SHO (SHOPER) zawarł z home.pl umowę dotyczącą przeniesienia około 3 tysięcy sklepów internetowych użytkowanych przez klientów home.pl na bazie modelu "private label" na Platformę Shoper. Na bazie umowy home.pl wprowadzi do swojej oferty sklepy internetowe pod marką Shoper, które będą oferowane do jej obecnych i przyszłych klientów.
Spółka szacuje, że zwiększy to wartość realizowanych zamówień na platformie Shoper (GMV) o około 1 miliard złotych w skali roku. Oczekuje też pozytywnego wpływu zarówno na generowane przychody jak i na osiąganą marżę.
"Shoper nawiąże też bezpośrednią relację z użytkownikami sklepów internetowych co umożliwi sprzedaż lub polecanie usług dodatkowych (VAS) z rodzin produktowych takich jak Sprzedaż Wielokanałowa, Finanse i Płatności, Cyfrowa Reklama oraz Logistyka. Według wstępnych szacunków Emitenta baza użytkowników sklepów internetowych w home.pl cechuje się istotnie niższym poziomem wykorzystywania ww. usług w porównaniu do użytkowników platformy Shoper" - czytamy w komunikacie.
Dodano, że ze względu na rozłożone w czasie wygasanie okresów abonamentowych sklepów klientów home.pl rozliczanych według dotychczasowego modelu współpracy oraz rozpoczęcie oferowania im pełnego portfolio usług dodatkowych po migracji, główne efekty finansowe nowego modelu będą rozłożone w okresie kolejnych 24 miesięcy.
"Emitent szacuje, że proces przeniesienia sklepów internetowych zostanie zakończony najpóźniej w grudniu 2023 roku" - podkreślono