Akcje DGE (DRAGOENT), cenionego producenta i wydawcy gier wideo, zadebiutowały dziś na Rynku Głównym (GPW) w Warszawie. Podczas uroczystości debiutu kurs akcji Spółki, w pierwszych minutach, urósł wobec ceny odniesienia, o prawie 5,5 proc. i wyniósł 57,80 zł. Osiągnięcie tego kroku milowego pozwoliło Spółce ogłosić nową strategię rozwoju na lata 2024–2025 i rozpocząć planowany proces rebrandingu – w trakcie autorskiej konferencji Studia zaprezentowano nowe logo DRAGO. Spółka posiada stabilną sytuację finansową oraz środki wystarczające na realizację projektów. Z uwagi na to przenosiny na rynek regulowany przebiegły bez emisji nowych akcji.
Założenia strategii rozwoju na lata 2024 – 2025:
- dalsze prace nad autorskimi grami z segmentu symulator & survival
- rozbudowę działalności wydawniczej w oparciu o zewnętrzne tytuły
- rozwój kompetencji zespołu DRAGO entertainment
- rozszerzenie współpracy z zewnętrznymi wykonawcami.
Powyższe obszary ściśle wiążą się z planem wydawniczym Studia. Roadmapa na rok 2024:
- Dołączenie do grona spółek notowanych na GPW było jednym z naszych najważniejszych celów biznesowych na ten rok. Oczekujemy, że wzmocni to naszą pozycję w oczach partnerów biznesowych oraz inwestorów, zarówno z kraju jak i zza granicy. Nasze autorskie produkcje, zwłaszcza sukces Gas Station Simulator, świadczą o tym, że gracze cenią naszą twórczość, a rynek wierzy w przyjęty przez nas model biznesowy. Chcemy to pielęgnować, poprzez dalszą ciężką pracę i przemyślaną strategię rozwoju, której najnowsze założenia mieliśmy okazję przedstawić na dzisiejszej jubileuszowej konferencji DRAGO. Wszystkim obecnym serdecznie dziękujemy za uczestnictwo. To był niezwykle uroczysty i sentymentalny dzień, który nie tylko stanowił kolejny kamień milowy, ale także umożliwił nam uhonorować naszą 25-letnią historię. To dla nas duma, że jako jedno z najstarszych studiów gier w Polsce, dołączyliśmy do grona spółek z głównego rynku – mówi Joanna Tynor, Prezes Zarządu DRAGO entertainment.
Z uwagi na okrągły jubileusz, Spółka zdecydowała się na odświeżenie wizerunku. Rebranding dotyczy między innymi odsłonięcia nowego logo firmy.
DRAGO entertainment to doświadczony producent i wydawca gier wideo, specjalizujący się w projektach typu symulator. Krakowska spółka zasłynęła na światowym rynku gier hitem sprzedażowym ‘Gas Station Simulator’, który do tej pory notuje bardzo wysoką sprzedaż. Poniesione nakłady inwestycyjne na ten projekt zwróciły się spółce w ciągu 1,5 godziny od premiery, która miała miejsce równo dwa lata temu, we wrześniu 2021 roku. Produkcja jest na bieżąco rozwijana, zarówno o darmowe, jak i płatne dodatki. Najnowszym płatnym DLC ma być 'Gas Station Simulator – Tidal Wave'. Jego premiera spodziewana jest w I kwartale 2024 roku. W celu dywersyfikacji odbiorców projektu, krakowski zespół pracuje także nad odrębnymi tytułami z tego uniwersum.
Równolegle DRAGO rozwija drugą specjalizację z gatunku survival. Obecnie zespół przygotowuje się do premiery swojego największego tytułu ww. gatunku, jakim jest ‘Winter Survival’. Premiera w wersji Early Access odbędzie się 28 lutego 2024 roku, co wpisuje się w założenia przedstawionej dzisiaj roadmapy i przyjętej strategii na lata 2024 – 2025.
- W lutym tego roku wprowadziliśmy darmową wersję Winter Survival Prologue na platformie Steam, co stanowiło drugą próbę rynkową po wcześniejszym demo gry. Społeczność bardzo pozytywnie zareagowała, a przekazywane uwagi skupiły się przede wszystkim na elementach związanych z "otwartym światem", które będą kluczowym elementem w pełnej wersji gry. Aktualnie skupiamy się na przygotowaniach do premiery gry w fazie wczesnego dostępu, zaplanowanej na dzień 28 lutego 2024 roku. Zamierzamy utrzymać grę w tej fazie przez kilka miesięcy, aby dokładnie dostosować ją do oczekiwań graczy i rozbudować jej świat. Dokładną datę premiery pełnej wersji ogłosimy po zakończeniu prac nad wewnętrznym harmonogramem. – mówi Piotr Żygadło, COO w DRAGO entertainment S.A.
Jednym z segmentów działalności Spółki jest obszar wydawniczy, który obecnie koncentruje się na realizacji zleceń dla zewnętrznych partnerów, takich jak Codebusters Studio SA. – W ramach strategii rozwoju na lata 2024 – 2025 planujemy skupiać się na wydawaniu gier, które posiadają własne źródła finansowania, co powinno prowadzić do wysokiej zyskowności wydawnictwa. – dodaje Piotr Żygadło.
Pełna treść strategii rozwoju na lata 2024 – 2025 została opublikowana w raporcie bieżącym Spółki w dn. 16 października 2023 r.