WYBRANE DANE FINANSOWE | IV kwartał 2023 | IV kwartał 2022 | dynamika |
---|---|---|---|
PLN | |||
Przychody netto ze sprzedaży | 27 832 581 | 18 390 464 | 51% |
Koszty działalności operacyjnej | 22 081 431 | 16 567 079 | 33% |
Zysk (strata) ze sprzedaży | 5 751 150 | 1 823 384 | 215% |
Pozostałe przychody operacyjne | 178 547 | 126 685 | 41% |
Pozostałe koszty operacyjne | 674 963 | 284 884 | 137% |
Zysk (strata) z działalności operacyjnej | 5 254 734 | 1 665 186 | 216% |
Przychody finansowe | 43 601 | 73 161 | -40% |
Koszty finansowe | 932 841 | 520 832 | 79% |
Zysk (strata) brutto | 4 365 493 | 1 217 515 | 259% |
Zysk (strata) netto | 3 688 065 | 778 676 | 374% |
W czwartym kwartale 2023 roku 4MS (4MASS) osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 27.832.580,87 zł w tym przychody ze sprzedaży produktów i towarów na poziomie 25.700.132,48 zł co stanowi 34% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku i jest kolejnym kwartałem z rzędu o ponad dwucyfrowym wzroście. Działalność operacyjna Spółki zamknęła się zyskiem w wysokości 5.254.733,85 zł, a zysk netto wyniósł 3.688.065,08 zł. W analogicznym okresie 2022 roku działalność operacyjna Spółki zamknęła się zyskiem w wysokości 1.665.185,75 zł, a zysk netto wyniósł 778.675,63 zł
W 2023 roku Spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 101.546.828,98 zł w tym przychody ze sprzedaży produktów i towarów na poziomie 96.256.584,79 zł co stanowi 52% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku. Działalność operacyjna Spółki zamknęła się zyskiem w wysokości 25.103.106,51 zł, a zysk netto wyniósł 19.276.130,38 zł. W analogicznym okresie 2022 roku działalność operacyjna Spółki zamknęła się zyskiem w wysokości 11.838.583,56 zł, a zysk netto wyniósł 8.508.147,81 zł.
Dynamiczny wzrost przychodów Spółki w 2023 roku spowodowany jest rozwojem sprzedaży dotychczasowych produktów oraz dynamicznym wzrostem nowej kategorii – make up oferowanej pod marką Claresa. Kategoria ta stanowiła 21% przychodów ze sprzedaży Spółki osiągniętych w tym okresie.
W 2023 roku głównym kanałem sprzedaży w kraju i zagranicą była sprzedaż hurtowa oraz zamówienia realizowane w ramach „private label” – produkcja kosmetyków pod marką własną klienta.
Spółka zrealizowała 81% przychodów na rynku krajowym a pozostałą część stanowi eksport do krajów należących do UE oraz do Kolumbii.
Na koniec czwartego kwartału 2023 roku, suma bilansowa wynosiła 73.579.454,96 zł, a kapitały własne wynosiły 55.665.787,80 zł. Jest to znaczący wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku, w którym suma bilansowa wynosiła 52.018.972,25 zł, a kapitały własne wynosiły 33.631.774,82 zł.