WYBRANE DANE FINANSOWE (PLN) | 2023 | 2022 | dynamika |
---|---|---|---|
Przychody netto ze sprzedaży | 23 625 977 | 19 864 819 | 19% |
Zysk/strata ze sprzedaży | 2 668 331 | 1 392 532 | 92% |
Zysk/strata z działalności operacyjnej | 2 512 722 | 1 079 058 | 133% |
Zysk/strata brutto | 2 240 258 | 960 798 | 133% |
Zysk/strata netto | 1 772 565 | 737 440 | 140% |
Amortyzacja | 128 167 | 124 774 | 3% |
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | 1 038 152 | 85 122 | 1120% |
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | -138 175 | -54 965 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | -629 133 | -518 015 | |
Przepływy pieniężne netto razem | 270 844 | -487 857 | |
Aktywa razem | 9 697 838 | 8 890 724 | 9% |
Należności długoterminowe | 0 | 0 | |
Należności krótkoterminowe | 2 718 453 | 2 431 315 | 12% |
Zapasy | 5 729 994 | 5 516 188 | 4% |
Środki pieniężne i inne aktywa pieniężne | 310 829 | 39 984 | 677% |
Kapitał własny | 5 558 139 | 3 928 974 | 41% |
Kapitał podstawowy | 179 250 | 179 250 | |
Kapitał zapasowy | 3 606 324 | 3 012 285 | 20% |
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania | 4 139 698 | 4 961 749 | -17% |
Szanowni Akcjonariusze,
Z przyjemnością przedstawiam Państwu raport roczny za rok 2023, przedstawiający osiągnięcia oraz wyniki naszej firmy, 7FT (7FIT).
W 2023 roku skupiliśmy się na jeszcze większej dbałości o produkty własnej marki 7Nutrition. Położyliśmy jeszcze większy nacisk na jakość premium surowców i komponentów używanych do produkcji naszych suplementów i odżywek. Kierujemy się naszą osobistą zasadą, aby produkować produkty tak dobre, że z czystym sumieniem możemy stosować je sami i polecać je swoim najbliższym.
Owocuje to stopniowym zwiększaniem obecności marki na światowych rynkach, a równomierny i zrównoważony wzrost przychodów jest wynikiem obranej przez nas strategii. W 2023 roku zwiększyliśmy sprzedaż o 16% r/r, co uważamy za wynik odpowiedni jak na nasze obecne możliwości produkcyjne, magazynowe i finansowe.
W 2023 roku w branży zauważalnie poprawiła się dostępność surowców oraz nastąpiło unormowanie ich cen. Postawiliśmy na zwiększenie bazy odbiorców hurtowych w kraju i za granicą, sukcesywnie zwiększając znaczenie marki 7Nutrition na sklepowych półkach oraz w sklepach internetowych. W dalszym ciągu stawiamy na marketing marki 7Nutrition wśród profesjonalistów.
Największą inwestycją w 2023 roku był udział, już trzeci rok z rzędu, w największych i najbardziej prestiżowych targach branżowych - Dubai Muscle Show. Inwestycja ta przyniosła efekt w postaci kilku umów dystrybucyjnych. Oprócz tego stale inwestujemy w rozwój naszego zakładu produkcyjnego, dokupując specjalistyczne maszyny oraz przeznaczając więcej miejsca na rozwój tego działu. Jesteśmy przekonani, że mocno dopracowana produkcja własna, będzie jednym z kluczowych czynników długoterminowego sukcesu. Pozwala ona na pełną kontrolę nad produktem, od koncepcji do produktu gotowego.
Największym wyzwaniem stojącym przed nami jest nasze zapotrzebowanie na przestrzeń magazynową i produkcyjną. Na koniec roku 2023 zbliżyliśmy się do limitów naszej przestrzeni magazynowej i czynnik ten stanowił pewien hamulec w bardziej dynamicznym rozwoju. Będziemy musieli dostosować nasze możliwości w tym zakresie do rynkowego popytu.
Bardzo dziękujemy naszym długoterminowym akcjonariuszom za wsparcie, zaufanie i zrozumienie naszej dalekosiężnej strategii.
Arkadiusz Bała
Prezes Zarządu 7FIT S.A.