EMP (EMPERIA) zamierza otworzyć pierwszy sklep w nowym formacie 'convenience' w styczniu przyszłego roku, wynika z wypowiedzi prezesa Dariusza Kalinowskiego.
"Sklep convenience to mały sklep, gdzie można zrobić kompleksowe zakupy ze świeżymi produktami. Tego typu sklepy pojawią się już w styczniu 2017 r. Pierwsze umowy najmu są już podpisane, ale oddanie obiektów opóźnia się. Pierwszy taki sklep otwarty zostanie w Świdniku. Zamierzamy nowy format sklepów convenience koncentrować wokół naszych centrów dystrybucyjnych. Placówka będzie działała w dwóch modelach franczyzy"" - powiedział Kalinowski podczas konferencji prasowej.
Ponadto spółka podtrzymała plan otwarcia nowych sklepów na 2016 r. na poziomie 60-70 nowych placówek, zaś na przyszły rok jej plany zakładają otwarcie ponad 100 nowych placówek.
Przychody Grupy ze sprzedaży w okresie I-III kw. 2016 roku wyniosły 1,818 mld zł i były o 21,1% wyższe niż rok wcześniej. Emperia tłumaczy, że jest to efekt dynamicznego rozwoju segmentu detalicznego. W trakcie trzech kwartałów 2016 roku Grupa kontynuowała proces skupu akcji własnych. Wydatkowano na ten cel w tym okresie 14,5 mln zł.
Emperia Holding jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2002 r. Grupa handlowa Emperia prowadzi działalność detaliczną, deweloperską i informatyczną.