Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Dropshipping - co to jest i czy warto rozpocząć taki biznes?

materiał partnera

Udostępnij

Coraz więcej osób decyduje się na prowadzenia własnego sklepu internetowego lub poszukuje alternatywnych technik sprzedaży w sieci. Nic więc dziwnego, że obecnie dropshipping cieszy się coraz większą popularnością. Czym jest ta technika sprzedażowa oraz czy przynosi ona realne zyski? Opiszemy to w naszym artykule.

Dropshipping - co to jest i czy warto rozpocząć taki biznes?

Na czym polega dropshipping?

Dropshipping jest metodą skierowaną dla osób, które chcą rozpocząć sprzedaż konkretnych produktów w Internecie, a nie posiadają zaplecza w postaci magazynów, pracowników zajmujących się obsługą klienta oraz realizacją zamówień. Tak naprawdę polega ona na pośredniczeniu w przekazywaniu towaru z hurtowni do nabywców. Jej działanie jest bardzo proste, ponieważ nie wymaga dużego kapitału i tak naprawdę każdy może podjąć się takiego biznesu.

Jak przebiega zakup towaru z użyciem dropshippingu?

Przede wszystkim musisz posiadać pomysł na to, jakie produkty chcesz sprzedawać w swoim sklepie internetowym. Nie musisz ich kupować bezpośrednio. Wystarczy, że nawiążesz współpracę z przedsiębiorstwem, które posiada własne centrum logistyczne oraz sprawdzisz ceny w hurtowniach, które posiadają dany towar. Klient odwiedza naszą stronę internetową i wybiera produkt, który go interesuje. Następnie opłaca jego wartość oraz pokrywa koszty jego dostawy. Wtedy zamówienie trafia do firmy obsługującej zamówienia. To ona nawiązuje kontakt z hurtownią, zamawia towar, który bezpośrednio trafia do nabywcy. Różnica pomiędzy ceną hurtową oraz kosztami dostawy a ceną dostępną w naszym sklepie internetowym stanowi realny zysk.

Jakie są główne zalety dropshippingu?

Przede wszystkim nie musisz martwić się tym, że zamówiony wcześniej towar nie zostanie sprzedany i stracisz na tym – po prostu nie posiadasz go w swoim asortymencie. Nie musisz go także składować w magazynach, które często są kosztowne w utrzymaniu. Nie posiadasz także pracowników odpowiedzialnych za kontakt z klientem i wysyłkę produktów – tym wszystkim zajmuje się specjalistyczna firma. Możesz więc nie tylko zaoszczędzić wiele pieniędzy, ale i czasu. Tak naprawdę Twoim głównym zadaniem jest analiza rynku sprzedaży, wyszukiwanie atrakcyjnych cenowo produktów oraz dbanie o aktywny marketing własnego sklepu internetowego. Jesteś jedynie pośrednikiem w sprzedaży towarów. Możesz więc pracować wtedy, kiedy masz na to czas. Nie musisz także wynajmować biura – możesz prowadzić swój biznes nawet z domu! Jest to więc dobre rozwiązanie dla osób, na których ciążą dodatkowe obowiązki – inne formy zatrudnienia czy też opieka nad dziećmi, osobami starszymi, itp.

Czy dropshipping ma jakieś wady?

Jak każda technika sprzedażowa, również dropshipping obarczone jest pewnymi niedoskonałościami. Nie otrzymujesz produktów, które sprzedajesz. Nie masz więc kontroli nad ich jakością oraz tym, czy są one zgodne z opisem. Nie masz też wpływu na czas przesyłki i odpowiednie zabezpieczenie towaru, ponieważ wykonuje to za Ciebie hurtownia. Warto więc zadbać o to, aby nawiązywać współpracę jedynie ze sprawdzonymi firmami. Dropshipping nie przynosi też początkowo dużych zysków, ponieważ musisz liczyć się z dużą konkurencyjnością na rynku. Jest to jednak możliwość sprawdzenia się w biznesie internetowym oraz zwiększenia budżetu domowego. Oczywiście, jeśli okaże się, że wybrałeś produkty, na które jest duży popyt, z pewnością dużo zyskasz. Ważny jest także wybór odpowiedniego kontrahenta, który zajmie się finalizowaniem zamówień oraz posiada odpowiednie centrum logistyczne, aby sprzedaż była skuteczna. Obecnie istnieje wiele firm, które specjalizują się w usługach logistycznych. Przed przystąpieniem do współpracy powinieneś także zapoznać się z opiniami innych klientów. Godnym zainteresowania centrum logistycznym wydaje się na przykład 3LP.