Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

TIM chce utrzymać 70-80% udziału e-commerce w sprzedaży w kolejnych okresach

Udostępnij

TIM chce nadal utrzymywać udział e-commerce w sprzedaży na poziomie 70-80% i zachować wiele kanałów sprzedaży, poinformował prezes TIM Krzysztof Folta. Spółka nie spodziewa się odbicia w sektorze budowlanym w kolejnych kwartałach.

"E-commerce będzie na poziomie 70-80% i nie jest moim celem więcej. Nadal sprzedajemy też w innych formach, a zwiększając udział e-commerce musielibyśmy w ogóle zrezygnować z tych segmentów rynku. Zawsze mówiłem, że to jest sprzedaż wielokanałowa" – powiedział Folta podczas konferencji prasowej.

W okresie I-III kw. br. udział sprzedaży online w przychodach wyniósł 70,3%.

Prezes zwrócił jednak uwagę, że ze względu na wysoki udział sprzedaży w internecie przychody spółki mają podobną strukturę do przychodów spółek handlu detalicznego. We wrześniu br. średnia sprzedaż przez sklep TIM.pl na dzień roboczy wynosiła 1 768 tys. zł.

"Nasz cel, który załoga ma postawiony na rok przyszły to jest średnia sprzedaż dzienna przez e-sklep 2 mln zł" – powiedział Folta.

Podkreślił, że przychody spółki są powiązane z koniunkturą w sektorze budownictwa, ale stosunkowo słabo, ponieważ TIM systematycznie pracuje nad "odstrojeniem" od sektora. Prezes nie spodziewa się poprawy w tej branży w najbliższym czasie.

"Niewiele się wydarzy, będziemy w trendzie minusowym, obstawiam -20% albo -15% na koniec roku, jeśli chodzi o sektor budownictwa" – powiedział Folta.

TIM S.A. jest największym dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 r. we Wrocławiu, od 1998 roku jest notowana na GPW.