Grupa CCC utrzymała w trzecim kwartale 2023 r. (sierpień-październik) stabilny rdr poziom przychodów (2,4 mld PLN) oraz zanotowała wzrost rentowności EBITDA (+1,8 p.p. rdr), pomimo zaburzenia sprzedaży anomaliami pogodowymi we wrześniu we wszystkich liniach biznesowych. Dzięki rozwojowi unikatowego, omnichannelowego modelu biznesowego, Grupa utrzymuje wysoki, 51% udział e-commerce w przychodach oraz zwiększa udział aplikacji mobilnych w sprzedaży. Szyld CCC z blisko dwukrotną poprawą rentowności rdr to najbardziej rentowny segment w Grupie.
Grupa CCC w Q3’23 roku (sierpień-październik) osiągnęła przychody na zbliżonym rdr poziomie, tj. 2,4 mld PLN. Najwyższe wzrosty sprzedaży odnotował segment HalfPrice (+53%) - wspierane kontynuowanym rozwojem sieci oraz wzrostem przychodów w sklepach porównywalnych (LFL).
W trzecim kwartale 2023 r. cały rynek handlu mierzył się z wyzwaniami spowodowanymi m.in. wciąż odbudowującym się sentymentem konsumenta oraz skrajnymi anomaliami pogodowymi, w tym głównie wysokimi temperaturami września, które wpłynęły na pogorszenie sprzedaży.
Poprawa doświadczenia zakupowego oraz dostępność atrakcyjnej oferty produktowej w innowacyjnym modelu omnichannel, wpłynęły na utrzymanie wysokiego udziału e-commerce w sprzedaży Grupy CCC. W Q3’23 wskaźnik ten wyniósł 51% (b.z. rdr).
Naszym priorytetem nieustannie pozostaje budowanie rentownej i odpornej na turbulencje organizacji, dlatego wzmacniamy nasz omnikanałowy model biznesowy. Stale pracujemy nad cyfrowym doświadczeniem Klientów w każdym z naszych szyldów, monetyzując wcześniejsze inwestycje - w tym rozwój aplikacji mobilnych, by skuteczniej pozyskiwać i lojalizować klienta. Już dzisiaj aplikacja mobilna odpowiada za ok. 40% przychodów w ccc.eu. Podwoiliśmy również w ciągu roku sprzedaż poprzez aplikację mobilną MODIVO i eobuwie.pl. Widzimy dalszy potencjał do ich rozwoju – powiedział Karol Półtorak, Wiceprezes Grupy CCC.
W trzecim kwartale marża brutto Grupy umocniła się o 0,2 p.p. rdr do poziomu 48,2%, głównie za sprawą skokowego wzrostu marży brutto w szyldzie CCC (59%, +5,2 p.p. rdr).
Atrakcyjna i jakościowa oferta, zoptymalizowany poziom zapasów oraz aktywne zarządzanie cenami i konserwatywne podejście do polityki rabatowej, pozwoliło na znaczący wzrost marży w szyldzie CCC pomimo niesprzyjającej sprzedaży kolekcji AW, ciepłej jesieni i większego udziału odsprzedaży kolekcji letniej - powiedział Łukasz Stelmach, Dyrektor Zarządzający ds. Finansów, CFO Grupy CCC.
Grupa CCC utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową w każdej linii biznesowej. W trzecim kwartale koszty sprzedaży i administracji w całej Grupie były niższe o 4% rdr, przy wzroście powierzchni handlowej o 11%. Tylko w samym szyldzie CCC koszty sprzedaży i administracji były niższe o 17% rdr (piąty kwartał z rzędu poprawy wskaźnika), pomimo inflacyjnego otoczenia biznesowego.
Przed nami najważniejszy okres sprzedażowy roku – maksymalizujemy nasze wysiłki we wszystkich szyldach, aby w pełni wykorzystać ten moment. Jesteśmy do niego dobrze przygotowani – przewidujemy, że w kolejnych okresach w pełni widoczny będzie efekt wprowadzonej optymalizacji kosztowej. Mamy modowy i atrakcyjny cenowo produkt, a stopniowo odbudowujący się sentyment konsumencki oraz wyhamowująca inflacja, nastrajają nas pozytywnie na kolejne kwartały – dodał Karol Półtorak, Wiceprezes Grupy CCC.
W Q3’23 Grupa CCC uzyskała wynik EBITDA na poziomie 213 mln PLN, osiągając rentowność 8,8% (+1,8 p.p. rdr). Za sprawą skokowej poprawy marży brutto i wysokiej dyscypliny kosztowej, najbardziej rentownym segmentem w Grupie pozostaje CCC (20-procentowa marża EBITDA) – kolejny z rzędu kwartał poprawy wyniku w ujęciu rdr. Rentowność Grupy Modivo pozostaje pod wpływem realizowanego zgodnie z planem programu redukcji zapasu.