WYBRANE DANE FINANSOWE | 1H2023 | 1H2022 | dynamika |
---|---|---|---|
tys. PLN | |||
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów | 194 269 | 284 955 | -32% |
Zysk brutto | 10 364 | 28 755 | -64% |
Zysk netto, razem | 8 138 | 23 437 | -65% |
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | 4 817 | 28 218 | -83% |
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | -255 | 13 592 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | -48 959 | -24 968 | |
Przepływy pieniężne netto, razem | -44 397 | 16 842 | |
Aktywa, razem | 143 419 | 202 008 | -29% |
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania | 72 649 | 115 407 | -37% |
Kapitał własny ogółem | 70 770 | 86 601 | -18% |
Kapitał akcyjny | 750 | 750 | |
liczba akcji (w szt.) | 3 748 255 | 3 748 255 | |
Zysk na jedną akcję zwykłą | 2,17 | 6,25 | -65% |
Wartość księgowa na jedną akcję | 18,88 | 23,1 | -18% |
Opis istotnych dokonań lub niepowodzeń Grupy w okresie, którego dotyczy raport wraz ze wskazaniem najważniejszych zdarzeń ich dotyczących
W I półroczu 2023 roku doszło do systematycznego zmniejszania się wyników sprzedaży. Od stycznia do czerwca 2023 roku ten spadek osiągał w niektórych obszarach działalności nawet 50% wielkości porównywalnego okresu poprzedniego roku.
Największy spadek odnotował kanał związany z obsługą biznesu, a więc dedykowany dla odbiorców masowych na ich własne potrzeby, jak i do dalszej odsprzedaży.
Zmiany w potencjale sprzedażowym związane są głównie z czynnikami niezależnymi od Spółki, a więc inflacją, zwiększonym poziomem cen oraz droższym pieniądzem (jak i większą trudnością z uzyskaniem finansowania w szczególności dla osób fizycznych). Niepewność co do przyszłości wpływała na zmniejszenie skłonności do zakupów przez klientów i firmy.
Ilość klientów nie jest jednak dużo mniejsza niż we wcześniejszych okresach, ale dokonują oni zakupów na niższym poziomie niż w ubiegłym roku.
Cały czas jest mniejszy również wynik działalności w segmencie MiMarkt zajmującym się sprzedażą produktów Xiaomi w ramach spółki zależnej Viamind Sp. z o.o. Niezależnie od wskazanych powyżej czynników ograniczających sprzedaż o charakterze makroekonomicznym, to wynik zmian w polityce sprzedaży tej firmy i ograniczenia ilości ofert promocyjnych, które do tej pory były motorem napędowym sprzedaży. Wysokie koszty prowadzenia salonów sprzedaży bez wsparcia promocjami produktów, powodują powstawanie strat na tej działalności.
Nadal nie ma również określonych, a oczekiwanych przez Emitenta zasad zarządzania i organizacji sieci sprzedaży firmowych salonów sprzedaży.
Czynnik ten może powodować brak ekonomicznego uzasadnienia prowadzenia w dalszym horyzoncie czasowym współpracy z tym producentem w ramach spółki zależnej.