- Przychody mPay, wiodącego polskiego dostawcy rozwiązań i usług z obszaru mobilnych transakcji finansowych, wyniosły 26,9 mln zł w okresie I-III kw. 2023 r., co oznacza wzrost o 41,2% wobec analogicznego okresu ubiegłego roku
- Łączna wartość transakcji zrealizowanych przez mPay (TTV) wyniosła w minionych 9 miesiącach 43,5 mln zł wobec 29 mln zł rok wcześniej
- Na koniec października liczba użytkowników aplikacji przekroczyła 1,4 mln, wobec niecałych 1,1 mln przed rokiem
- Spółka poszerzyła usługi sprzedaży biletów komunikacji i opłat za parkowanie o nowe miasta
- W obszarze B2B kontynuowano prace rozwojowe oraz zrealizowano pierwsze uruchomienia usług w formie API w obrębie digital wallet oraz closed-loop payments
„Ostatnie miesiące minęły pod znakiem dynamicznego wzrostu naszej podstawowej działalności. Podpisaliśmy kolejne umowy z miastami, które rozszerzają nasze usługi parkingowe i sprzedaż biletów komunikacyjnych. Za pomocą aplikacji można już kupić bilety na przejazdy miejskie w 121 polskich miastach i zapłacić za parkowanie w 88 miastach. Równolegle aktywnie rozwijamy usługi Fintech, wprowadziliśmy do ofert nowy rodzaj ubezpieczeń samochodowych, jesteśmy też na ostatniej prostej uruchomienia własnej karty płatniczej, a w segmencie B2B rozwijamy usługi bazujące na API” – mówi Andrzej Basiak, Prezes mPay.
W aplikacji mobilnej MPY (MPAY), we współpracy z partnerem KioskPolis, wprowadzono nowy rodzaj ubezpieczeń samochodowych assistance oraz dodatkowe oferty specjalne przewoźników kolejowych. Uruchomiono także nową odsłonę Planera i Rozkładów Jazdy (mPay Go).
W III kwartale 2023 r. Spółka znacznie poszerzyła kompetencje sprzedażowe i projektowe zatrudniając nowe osoby, które zajmują się pozyskiwaniem nowych Partnerów do współpracy. Efektami ich prac było m.in. podpisanie, już w IV kw., listów intencyjnych: z Paytree, którego celem jest wprowadzenie nowych produktów pożyczkowych tej firmy do aplikacji mPay oraz Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych dotyczącą prac koncepcyjnych nad wspólnym opracowanie nowych unikatowych i nierozpowszechnionych na polskim rynku produktów ubezpieczeniowych.
„Biorąc pod uwagę intensywność prac i poszukiwania nowych produktów jestem przekonany, że kolejne znaczące umowy zostaną zawarte przed końcem roku i będą miały znaczący wpływ na przychody i wynik mPay w 2024 r.” – dodaje Andrzej Basiak.
mPay wygenerował 26,9 mln zł przychodów w okresie styczeń – wrzesień 2023 r., co oznacza wzrost o 41,2% wobec analogicznego okresu rok wcześniej. Zysk EBIT wyniósł 0,3 mln zł i był na porównywalnym poziomie jak przed rokiem, a zysk netto 0,1 mln zł, podobnie jak w I-III kw. 2022 r. W samym III kw. 2023 r. przychody sięgnęły 8,7 mln zł wobec 7,4 mln zł rok wcześniej.
Wybrane dane finansowe mPay w I-III kw. 2023 r.
Dane w tys. zł |
I-III kw. 2022 r. |
I-III kw. 2023 r. |
Przychody księgowe |
19 055 |
26 903 |
TTV (Total Transaction Value) |
28 959 |
43 515 |
EBIT |
279 |
291 |
EBITDA |
731 |
808 |
Zysk netto |
53 |
86 |
Spółka spodziewa się, że w 2025 r. niemal połowa planowanych przychodów prowizyjnych może pochodzić z usług fintechowych oferowanych przez spółkę, co może przełożyć się na osiągnięcie istotnych wzrostów w liczbie i wartości przetwarzanych transakcji płatniczych. Dlatego mPay dalej sukcesywnie będzie rozwijać portfolio produktów zarówno dla użytkowników aplikacji, jak i partnerów B2B.