Rada nadzorcza MVP (MARVIPOL) zatwierdziła zaproponowaną przez zarząd politykę dywidendową dla segmentu motoryzacyjnego oraz developerskiego na lata 2016 - 2020. Zakłada ona rokroczny wzrost wypłaty dywidendy z segmentu motoryzacyjnego - do docelowego poziomu 80% zysku w 2020 r. Segment deweloperski grupy, który w 2017 r. ma zostać wydzielony do spółki Marvipol Development, ma przeznaczyć zyski wypracowane w 2016 i 2017 r. na inwestycje, podała spółka.
Marvipol poinformował, że po podziale spółki (formalny podział ma nastąpić w połowie 2017 r.) chce kontynuować proces wypłaty dywidendy ze swojej części motoryzacyjnej, rokrocznie zwiększając jej poziom, aż do docelowych 80% skonsolidowanego zysku za rok 2020.
"Intencją zarządu jest, by również w roku 2017, przy podejmowaniu decyzji o rekomendacji ws. podziału jednostkowego zysku Marvipol S.A. , za punkt odniesienie przyjąć skonsolidowany zysk netto wypracowany przez segment motoryzacyjny Grupy"- czytamy także.
Spółka podkreśliła, że w 2016 r. Marvipol S.A., po raz pierwszy od debiutu spółki na GPW, zdecydował się na wypłatę dywidendy w wysokości 4,57 mln zł, co stanowiło ok. 25% zysku zrealizowanego właśnie przez część motoryzacyjną. Kolejna wypłata sięgnie 40% skonsolidowanego zysku netto - za 2016 r, następna 50% zysku za 2017 rok, 60% za 2018 rok, 70% za 2019 rok i 80% za 2020 rok.
"Strategicznym celem Marvipol S.A. jest skuteczne pomnażanie kapitału powierzonego nam przez akcjonariuszy, pozwalające na osiąganie przez nich satysfakcjonujących zwrotów na tym kapitale. Mając na uwadze dynamiczny wzrost segmentu motoryzacyjnego, jego bardzo dobrą kondycję i standing finansowy, pozwalające na finansowanie jego dalszego wzrostu przy aktywniejszym niż dotychczas wykorzystaniu finansowania zewnętrznego uznaliśmy, iż segment ten może nie tylko regularnie dzielić się zyskiem z akcjonariuszami, ale i przeznaczać na ten cel coraz większą część wypracowanego zysku" - powiedział prezes Mariusz Książek, cytowany w komunikacie.
Marvipol przypomniał także, że w ramach podziału, segment deweloperski Grupy zostanie wydzielony do spółki Marvipol Development S.A. w zamian za akcje dla akcjonariuszy Marvipol S.A. Segment motoryzacyjny pozostanie w Marvipol S.A., a sama spółka zmieni firmę na British Automotive Holding.
"Przyjęta polityka dywidendowa Marvipol S.A. stanowić będzie również wytyczną dla rekomendacji zarządu Marvipol Development S.A. ws. podziału zysku tej spółki. Zgodnie z jej założeniami całość zysku segmentu, wypracowanego w latach 2016 i 2017 r., ma zostać przeznaczona na inwestycje w części mieszkaniowej oraz logistyczno-magazynowej" - czytamy także.
Równocześnie po zamknięciu 2018 r. ma zostać dokonany gruntowny przegląd polityki dywidendowej segmentu, otwierający dyskusję o ewentualnej wypłacie dywidendy z zysku za ten rok, podano także.
"Strategicznym celem w ramach segmentu deweloperskiego jest podniesienie wolumenu sprzedaży mieszkań, przy jednoczesnym kontynuowaniu działalności w obszarze logistyczno - magazynowym. W ocenie zarządu dopiero realizacja w/w celów umożliwi dyskusję nad wypłatą dywidendy z zysku segmentu deweloperskiego, a więc nie wcześniej niż w oparciu o wyniki za 2018 r." - podała spółka.
Marvipol to jeden z największych warszawskich deweloperów, jest też importerem i dystrybutorem samochodów. Marvipol jest notowany na GPW od 2008 r. W 2015 r. spółka miała 694 mln zł skonsolidowanych przychodów.