Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Omówienie wyników Artifex Mundi za I pół. 2023 r. [BR Premium]

Udostępnij

Nie tak dawno, w ramach cyklu Wiesz w co inwestujesz można było zapoznać się z działalnością katowickiego studia deweloperskiego – Artifex Mundi. Publikacja wyników za 2 kw. 2023 r. to dobry moment na ponowne przyjrzenie się poczynaniom przedsiębiorstwa. A zdecydowanie jest co śledzić, spółka z każdym kolejnym miesiącem pobija nowe rekordy sprzedaży i wyciska z nowego formatu sprzedaży swoich gier ile się da. Ale jak to przekłada się na zyski?

 

ART (ARTIFEX) każdego miesiąca publikuje szacunkowe wartości sprzedaży w poszczególnych segmentach operacyjnych. Przychody ze sprzedaży przedsiębiorstwa w bieżącym roku zaczęły wchodzić na zdecydowanie wyższy poziom, co jest zasługą niewątpliwego sukcesu aplikacji Unsolved. Wartość przychodów w 2 kw. 2023 r. wyniosła 19,6 mln zł, czyli o ponad 100% więcej r/r. Unsolved praktycznie każdego miesiąca bije nowe rekordy, co przekłada się wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży.

Artifex: przychody kwartalne
Źródło: opracowanie własne na podstawie biznesradar.pl

Pod względem poszczególnych segmentów, przytłaczające znaczenie zaczyna mieć segment F2P. Podczas gdy jeszcze rok temu, sprzedaż w segmencie HOPA odpowiadała za około 1/3 całości, w 2 kw. 2023 r. było to około 12%, a w ostatnim raporcie z sierpnia już tylko 10%. Rosnąca popularność Unsolved powoduje, że przychody z segmentu HOPA zaczynają mieć coraz mniejszy wpływ na wyniki. Sama spółka nie ukrywa odstawienia tej gałęzi biznesu na boczny tor. Zespół nie pracuje już obecnie nad nowymi tytułami z tego gatunku, a działalność w tym obszarze skupia się obecnie stricte na portowaniu posiadanych gier na nowe rodzaje konsol. W skład segmentu F2P, oprócz Unsolved wchodzą jeszcze inne produkcje takie jak m. in. Bladebound, jednak przychody z ich komercjalizacji mają niewielkie znaczenie na wynik. Dla przykładu, przychody ze sprzedaży Bladebound w 2 kw. 2023 r. ukształtowały się na poziomie około 360 tys. zł, a pozostałych gier z tego segmentu zaledwie kilka tysięcy złotych. W kontekście wydanego w 2022 r. Bladebound, spółka skupia się obecnie na maksymalizacji przychodów z gry przy minimalizacji nakładów na jej utrzymanie. Priorytetem firmy jest obecnie praca nad Unsolved i nową produkcją RPG.

Co do samej aplikacji, zwyżki przychodów odnotowywane w od początku roku są w dużej mierze efektem przeznaczania większych nakładów akwizycję nowych graczy. Spółka zaczęła kierować na ten cel znacznie wyższe kwoty od początku 2023 r. i praktycznie od razu można było zauważyć tego wymierny efekt.

Artifex: Unsolved - przychody i koszty akwizycji
Źródło: raport spółki
Pełna treść opracowania jest dostępna dla użytkowników BR Premium i BR MAX
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus