Notowana na NewConnect spółka ESG (ESHOPPING), od momentu zmiany profilu działalności, notuje zadowalające wyniki i dynamiczny wzrost na polskim i zagranicznym rynku e-commerce. Oczekuje się, że łączna liczba zamówień od marca 2023 r. sięgnęła już 18 tys., przy przychodach brutto ze sprzedaży o łącznej wartości przekraczającej 2 mln zł. 1/4 tej sumy została wypracowana tylko w grudniu’23. Szacuje się, że rekordowy poziom przychodów przekroczył w tym czasie pół miliona zł (ok +9% w stosunku do listopada’23). Końcówka roku charakteryzowała się również stabilnym koszykiem na poziomie blisko 5 tys. zamówień. Osiągane wyniki są odzwierciedleniem skutecznej strategii rozwoju oraz niskiej bazy kosztowej, która pozwala niskim nakładem generować coraz wyższą sprzedaż oraz docierać do coraz liczniejszej grupy klientów. W celu dalszego skalowania biznesu, E-Shopping Group przygotowuje się do wprowadzenie nowych produktów oraz rozszerzania sprzedaży o kolejne rynki zbytu.
Porównanie szacunkowych wyników za grudzień 2023 w stosunku do średniomiesięcznych wyników spółki z okresu ostatnich trzech poprzedzających miesięcy wskazuje wzrost przychodów brutto ze sprzedaży o prawie 54% oraz wzrost liczby zamówień o ponad 49%.
- Zmiana profilu działalności E-Shopping Group szybko okazała się to słusznym i przede wszystkim opłacalnym krokiem. Nasz biznes wyraźnie rośnie. Tylko w grudniu powinniśmy wypracować pół miliona złotych przychodów brutto ze sprzedaży, co stanowi pokaźny wynik, będący 1/4 dotychczas odnotowanej sumy. Zdecydowanie przerosło to nasze prognozy i oczekiwania. Natomiast nie zwalniamy tempa i już pracujemy nad kolejnymi celami do zrealizowania. W 2024 roku dążymy do systematycznego wzrostu i dalszego generowania satysfakcjonującej marży. – mówi Maciej Nowak, Przewodniczący Rady Nadzorczej E-shopping Group SA.
E-shopping Group to spółka specjalizująca się w handlu internetowym, która prowadzi obecnie siedem e-sklepów, zarówno na własnych witrynach internetowych, jak i na międzynarodowych platformach sprzedażowych. Oferta obejmuje: narzędzia, dom i ogród, artykuły przemysłowe, zabawki.
- Naszym celem jest rozwój multibrandowego huba w segmencie międzynarodowej sprzedaży internetowej. Spodziewamy się, że od marca do grudnia 2023 roku udało nam się zrealizować łącznie 18 tysięcy zamówień. To wynik w pełni nas satysfakcjonujący. Cieszy nas także spory procent stałych klientów, co obiektywnie świadczy o ich zadowoleniu i atrakcyjności naszej oferty. – mówi Bartłomiej Denis-Świerszcz Prezes Zarządu w E-shopping Group SA. – Z optymizmem patrzymy na rozpoczynający się rok 2024. Mamy nadzieję, że w tym czasie nasze wyniki się zwielokrotnią, ale zamiast tylko obiecywać, chcemy pozytywnie zaskakiwać cyframi, co już widzimy, że najprawdopodobniej udało nam się zrealizować w IV kwartale 2023 roku – dodaje CEO.
Aktualnie oferta spółki dostępna jest na platformach sprzedażowych w Czechach i Słowacji. Kolejnym rynkiem zagranicznym ma być rynek rumuński.
Szacuje się, że do 2027 roku polski rynek e-commerce będzie wart 187 mld zł.