Grupa Wittchen otworzyła swój pierwszy sklep stacjonarny w Rumunii, w jednej z najbardziej prestiżowych galerii handlowych w Bukareszcie „ParkLake Shopping Center”. To kolejny ważny krok w ekspansji zagranicznej, który umocni pozycję Grupy Wittchen w Europie Środkowo-Wschodniej. Rumunia jest piątym krajem Europy, poza Polską, gdzie produkty Wittchen są sprzedawane w sklepach stacjonarnych. W listopadzie tego roku Grupa uruchomiła pierwszy sklep w Słowacji.
Grupa WTN (WITTCHEN) z powodzeniem realizuje 3-etapową strategię wejścia na nowe rynki zagraniczne. Na początku stawia na zewnętrzne platformy typu marketplace i budowanie świadomości marki. W kolejnym kroku uruchamia własny sklep internetowy, a następnie otwiera salon stacjonarny (showroom) w najlepszych lokalizacjach w danym kraju.
– Cieszymy się z otwarcia pierwszego salonu stacjonarnego Wittchen w Bukareszcie, w bardzo ważnym okresie handlowym roku. To przyczółek do naszej dalszej ekspansji na tym bardzo perspektywicznym rynku, wobec którego mamy ambitne plany. Na siedzibę naszego pierwszego sklepu w Rumunii wybraliśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych galerii handlowych, co wyraźnie zwiększy ekspozycję marki Wittchen i ułatwi nam dotarcie do potencjalnych klientów. Decyzję o otwarciu sklepu stacjonarnego poprzedziło uruchomienie sklepu on-line, który ruszył na rumuńskim rynku w 2022 roku. Będziemy uważnie obserwować sprzedaż w salonie w Bukareszcie i jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, to być może już w przyszłym roku otworzymy kolejne sklepy stacjonarne w Rumunii – powiedział Jędrzej Wittchen, prezes zarządu spółki.
Rumunia jest jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest również trzecim największym rynkiem handlowym regionu, po Polsce i Czechach, pod względem dostępnej powierzchni handlowej. Całkowite zasoby nowoczesnych powierzchni handlowych w tym kraju mogą przekroczyć 4,5 mln m2 do końca 2023 roku. Nowo otwarty sklep Wittchen w Bukareszcie ma powierzchnię 77 m2.
Poza Rumunią oraz Polską, gdzie funkcjonuje łącznie ponad 100 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen lub Wittchen Travel, Grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy) i w Ukrainie (10 placówek franczyzowych), a od niedawna także w Słowacji – w listopadzie tego roku otworzyła pierwszy salon w Bratysławie, w jednej z najbardziej popularnych galerii handlowych „Eurovia”, położnej tuż nad Dunajem. W przyszłym roku planuje natomiast otwarcie własnych sklepów w Austrii i Niemczech. W trzecim kwartale br. sprzedaż zagraniczna stanowiła 25% łącznych przychodów Grupy Wittchen.
– Mamy bardzo mocną i rozpoznawalną markę na polskim rynku. Jednocześnie mamy ambicje, aby dynamiczniej rozwijać się na rynkach zagranicznych. Konsekwentnie realizujemy plan ekspansji międzynarodowej. Nasze produkty są dostępne na największych platformach marketplace, we własnych sklepach on-line, a także w sklepach stacjonarnych w pięciu krajach Europy, poza Polską. Najwięcej przychodów zagranicznych generujemy obecnie na rynku niemieckim, poprzez kanał e-commerce. Przygotowujemy się do otwarcia salonów stacjonarnych w Niemczech w 2024 roku. Planujemy również uruchomienie showroom’u w Austrii – zapowiedział Jędrzej Wittchen.