Po niezbyt udanym okresie pierwszych trzech miesięcy 2023 r. Platige Image powróciło na wzrostową ścieżkę. W drugim kwartale przedsiębiorstwo zrealizowało kilka istotnych projektów, z którymi większość z nas mogła się spotkać w telewizji i Internecie, a także pozyskało kolejne kontrakty, które powinny mieć istotne przełożenie na wyniki finansowe w przyszłości.
Drugi kwartał 2023 r. zakończył rekordowymi przychodami ze sprzedaży w historii przedsiębiorstwa. W tym okresie rozpoczęły się projekty, do których spółka przygotowywała się od kilku miesięcy. Zaowocowało to osiągnięciem w miesiącach kwiecień-czerwiec sprzedaży rzędu 40,5 mln zł, wobec 33,1 mln zł w analogicznym okresie 2022 r. (+22,4% r/r). Większość przychodów (75%) została wygenerowana przez jednostkę dominującą Platige Image S.A. Spółka wypracowała 30,3 mln zł, czyli o 53,9% więcej r/r. Sprzedaż w spółkach zależnych zmniejszyła się z kolei do 10,2 mln zł (-23,9% r/r).
Grupa PLI (PLATIGE) nie prezentuje wyników w ujęciu segmentowym, co znacznie utrudnia analizę. Zamiast tego, przedsiębiorstwo wskazuje na główne projekty realizowane przez poszczególne działy w danym okresie.
I tak, dział animacji był zaangażowany m. in. w tworzenie cyfrowych efektów specjalnych do trzeciego sezonu serialu Wiedźmin, wyprodukowanego przez Netflixa.
Dział reklamy zrealizował reklamę dla marki Żubr, a także miał udział w tworzeniu spotów dla amerykańskiego GMC i włoskiego Lamborghini. Oprócz tego, udział pracowników reklamy Grupy można obserwować w polskiej telewizji, w reklamach OLX, Play czy Allegro.
Pracownicy z segmentu Platige Events brali z kolei udział w organizacji takich wydarzeń jak Strategic Ark 2023, finał Ligi Mistrzów CONCACAF czy innych sportowych eventów w Polsat Sport.
W ramach Platige Entertainment spółka stworzyła m. in. trailer do gry południowokoreańskiego studia Nexon – Warhaven. Warto zwrócić uwagę na to, że firma była odpowiedzialna za kompleksową realizację trailera i wykonała ten projekt w kilka miesięcy. Przychody z tego tytułu miały wynieść około 7,5 mln zł. W obszarze marketingu działania były ukierunkowane na promocję przedsięwzięć realizowanych przez Grupę, a także nowego studia motion capture.