Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wiesz w co inwestujesz: Bloober Team [BR Premium]

Udostępnij

Bloober Team to nietypowa spółka na naszym jakby nie patrzeć, przepastnym growym podwórku. Branżowy gigant w akcjonariacie, ścisła specjalizacja gatunkowa, współpraca z największymi spółami technologicznymi i niemal liniowo rosnące przychody. Nie zawsze związane ze sprzedażą gier.

 

Mistrzowie horroru z Krakowa

Tak sama spółka lubi się tytułować, choć w zasadzie tylko fragment o lokalizacji jest w tej frazie bezdyskusyjny. Odsuwając jednak złośliwości na bok. Przy powszechnych w sektorze przeglądach opcji strategicznych, poszukiwaniach nowych tożsamości, przełomowych projektów i obietnicach lepszego jutra przeplatanych mniejszymi i większymi porażkami, Bloober Team ma ten etap już za sobą. Dziś jawi się jako spółka dojrzała, ukształtowana i z klarowną wizją przyszłości. Ba, obowiązująca strategia obejmująca okres 2023-2027 to już spółka w wersji 3.0. Jednocześnie trójkę można w tym kontekście traktować dwojako, zarówno jako trzecią epokę w historii spółki (po drugiej dla której ramy stanowi wydanie obu wersji Layers of Fear, czyli 2016-2023), jak i trzy gałęzie działalności, które planuje rozwijać.

Pierwsza i najważniejsza to projekty wewnętrzne nazywane przez Bloober Team też First-Party. To tytuły tworzone bezpośrednio przez Bloober Team, zarówno samodzielnie, jak i na zlecenie zewnętrznych partnerów. W 2023 r. były to przede wszystkim największy projekt studia, czyli remake Silent Hill 2 realizowany z Konami oraz Projekt C, czyli survival-horror będący własnym IP tworzony dla Private Division (spółka Take-Two Interactive). Bloober Team wyszczególnia także Projekt G, autorski tytuł będący w fazie koncepcyjnej oraz planowany Projekt H. Technicznie, po rozwiązaniu umowy produkcyjno-wydawniczej z Rogue Games, do tej kategorii wskoczył także Projekt F.

Druga, młodsza, mniejsza ale i pojemniejsza noga Bloober Team to projekty zarówno współtworzone, jak realizowane przez spółki zależne. Można tu wymienić m.in. Projekt I, grę VR tworzoną przez Played with Fire (Bloober Team ma większościowy pakiet 52%), którą finansuje i wyda Meta Platforms, Projekt M nad którym pracuje notowane na NewConnect DDI (DDISTANCE) (tu niecałe 35% akcji) oraz realizowany oparciu o IP posiadane przez Skybound Entertainment Projekt R. To także działalność wydawnicza realizowana przez Feardemic (niemal 89% akcji).

Natomiast trzecia, raczkująca nóżka to działalność nie związana bezpośrednio z grami wideo. Kluczowe są tu tworzony wraz z PLI (PLATIGE) serial The Medium oraz zapowiedziany jeszcze w 2020 r. film Layers of Fear.

 

Na początku było… słabo

Pełna treść opracowania jest dostępna dla użytkowników BR Premium i BR MAX