Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wybrane wyniki 7FIT za 2023 r. oraz pismo zarządu

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE (PLN) 2023 2022 dynamika
Przychody netto ze sprzedaży  23 625 977 19 864 819 19%
Zysk/strata ze sprzedaży 2 668 331 1 392 532 92%
Zysk/strata z działalności operacyjnej 2 512 722 1 079 058 133%
Zysk/strata brutto 2 240 258 960 798 133%
Zysk/strata netto 1 772 565 737 440 140%
Amortyzacja 128 167 124 774 3%
       
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej 1 038 152 85 122 1120%
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -138 175 -54 965  
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej -629 133 -518 015  
Przepływy pieniężne netto razem 270 844 -487 857  
       
Aktywa razem 9 697 838 8 890 724 9%
Należności długoterminowe 0 0  
Należności krótkoterminowe 2 718 453 2 431 315 12%
Zapasy 5 729 994 5 516 188 4%
Środki pieniężne i inne aktywa pieniężne 310 829 39 984 677%
Kapitał własny 5 558 139 3 928 974 41%
Kapitał podstawowy 179 250 179 250  
Kapitał zapasowy 3 606 324 3 012 285 20%
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania 4 139 698 4 961 749 -17%

 

Szanowni Akcjonariusze,

Z przyjemnością przedstawiam Państwu raport roczny za rok 2023, przedstawiający osiągnięcia oraz wyniki naszej firmy, 7FT (7FIT).

W 2023 roku skupiliśmy się na jeszcze większej dbałości o produkty własnej marki 7Nutrition. Położyliśmy jeszcze większy nacisk na jakość premium surowców i komponentów używanych do produkcji naszych suplementów i odżywek. Kierujemy się naszą osobistą zasadą, aby produkować produkty tak dobre, że z czystym sumieniem możemy stosować je sami i polecać je swoim najbliższym.

Owocuje to stopniowym zwiększaniem obecności marki na światowych rynkach, a równomierny i zrównoważony wzrost przychodów jest wynikiem obranej przez nas strategii. W 2023 roku zwiększyliśmy sprzedaż o 16% r/r, co uważamy za wynik odpowiedni jak na nasze obecne możliwości produkcyjne, magazynowe i finansowe.

W 2023 roku w branży zauważalnie poprawiła się dostępność surowców oraz nastąpiło unormowanie ich cen. Postawiliśmy na zwiększenie bazy odbiorców hurtowych w kraju i za granicą, sukcesywnie zwiększając znaczenie marki 7Nutrition na sklepowych półkach oraz w sklepach internetowych. W dalszym ciągu stawiamy na marketing marki 7Nutrition wśród profesjonalistów.

Największą inwestycją w 2023 roku był udział, już trzeci rok z rzędu, w największych i najbardziej prestiżowych targach branżowych - Dubai Muscle Show. Inwestycja ta przyniosła efekt w postaci kilku umów dystrybucyjnych. Oprócz tego stale inwestujemy w rozwój naszego zakładu produkcyjnego, dokupując specjalistyczne maszyny oraz przeznaczając więcej miejsca na rozwój tego działu. Jesteśmy przekonani, że mocno dopracowana produkcja własna, będzie jednym z kluczowych czynników długoterminowego sukcesu. Pozwala ona na pełną kontrolę nad produktem, od koncepcji do produktu gotowego.

Największym wyzwaniem stojącym przed nami jest nasze zapotrzebowanie na przestrzeń magazynową i produkcyjną. Na koniec roku 2023 zbliżyliśmy się do limitów naszej przestrzeni magazynowej i czynnik ten stanowił pewien hamulec w bardziej dynamicznym rozwoju. Będziemy musieli dostosować nasze możliwości w tym zakresie do rynkowego popytu.

Bardzo dziękujemy naszym długoterminowym akcjonariuszom za wsparcie, zaufanie i zrozumienie naszej dalekosiężnej strategii.

Arkadiusz Bała

Prezes Zarządu 7FIT S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus