W drugim kwartale br. przychody BFT (BENEFIT) wyniosły blisko 700 mln zł (wzrost o 52% rdr), a zysk operacyjny 143 mln zł (zmiana o 185% rdr). Dynamicznie rosnące zyski odzwierciedlają doskonałą sytuację w obszarze kart sportowych i klubów fitness. Grupa podtrzymuje plan na 2023 rok, zakładający sprzedaż do 300 tysięcy kart sportowych, wzrost przychodów o 45% rok do roku oraz rentowność operacyjną na poziomie 17-18% (wzrost o 6-7 p.p. rdr).
- Za nami rekordowe półrocze i drugi kwartał. W połowie roku osiągnęliśmy 92% zeszłorocznego wyniku operacyjnego. To pokazuje skokowy wzrost skali i rentowności naszego biznesu. Dodatkowo cieszy nas fakt, że odnotowaliśmy wzrost przychodów we wszystkich obszarach naszej działalności. W kartach sportowych, zarówno w Polsce, jak i na pozostałych rynkach, największy wpływ na wynik miał kilkunastoprocentowy wzrost średniego przychodu na użytkownika (ARPU). Nasze lokalne kluby fitness miały również bardzo udany kwartał i, mimo mniej intensywnego sezonu, wygenerowały w drugim kwartale zysk operacyjny na poziomie 15 mln zł. Bardzo dobrze radzą sobie także nasze spółki zagraniczne, w tym sieci fitness – mówi Bartosz Józefiak, członek Zarządu Benefit Systems.
W drugim kwartale br. przychody ze sprzedaży Grupy Benefit Systems wyniosły 697 mln zł i były o 52 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie w 2022 r. Grupa odnotowała 143,2 mln zł zysku operacyjnego oraz 130,1 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom podmiotu dominującego (wobec 31,6 mln zł zysku netto rok wcześniej). W pierwszym półroczu przychody osiągnęły poziom 1 322,8 mln (+54% rdr), a zysk operacyjny i zysk netto odpowiednio 208,9 mln zł (wzrost o 200%) i 182,5 mln zł (zmiana o 360% rdr). Grupa kończy kwartał z pozycją gotówką netto 278 mln zł. Pod koniec września br. Benefit Systems wypłaci dywidendę w wysokości 120,3 mln zł (tj. 41 zł na akcję).
Segment Polska
- Polacy pomimo wakacji są niezmiennie zainteresowani aktywnością fizyczną, co utwierdza nas w przekonaniu, że trendy obserwowane po pandemii są trwałe. Trzeci kwartał powinien być równie udany, co dwa poprzednie – wyjaśnia Bartosz Józefiak i dodaje: W tym roku, podobnie jak w przeszłości, obserwujemy niewielkie wakacyjne spadki liczby karty i karnetów. Nie wpływają on jednak na nasz całoroczny outlook.
Przychody ze sprzedaży segmentu Polska wyniosły w drugim kwartale 496,5 mln zł, co oznacza wzrost o 51 proc. rok do roku (w pierwszym półroczu: 931,9 mln zł, zmiana o 50% rdr). Liczba kart w tym okresie w Polsce osiągnęła poziom 1 330 tys. sztuk, co oznacza wzrost o 21 tys. sztuk w drugim kwartale i 148 tys. sztuk od początku roku. Własne sieci fitness, mimo presji kosztowej, osiągnęły rekordowy poziom zysku operacyjnego (14,8 mln zł). Spółka odnotowała w lipcu, przede wszystkim w Polsce, nieco wyższą aktywność użytkowników w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 roku.
Segment Zagranica
- Nasze spółki, działające na rynku czeskim, słowackim, chorwackim i bułgarskim, rozwijają się dynamicznie i w zadawalającym tempie poprawiają swoją rentowność. Warto podkreślić, że segment Zagranica staje się istotną składową wyniku całej grupy kapitałowej. Nasze cele na najbliższe kwartały, to przede wszystkim dalsze skalowanie działalności, przy utrzymaniu lub poprawie rentowności, a także rozwój biznesu w Turcji – dodaje Bartosz Józefiak.
Przychody Segmentu Zagranica wyniosły 201,1 mln zł w drugim kwartale (wzrost o 55% rdr) oraz 391,0 mln w pierwszym półroczu (zmiana o 63% rdr). Kwartalny zysk operacyjny segmentu wyniósł 37,0 mln zł (6,7 mln zł w analogicznym okresie w 2022 roku). Na koniec czerwca br. aktywnych było łącznie 471 tys. kart, co oznacza wzrost o 9 tys. w drugim kwartale oraz o 40 tys. od początku roku. Grupa kontynuuje sprzedaż kart MultiSport oraz rozwój sieci partnerskiej (obecnie ponad 400 obiektów) na rynku tureckim.
Dodatkowe informacje:
-
Komentarz Małgorzaty Kloki, dyrektorki finansowej odpowiedzialnej w Benefit Systems m.in. za relacje inwestorskie: Za nami kolejny udany kwartał. Popyt na usługi fitness utrzymuje się na wysokim poziomie, co pozytywnie wpływa na nasze przychody oraz marże. W tym zakresie nie jesteśmy odosobnieni, gdyż podobne tendencje można zaobserwować u operatów sieci fitness w Europie Zachodniej i w USA. Wiele spółek publicznych z tego sektora podało już wyniki lub trading updates, z których wyłania się spójny obraz wzrostu przychodów o 20% do 30%. W spółkach fitnessowych, które publikują wyniki finansowe, widoczna jest także znacząca poprawa zysków rok do roku. Motorem napędowym dla nich są rosnące wolumeny użytkowników. Na koniec drugiego kwartału br. ich liczba kształtowała się między 9% a nawet 23% powyżej poziomu sprzed roku. Działamy przy wsparciu globalnego trendu na aktywność fizyczną i świadome dbanie o zdrowie, który – jak wiele na to wskazuje – na trwale wpisał się w nasza postpandemiczną rzeczywistość.