Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zyski Woodpecker.co pod presją nakładów na rozwój nowych produktów

Udostępnij

WPR (WOODPCKR), technologiczna spółka działająca w modelu SaaS, w drugim kwartale 2023 osiągnęła przychody w wysokości 6 871 tys. zł, notując wzrost o 27% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Pozyskała również pierwszych płatnych użytkowników Scale i jest coraz bliżej wydania nowych produktów.

W drugim kwartale 2023 roku spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 6,87 mln zł. Oznacza to wzrost o 26,59% w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku oraz o 2,28% w stosunku do poprzedniego kwartału.

Przychody MRR biją nowe rekordy

W całym kwartale (kwiecień – czerwiec 2023 r.) MRR (Monthly Recurring Revenue) w USD wyniósł 1 635 tys., co daje wzrost o ponad 28% w stosunku do drugiego kwartału 2022 roku. Rekordowy miesięczny MRR został osiągnięty w kwietniu i wyniósł 554 tys. USD. Do takich wyników przyczyniło się zwiększenie przychodów u dotychczasowych klientów. ARPA (Average Revenue per Account – średni przychód na klienta) w drugim kwartale wzrósł ze 112 do 114 USD.

*Przychody MRR (Monthly Recurring Revenue), bez uwzględnienia rozliczenia przychodów w czasie.

Integracja z Dux-Soup zwiększa zainteresowanie produktem Sales Assistant

W maju 2023 aplikacja Sales Assistant została zintegrowana z narzędziem automatyzacji dla LinkedIn – Dux-Soup, które pomaga użytkownikom automatyzować takie działania jak wysyłanie zaproszeń do kontaktów, przeglądanie profili, wysyłanie wiadomości i śledzenie interakcji z potencjalnymi klientami. Dzięki tej integracji użytkownicy mogą uwzględnić w kampaniach prowadzonych przez Woodpecker również kontakty za pośrednictwem LinkedIn.

- Dostarczanie wartości dla klientów jest zapisane w naszym DNA. Chcemy nie tylko tworzyć nowe rozwiązania, ale również integrować się z najlepszymi narzędziami, które spełniają potrzeby naszych klientów - dodaje Mateusz Tarczyński.

Produkt Sales Assistant zwiększył swój udział w globalnych przychodach Spółki do 2,9% wobec 2,56% w kwartale poprzednim.

Woodpecker Scale z pierwszymi płatnymi klientami

W drugim kwartale 2023 roku Spółka inwestowała w rozwój ekosystemu produktowego. Pierwsze efekty tych inwestycji są już widoczne od strony przychodowej.  Produkt Scale zdobył pierwszych płacących klientów testujących rozwiązanie w wersji Beta. Ulepszona została w tym czasie również technologia klonowania głosu, dzięki czemu czas potrzebny do trenowania danych w tym procesie znacznie się skrócił. W efekcie założenia dotyczące wprowadzenia Scale do oferty jeszcze w tym roku stają się jeszcze bardziej realne.

- Nie zwalniamy tempa w naszym rozwoju, dlatego Scale to kolejne rozwiązanie po Sales Assistant, które pojawi się w naszej ofercie jeszcze w tym roku. Duże zainteresowanie tym produktem już na tym etapie, pozwala z jeszcze większą energią skupić się na działaniu - zakończył Tarczyński.

W tym roku Spółka planuje jeszcze wydanie produktu Prospects, który pozwoli użytkownikom korzystającym z innych produktów Woodpecker.co na uzupełnienie procesu automatyzacji sprzedaży o wysokiej jakości bazy tzw. prospektów, czyli potencjalnych klientów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus