huba w segmencie międzynarodowej sprzedaży internetowej. Obecnie e-sklepy firmy działają na terenie kraju oraz na platformach sprzedażowych w Czechach i Słowacji. Kolejnymi zagranicznymi kierunkami zbytu mają być Rumunia oraz Bliski Wschód.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus