AWM (AIRWAY), po skutecznej restrukturyzacji zadłużenia i pozyskaniu nowych partnerów strategicznych, koncentruje się na komercjalizacji własnych rozwiązań medyczny. Produkty spółki już w III kwartale 2024 r. mogą pojawić się na rynkach zachodnio-europejskich i amerykańskim. Spółka prowadzi również rozmowy o współpracy strategicznej, inwestycjach i potencjalnych M&A z podmiotem amerykańskim.
Notowany na GPW MedTech pozyskał nowych partnerów strategicznych, którzy wspierają go w komercjalizacji nowatorskich, opatentowanych urządzeń do jednorazowego stosowania u pacjentów wentylowanych mechanicznie na Oddziałach Intensywnej Opieki Medycznej (OIOM), a także u pacjentów z zagrożeniem życia i na oddziałach anestezjologicznych.
- Dotychczasowe rozmowy z międzynarodowymi partnerami idą w pożądanym przez nas kierunku. Aktualnie weryfikujemy i optymalizujemy procesy regulacyjne oraz produkcyjne. Mamy nadzieję, że wkrótce podpiszemy umowy z nowymi producentami. Obecnie rozmawiamy o różnych możliwościach dystrybucji w Europie, jak i Stanach Zjednoczonych. Właśnie Stany Zjednoczone są szczególnie interesującym rynkiem, ponieważ wymagania regulacyjne, które do tej pory spełnialiśmy są aktualne i wciąż możemy z nich korzystać. W ostatnich tygodniach przeprowadziliśmy wiele spotkań, chociażby w listopadzie na konferencji MEDICA. Prawdopodobnie już w I półroczu 2024 r. będziemy gotowi dostarczyć produkty na rynek. Mój zespół jest zorientowany na dalszą dystrybucję i umiędzynarodowienie Spółki – komentuje Peter Kröner członek zarządu Airway Medix
Dalszy rozwój i komercjalizacja rozwiązań medycznych Airway Medix możliwy jest dzięki wsparciu operacyjnemu i finansowemu nowych partnerów strategicznych. Zgodnie z umową inwestycyjną mogą oni zainwestować do 2 mln euro, z których 900 tys. euro zostało już zainwestowane, a uchwalony przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Spółki kapitał docelowy umożliwia przeprowadzenie kolejnych etapów inwestycji. Fundusze uzyskane z tej emisji wspierają transfer technologii, działania regulacyjne oraz proces wprowadzenia rozwiązań na rynek. Za procesy komercjalizacji odpowiada bezpośrednio Peter Kröner, który dołączył do zarządu Airway Medix.
- Jako praktyk deklaruję, że moje zainteresowanie nie skupia się na sprzedaży pojedynczych produktów, lecz na opracowaniu ogólnej strategii produkcji i dystrybucji. Z jednej strony wdrażamy strategię organicznego wprowadzania produktów na rynek, ale nie możemy zapomnieć o możliwościach fuzji i przejęć (M&A), które są nam równie bliskie. Obecnie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi strategicznymi inwestorami, którzy są istotnymi graczami na rynku – mówi Peter Kröner.
Amerykańska grupa inwestycyjna, z którą Airway Medix prowadzi rozmowy, działa w branży produktów medycznych i osiąga sprzedaże przewyższające 1 mld USD obrotu. Firma jest uważana za wiodącego producenta i dostawcę rozwiązań na rynku gojenia ran, w tym u pacjentów przewlekle unieruchomionych. Ma doświadczenie w dystrybucji produktów medycznych oraz negocjacji programów refundacyjnych w Stanach Zjednoczonych. Jej klientami jest lecznictwo zamknięte oraz dostawcy usług opieki domowej na terenie całych Stanów Zjednoczonych.
- Ameryka szybciej i mocniej otwiera się dla Oral Care w anestezjologii niż Europa. Zarówno regulacyjnie, jak i biznesowo – rozmowy z nowymi partnerami w Stanach Zjednoczonych są bardziej zaawansowane niż w Europie. Właśnie Oral Care, czyli system do higieny jamy ustnej, ma najszybszą drogę na rynek ze względu na status regulacyjny. Podobnie sytuacja wygląda z CPR, natomiast proces uruchomienia sprzedaży CSS będzie nieco dłuższy – właśnie ze względu na kwestie regulacyjne, które w Europie mogą zająć nawet około roku, ale inne produkty będą wprowadzane szybciej – tłumaczy Peter Kröner.
Poza rozmowami z amerykańską grupą inwestycyjną z branży medycznej, Spółka kontynuuje rozmowy z azjatyckim producentem wyrobów medycznych oraz prowadzi proces due diligence procesu produkcyjnego z Lizard Health Technology. Partner ten szczegółowo zweryfikuje zakres i możliwy harmonogram produkcji wszystkich produktów z portfolio Spółki. Celem potencjalnej współpracy jest jak najszybsze rozpoczęcie produkcji na szeroką skalę, skoncentrowanej na wejściu na europejski rynek medyczny.
- W zakresie produkcji, finalizujemy rozmowy w kwestiach technicznych z dwoma firmami wybranymi spośród dziesięciu, w tym polskich, niemieckich i azjatyckich, które zadeklarowały chęć współpracy. Możliwe, że skorzystamy z usług jednego lub nawet dwóch podmiotów. Aktualnie omawiamy szczegóły procesów i potencjalnej współpracy, w najbliższych tygodniach spodziewamy się zamknięcia tych rozmów – dodaje Kröner.
Rozwiązania Airway Medix adresują podstawowe potrzeby opieki nad pacjentami wentylowanymi mechanicznie. Potwierdzeniem ich innowacyjności jest m.in. 26 patentów chroniących rozwiązania spółki w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii. Spółka jest w trakcie uzyskiwania patentów na kolejnych rynkach w tym w Chinach, Austrii, Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii.