Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę i produkty home&lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej notuje kolejny kwartał z bardzo dobrymi wynikami sprzedażowymi. Wymagające otoczenie rynkowe nie przeszkodziło Spółce, żeby w drugim kwartale bieżącego roku osiągnąć 43-procentowy wzrost rdr. przychodów ze sprzedaży online, które wyniosły 284 mln zł. Konsekwentne utrzymywanie wysokich dynamik wzrostu daje ANR (ANSWEAR) miano jednej z najszybciej rosnących platform fashion e-commerce w Europie.
- Za nami kolejny kwartał, w którym osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki. Stale rosnące przychody przy wysokich dynamikach to znak, że obrana strategia działania na 11 rynkach w regionie CEE dobrze się sprawdza. Osiągane rezultaty działań są dla nas tym bardziej satysfakcjonujące, gdyż zdajemy sobie sprawę w jak wymagającym i konkurencyjnym otoczeniu działamy
– komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.
Answear.com w II kw. br. stale działał według przyjętej strategii marketingowej, której założeniem było budowanie brand awareness marki na 11 rynkach CEE. Wykorzystywane do tego narzędzia to min. szerokozasięgowe kampanie telewizyjne i video-online. Elastyczne i reaktywne podejście do zarządzania budżetami marketingowymi pozwala na zintensyfikowanie sprzedaży na rynkach, które wykazują najwyższą efektywność podejmowanych działań, a tym samym osiąganie dynamicznych wzrostów łącznej sprzedaży spółki.
- Celem naszych działań w obszarze Europy Centralnej jest zbudowanie pozycji lidera branży fashion e-commerce. Optymalizacja oferty produktowej i konsekwentne budowanie świadomości marki Answear przez szeroko zakrojone kampanie marketingowe to aktywności, które stale nas do tego celu przybliżają. Dodatkowo prowadzimy działania mające na celu zwiększenie efektywności operacyjnej oraz finansowej, co w połączeniu z wysoką dynamiką sprzedaży wpływa pozytywnie na naszą rentowność
– dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com.
Akwizycja PRM i Sneakerstudio przeprowadzona na przełomie pierwszego i drugiego kwartału pozwoli spółce aktywnie wejść na rynek mody luksusowej, a także trafić do reprezentantów pokolenia Z i Alfa. Pomimo, że wpływ prowadzonej integracji jeszcze nie jest zauważalny w wynikach finansowych spółki za II kw. br., przejęcie daje spółce potencjał jeszcze szybszego rozwoju, a także dotarcia do niezagospodarowanych dotychczas grup docelowych i wejścia na nowe, jeszcze efektywniejsze rynki.