Grupa Wittchen uruchomiła własny sklep internetowy na rynku austriackim. To kolejny etap ekspansji zagranicznej po tym, jak marka rozpoczęła sprzedaż na tym rynku we współpracy z popularnymi marketplace’ami, w 2023 r. W planach jest również otwarcie sklepów stacjonarnych w stolicy Austrii oraz w Niemczech, co zwiększy rozpoznawalność Grupy Wittchen w Europie Zachodniej.
Grupa WTN (WITTCHEN) z powodzeniem realizuje trzyetapową strategię wejścia na nowe rynki zagraniczne. Na początku stawia na zewnętrzne platformy typu marketplace i budowanie świadomości marki. W kolejnym kroku uruchamia własny sklep internetowy, a następnie otwiera salon stacjonarny (showroom) w wyselekcjonowanych lokalizacjach w danym kraju.
Poprzez nowy sklep internetowy (www.wittchen.at) austriaccy klienci mogą już zamawiać szeroki asortyment wyrobów sygnowanych logo Wittchen, w tym galanterię skórzaną, odzież i obuwie oraz akcesoria podróżne. Austria jest szóstym zagranicznym rynkiem Europy gdzie Grupa Wittchen uruchomiła własny e-sklep, po Niemczech, Czechach, Węgrzech, Rumunii i Ukrainie, zaś oferta Wittchen jest dostępna na platformach marketplace w 23 krajach Europy.
– Dywersyfikujemy źródła przychodów i kanały sprzedaży, kładąc nacisk na pełną omnikanałowość. W ostatnich miesiącach z powodzeniem rozszerzamy aktywność na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Uruchomiliśmy pierwsze sklepy stacjonarne w Bratysławie i Bukareszcie, w prestiżowych lokalizacjach. Teraz robimy kolejny krok otwierając własny e-sklep na rynku austriackim, co znakomicie wpisuje się w naszą strategię. Widzimy duży potencjał sprzedażowy w krajach niemieckojęzycznych, gdzie chcemy stopniowo zwiększać naszą obecność. Już teraz Niemcy są naszym największym zagranicznym rynkiem zbytu – informuje Jędrzej Wittchen, prezes zarządu spółki.
– W tym roku planujemy otwarcie sklepów stacjonarnych w Austrii i Niemczech. Wiedeń jest licznie odwiedzany przez turystów z całego świata oraz jest jednym z najatrakcyjniejszych rynków modowych Europy. Cieszę się, że nasza kolekcja jest już dostępna dla austriackich klientów – dodał Jędrzej Wittchen.
Obecnie Grupa Wittchen posiada w Polsce łącznie ponad 100 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen lub Wittchen Travel. Grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy) i w Ukrainie (10 placówek franczyzowych), a od niedawna także w Słowacji i Rumunii.