LPP oczekuje, że wzrost sprzedaży Grupy w 2017 r. będzie szybszy niż wzrost powierzchni sklepów, który planowany jest na poziomie 11% r/r, podała spółka. LPP spodziewa się wzrostu sprzedaży w porównywalnych sklepach (LFL) wszystkich swoich marek w przyszłym roku.
"Wzrost sprzedaży Grupy powyżej wzrostu powierzchni (dodatnie LFL we wszystkich markach). Wzrost marży brutto w stosunku do poziomów z 2016 roku. Marża grupy powinna znaleźć się w przedziale 52-53%" - czytamy w części prezentacji poświęconej oczekiwaniom na 2017 r.
W III kw. br. sprzedaż w tzw. sklepach porównywalnych (LFL) wszystkich marek wzrosła o niemal 11% r/r, a o ponad 8% zwiększyła się sprzedaż na metr kwadratowy, podano w komunikacie.
Z prezentacji wynika ponadto, że sprzedaż LFL była dodatnia w każdym miesiącu III kw. 2016 r. W tym okresie "wszystkie marki pokazały dodatnie LFL". Sprzedaż LFL dla Reserved w Polsce to 0% w III kw. 2016 r. w porównaniu do -8% w II kw. 2016 r.
"Najwyższe, dwucyfrowo dodatnie, dynamiki LFL w III kw. 2016 miały miejsce w Rosji, na Ukrainie, w Rumunii, w Chorwacji i w Bułgarii. W III kw. 2016 dodatnie wyniki LFL wypracowały także salony w Niemczech" - czytamy dalej.
W III kw. br. marża brutto wyniosła 47%, czyli o 5,5 pkt proc. mniej r/r, LPP tłumaczy, że na wartość wpłynęły intensywne letnie wyprzedaże, dzięki którym firma redukowała zapasy.
"W raportowanym okresie, po raz pierwszy w historii, sklepy Reserved spoza Polski wypracowały większy przychód niż salony krajowe. Widzimy wyraźnie, że pozycjonowanie naszego flagowego brandu, jako marki globalnej przynosi nie tylko efekty wizerunkowe, ale także przekłada się bezpośrednio na nasz biznes m.in. w Niemczech, które są obecnie naszym 5 rynkiem pod względem przychodów. Zakładamy, że w ciągu 2-3 lat większa część naszych przychodów pochodzić będzie z zagranicy" - skomentował wiceprezes i dyrektor finansowy LPP Przemysław Lutkiewicz, cytowany w komunikacie.
W 2017 roku LPP planuje zwiększenie łącznej powierzchni salonów stacjonarnych o około 11%.
"Flagowa marka LPP - Reserved, zadebiutuje na 4 nowych rynkach. Kluczowe znaczenie dla rozwoju w Europie Zachodniej będzie mieć otwarcie flagowego salonu na Oxford Street w Londynie. Ponadto spółka rozpocznie działalność na kolejnym rynku bałkańskim – w Serbii. Istotny udział w rozwoju sieci będą mieć także sklepy franczyzowe na Białorusi i w Kazachstanie" - czytamy dalej w komunikacie.
Spółka wraca także do rozwoju w Rosji i na Ukrainie, czyli na rynkach, które generują obecnie 25 proc. jej przychodów, a także do dalszej ekspansji na Bliskim Wschodzie - w 2017 roku lokalny partner LPP, firma Azadea otworzy kolejne salony Reserved w Egipcie oraz Katarze, podano także.
Na koniec III kwartału 2016 roku sieć sprzedaży LPP obejmowała powierzchnię handlową wielkości 888 tys. m2, czyli o 11% więcej niż rok temu. Pod koniec września firma zarządzała 1668 sklepami zlokalizowanymi w 18 krajach.
W opublikowanym wczoraj raporcie kwartalnym LPP podało, że planuje zwiększyć capex do 430 mln zł w 2017 r. z ok. 310 mln zł zakładanych na ten rok i celuje we wzrost powierzchni sklepów o 11% w przyszłym roku wobec 9% wzrostu w br.
LPP zarządza 6 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder (sklepy tej marki będą funkcjonowały do końca lutego 2017 r.). Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 5,13 mld zł w 2015 r.